Šią savaitę iš „Boeing“ gamyklos šalia Siatlo išriedėjo 1574-asis ir tikrai paskutinis 747 serijos modelis. Jis netrukus bus išbandytas, perdažytas, o kitų metų pradžioje atiteks užsakovams.
„Boeing“ jau 2020 m. paskelbė, kad tokių modelių gamyba bus nutraukta dėl mažėjančios paklausos. Ji ypač sumenko prasidėjus koronaviruso pandemijai, kai smarkiai sumažėjo tolimųjų skrydžių. Tuomet naujų „Boeing 747“ nusprendė daugiau nebepirkti tiek Australijos oro linijos „Qantas“, tiek „British Airways“, tiek Amerikos didžiosios kompanijos „United“ bei „Delta“.
Žinoma, tai nereiškia, kad dabartiniai orlaiviai toliau neskraidys. Tačiau naujų tikrai nebebus.
„Boeing“ vadovas Kimas Smithas JAV transliuotojui CNBC neslėpė, kad jaučiasi siurrealistiškai: „Pirmą kartą per daugiau nei 50 metų mūsų gamykloje nebebus surenkami šie orlaiviai.“
Pirmą sykį į orą „Boeing 747“ pakilo 1969 metų vasario 9 dieną. Šis modelis atiteko JAV oro kompanijai „Pan Am“.
Pirmasis plataus fiuzeliažo ir dvigubo denio lėktuvas, kurio didžiausia talpa siekė net 660 keleivių, net 37 metus buvo didžiausias pasaulyje orlaivis, kol buvo pagamintas „Airbus A380-800“. Patobulinta jo versija ilgai buvo naudojama kaip „Air Force One“ – JAV prezidentui skirtas lėktuvas.
Dar vienas šios serijos modelis, pavadintas „Evergreen 747 Supertanker“, tapo didžiausiu lėktuvu ugniagesiu istorijoje, nes gali skraidinti per 74 tonas vandens ar kitų gesinimo medžiagų.
Įdomu, kad „Boeing“ būtent šiam lėktuvui gaminti turėjo pastatyti visiškai naują fabriką netoli Siatlo. Mat tuomet veikusiose kompanijos gamyklose surinkinėti tokio dydžio orlaivių buvo neįmanoma. (LR)