Vakaras populiariame restorane kaunietei gerokai apkarto: patyrė nuostolių ir buvo pažeminta

2023 m. sausio 28 d. 15:54
Kaunietė Madlena Leonavičienė nesitikėjo, kad smagus vakaras restorane apkars. Moteris į pokylį, vykusi „Bernelių užeigoje“, atėjo pasipuošusi ilgais audinių kailiniais, tačiau po šventės į namus policijos pareigūnų buvo parvežta be šio puošnaus drabužio.
Daugiau nuotraukų (6)
Apsaugos darbuotoja vienoje parduotuvėje dirbanti M.Leonavičienė neslėpė, kad žmonės vis labiau vagia maisto produktus ir gėrimus. Bet ji nesitikėjo, kad pati neteks brangių kailinių lankydamasi restorane.
Nors audinių kailiniai po kiek laiko atsirado, moteris jaučiasi įskaudinta, nes teigė, kad po šio įvykio restorane jos niekas neatsiprašė.
Restoranų vadovai papasakojo, kaip ir kokius daiktus bando nugvelbti lankytojai.
Drabužį paliko ant kabyklos
M.Leonavičienė prisiminė, kad gruodžio 2 dieną, penktadienį, jos bičiulis šventė jubiliejų ir ta proga pakvietė į Šilainiuose esantį restoraną „Bernelių užeiga“.
„Norėjau pasipuošti, todėl apsivilkau audinių kailinius, kuriuos padovanojo duktė, ir į restoraną nuvykau autobusu. Į kailinių kišenę įsikišau elektroninį viešojo transporto bilietą, kuriame buvo dvidešimties eurų suma“, – pasakojo kaunietė.
Jos ir bičiulių kompanijai stalas buvo padengtas pirmame restorano aukšte.
„Prie stalo buvo kabykla, ant kurios visi pakabinome viršutinius drabužius. Vakaro metu vaišinomės, linksminomės, šokome. Kai atėjo vidurnaktis ir nusprendėme skirstytis, pasigedau savo kailinių“, – pasakojo M.Leonavičienė.
Naktį teko kviesti policiją
Kaunietė pradėjo ieškoti kailinių, bet jų niekur nerado.
„Tada kreipiausi į restorano apsaugos darbuotojus. Prašiau, kad parodytų vaizdo kamerų įrašus, gal bus matyti, kas kailinius išsinešė. Bet apsaugininkai tai padaryti atsisakė. Taip pat pranešė, kad už daiktus, kuriuos atsinešėme, patys ir esame atsakingi“, – stebėjosi M.Leonavičienė.
Moteris paskambino bendruoju pagalbos telefonu ir paprašė, kad atvyktų policijos pareigūnai. Jų teko laukti ilgai, apie dvi valandas.
„Kai pareigūnai atvyko, pasakė, kad turiu pasitikrinti girtumą. Man atrodo, kad aš – nukentėjusioji – neprivalėjau pūsti į alkotesterį, tai mane nustebino.
Neslėpsiu, šventės metu vaišinomės, gėrėme šampano, bet tikrai nebuvau padauginusi. Man tai pasirodė lyg pažeminimas“, – nuoskaudomis dalijosi kaunietė.
Meluoti pareigūnams nenorėjo
M.Leonavičienė į alkotesterį nepūtė, nes sakė, kad to nemokėjo padaryti, be to, kenčia nuo astmos, todėl bijojo, kad tai gali sutrikdyti sveikatą.
Vis dėlto pareiškimą apie daiktų dingimą moteris parašė ir pareigūnai jį priėmė.
Pažemintą moterį, likusią be viršutinių drabužių, pareigūnai savo automobiliu parvežė namo.
Pareiškime policijai M.Leonavičienė nurodė, kad dingo ne tik jos kailiniai, bet ir į jų rankovę įkištas šalikas bei pirštinės, taip pat kišenėje buvęs viešojo transporto bilietas. Šių daiktų bendra vertė – 70 eurų.
