Kauno viešasis transportas tęsia renesansą: perkami dar 64 nauji hibridiniai autobusai

2022 m. lapkričio 25 d. 11:45
Autobusų ir troleibusų keleiviai Kaune jau kelerius metus naudojasi naujausiu viešuoju transportu Lietuvoje. Jo vidutinis amžius lenkia net Europos Sąjungos šalių vidurkį. Netrukus miesto autobusų parkas dar gerokai atjaunės.
Daugiau nuotraukų (2)
Praėjusiais metais užbaigusi vieną didžiausių projektų viešojo transporto istorijoje bendrovė „Kauno autobusai“ toliau modernizuoja technikos parką – kitąmet į miesto gatves išriedės dar 64 nauji „MAN Lions’s City“ hibridiniai autobusai.
Taupūs ir draugiški aplinkai
Pastarieji keleri metai paliko ryškų įrašą Kauno viešojo transporto metraščiuose. Pernai „Kauno autobusai“ baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį nupirkę ir į gatves išleidę visą šimtą naujų „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų. Be jų, vos per kelerius metus nupirkta dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai. UAB „Kauno autobusai“ skaičiavimais, 2017 m. vidutinis transporto priemonių amžius siekė beveik 16 metų, o 2023 m. pabaigoje, atvykus 64 naujiems autobusams, vidutinis transporto priemonių amžius sieks tik apie 6 metus.
Kol visi jie sėkmingai kursuoja po miestą, pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas nestabdo ir kryptingai tobulina paslaugą.
Neseniai pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomų autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 metrų) bei 25 trijų ašių (18 metrų). Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“.
„Laimėtojo pasiūlyta kaina buvo išties konkurencingiausia – 291 tūkst. eurų už vieną 12 metrų autobusą ir 407 tūkst. – už triašį. Esame patikrinę ir įsivertinę šio gamintojo autobusus tiek degalų suvartojimo, tiek ir išmetamų teršalų atžvilgiu, todėl tikime, kad šis projektas bus naudingas miestui. Siekiame, kad Kaune kursuotų šiuolaikiški ir modernūs autobusai, nes viešasis transportas – tai esminis žingsnis darnaus judumo link“, – teigia UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Pasirodys kitąmet rudeniop
Kaune pirmą kartą bus pristatyti nauji trijų ašių 18 m ilgio sudvejinti autobusai, kuriuose tilps apie 130 žmonių, ir jie kursuos didžiausiais keleivių srautais pasižyminčiais maršrutais.
„Euro 6“ emisijos standarto varikliais aprūpintus ekologiškesnius, ekonomiškus, modernaus dizaino autobusus pristatė žinomas ir pripažinimą pelnęs Vokietijos gamintojas MAN. Skaičiuojama, kad per metus naujieji „MAN Lion’s City“ hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 tonos CO2, palyginti su senaisiais autobusais, o degalų sąnaudos sumažės net 15–18 proc.
„Pirmieji autobusai Kauną turėtų pasiekti kitų metų antroje pusėje, likusieji – metų pabaigoje“, – žada MAN gamintojo atstovo mūsų šalyje UAB „Adampolis“ regiono pardavimų vadovas Vytautas Keršys.
Aplinką tausojančiuose hibridiniuose autobusuose veikiantis patvarus elektrinis variklis elektros energiją panaudos transporto priemonei pajudant iš vietos, o stabdant ją kaups. Pažangi sukauptą energiją konvertuojanti hibridinė technologija leis ne tik optimizuoti suvartojamų degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą – šių transporto priemonių judėjimo garsas bus minimalus.
Dėmesys keleivių saugumui
Keleivių komfortas – vienas svarbiausių aspektų įsigyjant naujas transporto priemones. Žemagrindžiuose autobusuose patogiai keliaus ir tėveliai su vežimėliais, ir negalios paliesti žmonės. Patogios bei ergonomiškos sėdynės, salono LED apšvietimas ir kondicionavimo sistema, USB jungtys – atributai, be kurių neapsieinama keliaujant šiuolaikiško autobuso salone.
Visa tai keleiviai ras ir naujuose MAN hibriduose. Tobulinant naujų autobusų technines specifikacijas daug dėmesio skirta keleivių saugumui užtikrinti. Numatytos keturios vaizdo stebėjimo kameros fiksuos važiuojamąją dalį ir keleivius salone. Taip pat įmontuota apsaugos sistema, susijusi su keleivių išlaipinimu, – transporto priemonei pajudėjus blokuojamas durų atidarymas, o jas atidarius automatiškai suveiks stabdžių sistema.
Prestižinis įvertinimas patvirtina, kad įsigyjami autobusai – saugiausi ir pažangiausi: 2019 metais „Busworld Awards“ konkurse pristatytas „MAN Lion’s City 12 G“ laimėjo kategorijoje „Safety Label Bus“.
Pasiteisinusios inovacijos
„Aplink girdime nemažai raginimų persėsti į viešąjį transportą vietoj nuosavų automobilių. Galima kviesti žodžiais, kalbomis, bet kur kas geriau imtis konkrečių darbų. Kaunas kaip tik tai ir daro. Turime naujausią autobusų ir troleibusų parką, kokio iki šiol niekada nebuvo, bet nestovime vietoje ir žiūrime į priekį.
Kaunas auga, gyventojų skaičius ir tankumas didėja, todėl turime užtikrinti, kad žmonės mieste judėtų patogiai ir pakankamai greitai. Nauji autobusai, neabejoju, tikrai prie to prisidės“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Be to, meras pažymi, kad jau kuris laikas Kauno viešajame transporte veikia modernūs komposteriai, bilietų įsigijimo ir žymėjimo sistema tapo dar patogesnė. Per ketverius metus sistema „Žiogas“ pasinaudota jau daugiau kaip 50 milijonų kartų. Apie pageidavimus jungtis ir naudotis tokia platforma vis dažniau užsimena ir kitos savivaldybės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.