Infrastruktūra dar neleidžia atsipalaiduoti
„Itella Logistics“ siuntų verslo vadovas Artiom Lisovskij pasakoja, kad tvarus, atsinaujinančia energija varomas transportas – logistikos įmonių ateitis. Vis dėlto, Lietuvoje dar yra iššūkių, dėl kurių įmonė turi veikti nuosekliai, ir į elektrinio transporto parko plėtrą įgyvendinti palaipsniui.
„Šalies infrastruktūra dar nėra idealiai pritaikyta elektriniam transportui. Elektriniai mikroautobusai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 100 kilometrų, todėl esame priversti strateguoti, kokiuose maršrutuose galime naudoti tvarų transportą, o kur dar neturime kito pasirinkimo kaip vykti įprastais mikroautobusai“, – pasakoja A. Lisovskij.
Per 2023 metus – dvigubai daugiau tvaraus transporto
Nepaisant infrastruktūros iššūkių, iki metų pabaigos logistikos bendrovė planuoja padvigubinti naudojamų elektrinių mikroautobusų skaičių.
„Šiuos metus pradedame su 5-iais naujais mikroautobusais, o iki metų pabaigos planuojame plėsti tvaraus transporto parką mažiausiai iki 10 elektrinių mikroautobusų. Šiais metais anglies dvideginio emisijas sumažinsime 32 tonomis, tad laikome tai gera pradžia, kuri užduoda toną tolesniems mūsų žingsniams“, – sako siuntų verslo vadovas.
Rūpestis aplinka nėra naujiena
A. Lisovskij pasakoja, kad tvarumas įmonės strategijoje nėra naujiena. „Vienas iš pavyzdžių yra „Smartpost“ paštomatų tinklas. Visi mūsų paštomatai valdomi su išoriniais išmaniais įrenginiais, pavyzdžiui, kurjerių telefonais, dėl to paštomatų viduje įrengta mažiau elektronikos komponentų. Tai užtikrina didesnį paštomatų tinklo tvarumą, nes sunaudojama net iki 9-ių kartų mažiau energijos, lyginant su kitais rinkoje esančiais paštomatais“, – sako siuntų verslo vadovas.
Įmonė žengia ir kitus žingsnius pakeliui į žalesnę ateitį. Vienas iš jų – ant pernai Kaune atverto naujojo logistikos centro įrengta 400 kW galios saulės elektrinė. Investuojama ne tik į infrastruktūrą, bet ir į komandą: kurjeriams organizuojami specialūs ekovairavimo kursai, kuriuose pristatomas saugesnis ir efektyvesnis variavimas. Pritaikius mokymų žinias kelyje bus galima sutaupyti apie 10 proc. emisijų.
Efektyvumas šiemet bus didinamas ne tik vairuojant, bet ir planuojant maršrutus. 2023-iaisiais metais bus pradėtas naudoti naujas maršrutų planavimo įrankis, kuris bus naudingas ir vairuotojams, planuojantiems savo sustojimo taškus, ir žmonėms laukiantiems siuntų, nes jie bus informuojami apie numatomą pristatymo laiką. Maršrutų planavimo įrankis padės sutaupyti dar apie 15 proc. emisijų.
Nuo 2002 m. Lietuvoje veikianti „Itella Logistics“ teikia krovinių gabenimo keliais, oru bei jūra paslaugas, taip pat logistikos, sandėliavimo paslaugas. Nuo 2020 m. Lietuvoje vysto siuntų terminalų tinklą „Smartpost“. 100 proc. „Itella Logistics“ priklauso Suomijos įmonių grupei „Posti Group Corporation“.