M.Leonavičienė sakė, kad policijai galėjo pasakyti, jog jos pirštinės ir šalikas buvo, pavyzdžiui, „Gucci“ prekės ženklo ir kainavo kur kas brangiau, bet meluoti nenorėjo ir dėl to susidarė tokia situacija, kad jos turtą praganę žmonės liko nenubausti.
Moteris liko įskaudinta
Kaunietė prisiminė, kad kitą dieną jai paskambino restorano vadybininkė ir pranešė, kad jos kailiniai atsirado. Juos esą išsinešė kiti klientai. Jie į restoraną žadėjo atvykti sekmadienį ir kailinius atvežti. Taip ir buvo.
„Sekmadienį į restoraną tikrai atvyko pora. Moteris, kuri kalbėjo rusiškai, sakė, kad jie taip pat šventė restorane ir išeinant vyras jai ant pečių uždėjo mano kailinius. Kad jie svetimi, esą pamatė tik kitą dieną.
Nei pora, nei restorano vadybininkė už tai, ką patyriau, neatsiprašė. O šaliko ir pirštinių bei elektroninio bilieto niekas negrąžino“, – sakė moteris.
Kaunietė lankėsi ir pas policijos pareigūnus.
„Ten sužinojau, kad peržiūrėję vaizdo įrašą jie pamatė, kas kailinius išsinešė, tačiau kailiniai atsirado, todėl tyrimas nutrauktas. Manau, kad tai neteisinga.
Pora, kuri paėmė mano kailinius, šventė antrame restorano aukšte. Keista, kad policijos pareigūnams tai nepasirodė įtartina. Jei jie šventė kitame aukšte ir jų viršutiniai drabužiai taip pat kabėjo ant kabyklos prie jų stalo, kodėl jie pasiėmė kailinius, kurie buvo pirmame aukšte.
Aš likau įskaudinta, kailinių iki šiol nenoriu vilktis, nes dėl to, kad jie buvo pavogti, mane net purto. Juos teks parduoti.
Taip pat dingo kiti daiktai, o man ir kelios dešimtys eurų yra nemaži pinigai. Tačiau kadangi nuostolis nesiekia 150 eurų, baudžiamoji byla nebus pradėta“, – skundėsi kaunietė.
M.Leonavičienė atskleidė, kad pati dirba apsaugos darbuotoja vienoje maisto prekių parduotuvėje.
„Pati gaudau vagis, jų pastaruoju metu padaugėjo. Žmonės vagia ir maisto produktus, ir gėrimus. Bet kad nukentėsiu būdama restorane, nesitikėjau.
Nejaugi einant į restoraną nebegalima pasipuošti?“ – svarstė įskaudinta moteris.
Dingusį drabužį pavyko rasti
Restoranų tinklo „Bernelių užeiga“ direktorius Adolfas Jazbutis neslėpė, kad apie incidentą žino.
„Tomis dienomis buvo labai daug užsakymų. Šventė įvairios kompanijos, kai kurie klientai ir padaugindavo. Kai sužinojome, kad dingo vienos klientės kailiniai, peržiūrėjome vaizdo įrašus. Matėme, kad juos tikrai apsisiautė ir išėjo viena ponia su vyru. Paaiškėjo, kad jie dalyvavo bankete. Susisiekėme su tą banketą užsakiusiais žmonėmis, jie padėjo“, – pasakojo restoranų direktorius.
A.Jazbutis teigė, kad kai susisiekė su pora, jie iš karto pasakė, jog pasiėmė svetimus kailinius, nes jie esą buvo panašūs į šios poros moters apdarą. Kad kailiniai svetimi, pamatė tik kitą dieną ir juos iš karto norėjo grąžinti. Taip ir padarė.
