Vyriausybės nutarimu, šias Susisiekimo ministerijos siūlomus Saugios laivybos nei Prekybinės laivybos įstatymų pakeitimus Seimo prašoma svarstyti skubos tvarka.
Jais taip pat siekiama palankesnio reguliavimo laivų pirkimo–pardavimo sandoriams, geresnių jūrų laivybos verslo Lietuvoje sąlygų bei skatinti darbo vietų kūrimą.
Pataisos leistų iš laivo savininko pareigas ir atsakomybę perimti ne tik Lietuvoje, bet ir kitoje Europos Sąjungos (ES) ar Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyje, Šveicarijoje ar Jungtinėje Karalystėje įsteigtai bendrovei. Be to, siūloma leisti vesti laivą nuotoliniu būdu locmanui naudojant nuotolinę įrangą.
Taip pat numatoma privalomą Lietuvos, ES ar kitų EEE valstybių piliečių laivo įguloje dalį sumažinti perpus – nuo 50 iki 25 proc., įgulos nariais negalėtų būti Lietuvos nacionaliniam saugumui grėsmę keliančių šalių piliečiai, o laivo kapitonui ar bent vienam iš jo padėjėjų vietoj lietuvių kalbos užtektų mokėti anglų kalbą.
Be to, siūloma palengvinti laivų įsigijimo finansavimo sąlygas bei galimybes, taip pat paskatinti laivų registravimą Lietuvos jūrų laivų registre.
„Klaipėdos naftai“ ruošiantis išpirkti SGD laivą iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ šiemet gegužę Vyriausybė iš esmės pritarė „Independence“ registravimui Lietuvoje. Laivas „Klaipėdos naftos“ nuosavybe taptų 2024 metų pabaigoje, o perimant jo valdymą jis būtų įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam būtų suteikta Lietuvos vėliava.
Šiuo metu „Independence“ registruotas Singapūro laivų registre bei turi šios šalies vėliavą.
Bendrovė anksčiau teigė, jog efektyviai terminalo veiklai būtina kvalifikuota ir kompetentinga įgula, todėl reikia lankstesnio reguliavimo.
Dabar Lietuvos jūrų laivų registre registruojami nepavojingus krovinius vežantys laivai, jame nėra nė vieno dujovežio ar laivas-saugyklos su išdujinimo įrenginiu. Jame rugpjūtį buvo įregistruoti 78 laivai (2021 metų sausį – 102).