Šiaulių oro uoste planuoja plėtrą – žada pritraukti investuotojus į aviacijos krovinių verslą

2022 m. gruodžio 2 d. 14:35
Valdemaras Skuja
Šiuo metu Šiaulių oro uoste tylu – stovi orlaiviai, statomas naujas remonto angaras. Tačiau situacija gali pasikeisti, jeigu atsirastų investuotojas ir išsinuomotų daugiau nei dviejų hektarų sklypą, esantį už oro uosto teritorijos.
Daugiau nuotraukų (6)
Norint išjudinti krovinių pervežimą, pasak oro uosto vadovės Aurelijos Kuezados, pats metas plėsti logistiką.
Anot jos, reikalinga turėti normalų, modernų sandėlį, kuriame patalpos būtų su rampomis. „Mes patys tikrai savo pajėgomis negalime jo pastatyti, todėl norime išnuomoti įmonėms, kurios būtų suinteresuotos pastatyti tą sandėlį“, – sakė ji.
Šiuo metu tvarkomi sklypo dokumentai. Nuomos aukcionas, žadama, įvyks lapkričio pabaigoje.
Iš viso oro uostas užima 27 hektarus. Įrengtas bene ilgiausias Baltijos šalyje kilimo ir tūpimo takas. Pasak vadovės, reikalai pajudės kitąmet, įrengus orlaivių remonto angarą. Čia įsikurs dvi remonto įmonės.
„Mūsų investuotojų klientų lėktuvai leisis čia oro uoste ir važiuos į angarą remontui, tas judėjimas atsiras nuolatinis, nes oro uostas iš orlaivių tūpimo susirenka rinkliavas ir iš antžeminio aptarnavimo susirenka mokesčius“, – „Lietuvos ryto“ televizijai komentavo pašnekovė.
Šiaulių oro uostas gali priimti ir tvarkyti pačius įvairiausius krovinius, tarp jų – negabaritinius, karinius. Tai vienintelis oro uostas Baltijos regione, per kurį gali būti transportuojami gyvūnai. Anksčiau viena Izraelio įmonė gabeno veršelius, bet radus pigesnį kelią, ryšys nutrūko.
A.Kuezados pastebėjimu, iki šiol nėra nė vienos logistikos įmonės, galinčios konsoliduoti krovinį ir lėktuvus pakrauti prekėmis. Nėra ryšio nuo vadinamojo taško A iki B ir atvirkščiai.
Vadovė teigia, kad dauguma logistikos įmonių renkasi automobilių transportą, nes vežti krovinius oro keliu per brangu. Apsimoka tik tada, kai pilnas lėktuvas pakrautas ir turi ką vežti pirmyn ir atgal.
Lietuvoje yra keturi oro uostai – Vilniaus, Kauno, Palangos priklauso Susisiekimo ministerijai, o šį oro uostą valdo Šiaulių savivaldybė. Prieš kelerius metus savivaldybės ir valstybės lėšomis atnaujinta infrastruktūra. Šiaulių meras Artūras Visockas sako, kad dėl naujo sklypo nuomos deramasi su keliais investuotojais, tačiau kol kas negali jų atskleisti.
Jis aiškino tuo, jog paminėjus vieną ar kitą įmonę, jos gali „prisigalvoti visokių istorijų“.
„Esmė yra ta, kad įvykdysime sklypo nuomą logistinei veiklai ir bet kuri kompanija, kuri mato galimybę vežti krovinius per Šiaulių oro uostą, gali pretenduoti“, – pridūrė meras.
Oro uoste dirba 13 darbuotojų. Nuo 2004-ųjų oro uoste įsikūrusi ir NATO oro policija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.