„Tai, kad personalas elgėsi nemandagiai, sunku patikėti. Neatmesčiau galimybės, kad klientė bando paaštrinti situaciją, juk pati atsisakė pūsti į alkotesterį“, – svarstė A.Jazbutis.
Tokie atvejai – itin reti?
Restoranų vadovas taip pat sakė, kad žmonės neretai palieka megztinius, pirštines, skėčius, bet kitą dieną ateina į užeigas ir daiktai jiems būna grąžinami.
„Kur dingo pirštinės ir šalikas, sunku pasakyti, bet manau, kad niekam jų nereikėjo, gal ta moteris pati juos pametė“, – abejonėmis dalijosi verslininkas.
Pasak „Bernelių užeigos“ vadovo, per pastaruosius penkerius jo darbo metus tai buvo pirmas atvejis, kai kažkas pasigedo vertingų daiktų ir įvykį buvo pradėjusi tirti policija.
„Restoranuose veikia stebėjimo kameros, dirba patyrę apsaugos darbuotojai, todėl vagysčių pavyksta išvengti“, – tvirtino A.Jazbutis.
Čiupinėdavo paltų kišenes
Restorano „Legenda“ vadovė Jurgita Juodeikienė neslėpė, kad bandančių pasinaudoti tuo, jog žmonės atsipalaidavę ir nėra budrūs, būna.
„Vienu metu restorane buvo įsisukęs kišenvagis. Žmonės viršutinius drabužius kabina ant kabyklų, ne visi išsiima pinigines. Aprangos būna daug, apkabinti drabužius ir pačiupinėti kišenes patogu.
Apsauga pastebėjo, kad įtartinai vis elgdavosi vienas vyras, į jį pradėjo kreipti daugiau dėmesio ir vagysčių daugiau nebuvo“, – pasakojo restorano vadovė.
Anksčiau dažnai būdavo vagiami ir ant stalų palikti mobilieji telefonai, bet dabar juos atsekti nesunku ir tokios vagystės baigėsi.
Nuolatos vagiami smulkūs indai – puodeliai, lėkštutės, šaukšteliai, bokalai. Kol patalpose būdavo rūkoma, nuo stalų dingdavo ir peleninės.
„Tokių vagysčių ypač padaugėja rugsėjo pradžioje. Indų, matyt, reikia studentams.
Bet matome ir kitokio amžiaus žmonių, kurie iš restorano išeina su įtartinai dideliais krepšiais.
Kartą pasigedome aštuonių bokalų. Stebėjimo kamerų prie kiekvieno stalo įrengti negalime, todėl indų atsargomis belieka apsirūpinti iš anksto“, – apgailestavo J.Juodeikienė.
Dėl drabužių dingimo problemų nėra kilę. Dažniau būna, kad žmonės, palikę kepures ar šalikus, nebegrįžta jų pasiimti.
Įtartinus asmenis stebėjo
Restorano „Avilys“ vadovė Jurgita Norė prisiminė, kad prieš keletą metų patyrė nemalonų incidentą, nes dingo klientės rankinė. Taip pat buvo metas, kai į restoraną užsukdavo po kelis tamsaus gymio kitataučius, sprendžiant iš išvaizdos ir elgesio, rumunai ar romai vyrai. Tuo metu iš vieno kliento striukės kišenės dingo piniginė. Apsauga įtartinus lankytojus pradėjo stebėti atidžiau, ir jie dingo.
„Restorane esame pakabinę skelbimus, kad klientai saugotų savo turtą, veikia ir stebėjimo kameros. Pastaruoju metu vagysčių ar nesusipratimų nėra buvę“, – džiaugėsi J.Norė.
Pasisavino bilietus į kino teatrą
Kaunietis Audrius susidūrė su apsukresniais nesąžiningais žmonėmis.
Vyras pasakojo, kad yra kraujo donoras. Už tai, kad aukoja savo kraujo, gali gauti įvairių dovanų. Prieš Naujuosius metus už kraujo dozę jis pasiėmė du kuponus į kino teatrą „Forum Cinemas“.
