Taip įmonė reagavo į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo sausio padidinti mokesčius 28 procentais.
Pasak „Ryanair“ pranešimo, skrydžiai iš Vilniaus tapo brangesni ir mažiau konkurencingi, palyginti su daugeliu kitų Europos Sąjungos oro uostų, kurie mažina kainas siekdami susigrąžinti prarastą srautą pandemijos metu arba įšaldo mokesčius, taip skatinant keleivių augimą.
Nuo kovo pabaigos įmonė atsisako dviejų skrydžių iš Vilniaus į JK Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus, be to, rečiau skraidys į Atėnus, Berlyną, Bilundą (Danija), Korfu (Graikija), Dubliną, Frankfurtą, Gdanską, Londono Stanstedą, Milaną, Veneciją ir Vieną. Dalis jų šiuo metu nevykdoma – juos planuota pradėti nuo vasaros sezono pradžios ar vėliau.
Lietuvos oro uostų komunikacijos atstovas Marius Zelenius BNS sakė, kad įmonė apie „Ryanair“ planus mažinti skrydžių skaičių ir dažnį oficialų pranešimą gavo vėlyvą penktadienio vakarą.
„Mūsų žiniomis, pranešime minimi du atšaukti skrydžiai į Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus buvo oficialiai atšaukti jau anksčiau. Iki kovo pabaigos jie planuojami vykdyti. Panašių pranešimų iš kitų oro bendrovių negavome“, – BNS sakė M. Zelenius.
Pasak Lietuvos oro uostų atstovo, paskutinį kartą rinkliavos Vilniaus oro uoste keistos 2018 metais, o dabartinis pakėlimas pagrįstas išaugusiais kaštais.
„Jei norime turėti veikiantį ir efektyvų oro uostą, o tai yra visų rinkos dalyvių interesas, nesusidurti su operaciniais iššūkiais ir galimybių žmonės keliauti – turėjome peržiūrėti kainodarą, kad ji atitiktų realią situaciją dabartinėje ekonominėje realybėje“, – komentare sakė M. Zelenius.
Pasak jo, aviacijos kainodaros modelis ES oro uostuose reguliuojamas Europos Komisijos ir turi būti pagrįstas sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules.
Nauja kainodara vienam lėktuvui gali reikšti apie 20 proc. bendros infrastruktūros naudojimo mokesčių augimą, priklausomai nuo lėktuvo modelio, krovinio svorio, keleivių skaičiaus ir kitų aspektų. M. Zelenius pabrėžė, kad oro uostų mokesčiai sudaro tik iki 5 proc. skrydžio kainos.
Vadina agresyvia derybų taktika
„Iš esmės, apie maršrutų nutraukimą jau buvo paskelbta ženkliai anksčiau. Ta informacija viešojoje erdvėje buvo praeitais metais ir esminės priežastys buvo tos, kad tų maršrutų paklausa buvo viena iš žemiausių, jeigu vertintume konkrečiai tos oro bendrovės maršrutus“, – portalui 15min teigė Lietuvos oro uostų laikinasis vadovas Aurimas Stikliūnas.
„Tokį žingsnį mes vertiname, iš dalies, kaip viešą spaudimą, kadangi ši oro bendrovė taiko tokią praktiką ir kituose oro uostuose, kitose šalyse. Sakyčiau, agresyvią derybų taktiką tam, kad gautų kuo didesnę vertę iš skirtingų oro uostų. Natūralu, kad mes tam ruošiamės ir tokia taktika iš esmės buvo naudojama 2018 m., kuomet Vilniaus oro uoste buvo peržiūrima kainodara ir tas pats oro vežėjas naudoja tą pačią taktiką“, – pridūrė jis.
A. Stikliūnas pabrėžia, kad skrydžių kryptys į Jungtinės Karalystės miestus Lydsą bei Birmingamą nebuvo pačios geriausios tiek „Ryanair“, tiek Lietuvos oro uostų tinkle, tad yra natūralu, kad oro bendrovės metų eigoje peržiūri savo maršrutų tinklą.
„Kryptys į Lydsą ir Birmingamą tikrai nebuvo pačios geriausios ir Lietuvos oro uostų tinkle, ir tos oro bendrovės oro tinkle ir ta žinia bus pasiekė ženkliai anksčiau, tik dabar ji buvo iškomunikuota. Mes nevertintume šio žingsnio vien tik dėl kainodaros, labiau vertiname kaip viešą spaudimą. Natūralu, kad oro bendrovės metų eigoje peržiūri savo maršrutų tinklą, dažnumą, tai yra procesas, kuris vyksta nuolat“, – sakė Lietuvos oro uostų laikinasis vadovas.
Jis taip pat tikino, kad įvairios skrydžių kryptys, kuriomis gabena „Ryanair“, iš esmės nėra nutraukiamos, o tiesiog mažinamas jų dažnumas bei keliautojai turės galimybę toliau vykti numatytomis kryptimis.
„Mūsų atveju, kuomet buvo paskelbta apie skrydžių dažnumo sumažinimą, tai iš esmės kryptys nėra nutraukiamos. Tie dažnumai, kurie išliks, tai jų tiesiog orlaivių užpildymas pagerės ir keliautojai tikrai turės galimybę“, – tvirtino A. Stikliūnas.
Pasak jo, „Ryanair“ planai dėl pakoreguotų rinkliavų dydžių mažinti savo veiklos apimtis esminės įtakos Vilniaus oro uosto veiklai ir siekiamiems rodikliams neturės, taip pat tai neturėtų sukelti sunkumų ir keleiviams, nes šiemet Lietuvos oro uostuose planuojama turėti apie 100 krypčių, o didžioji dauguma krypčių, kuriose bendrovė „Ryanair“ mažina dažnį, nebuvo tarp populiariausių, kai kuriais iš šių maršrutų jau skraidina tradiciniai vežėjai, pavyzdžiui, „Austrian Airlines“ į Vieną ar „airBaltic“ į Berlyną.