Kiekvieno jų vertė buvo po aštuonis eurus. Kino teatro kasoje pateikus kuponus ir primokėjus trūkstamą sumą kuponų savininkams duodami tikri bilietai į pageidaujamą kino seansą.
„Supratau, kad į kiną nueiti nespėsiu, nes kuponai galiojo paskutinę dieną, todėl juos nusprendžiau padovanoti. Apie tai paskelbiau Ramučių gyventojų socialinio tinklo paskyroje. Deja, nepagalvojęs nieko blogo įkėliau ir kuponų nuotraukas“, – pasakojo vyras.
Su kauniečiu susisiekė Ramučiuose gyvenanti pora, ji atvyko ir pasiėmė kuponus.
„Tačiau netrukus sulaukiau nemalonios žinios. Žmonės pranešė, kad nuvykus į kino teatrą paaiškėjo, kad kuponai jau iškeisti į bilietus. Pasirodo, kažkas nusikopijavo kuponus, kurie buvo paskelbti internete, ir jais pasinaudojo“, – nemalonią istoriją prisiminė Audrius.
Vyras pripažino, jog pasielgė neapdairiai, bet nesitikėjo, kad kas nors gali tuo pasinaudoti ir paslapčia pasisavinti kuponus.
Kino teatre jis sužinojo, kokiame kino seanse apsilankė apgavikai ir kokiose vietose jie sėdėjo.
„Labai nesmagu dėl to, kad žmonės, kuriems kuponus atidaviau, liko nusivylę, sugaišo laiką. Kai vėl duosiu kraujo, paimsiu kuponus ir jiems padovanosiu“, – sakė kaunietis.
Kino teatrų „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis tikino, kad dažniausiai žiūrovai yra susipažinę su brūkšninių kodų apsauga ir elgiasi atsakingai, todėl tokių atvejų kaip minimas per metus pasitaiko tik vienas kitas.
Dažniau būna, kad žmogus pasinaudoja kupono brūkšniniu kodu pirkdamas bilietą, apsilanko filme. Praėjus kuriam laikui netikėtai suranda tą patį kuponą ir pamiršęs, kad jis jau panaudotas, vėl bando keisti kuponą į bilietą. Kai to padaryti nepavyksta, parašo mums.
„Mes atsakome, kur ir kada buvo panaudotas brūkšninis kodas. Tokių atvejų kur kas daugiau“, – sakė D.Beržinis.
Sakė, kad supainiojo panašius kailinius
Rūta Stružeckytė, Kauno apskrities VPK komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė:
„Gruodžio 3 d. Kauno apskrities VPK apie 00 val. 30 min. buvo gautas pranešimas, jog Kaune, Baltų prospekte, iš maitinimo įstaigos patalpos dingo pranešėjos kailiniai. Šis pranešimas buvo priskirtas C kategorijai, kuris nereikalauja tokio operatyvaus reagavimo kaip aukštesnės A ir B kategorijų pranešimai.
Šeštadienio naktį policijos pareigūnai dėl didelio įvykių kiekio ir aukštesnės kategorijos įvykių kiekio, vadovaujantis prioriteto tvarka, į pranešėjos iškvietimą atvyko apie 1 val. 20 min.
Pranešėjos blaivumas patikrintas įprasta tvarka, siekiant nustatyti ir įvertinti, ar moteris gali pateikti pareiškimą.
Kauno apskrities VPK buvo pradėtas aplinkybių patikslinimas. Pareigūnų duomenimis, dingę pranešėjos kailiniai buvo vizualiai panašūs į kitos moters, kuri supainiojo juos ir kelių dienų laikotarpyje grąžino savininkei.
Kauno apskrities VPK dėl šio įvykio nepradėjo ikiteisminio tyrimo, kadangi nepastebėta nusikalstamos veikos požymių.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.