Vis daugiau dėmesio tvarumui skiriantis „Kėdainių konservų fabrikas“ Kalėdas pasitiks gardžiomis naujienomis

2022 m. lapkričio 21 d. 09:00
2022-iesiems besibaigiant „Kėdainių konservų fabriko“ kolektyvas džiaugiasi smagiais rekordais ir skaniomis naujienomis. Šiemet fabrike pagaminti trys milijonai marinuotų agurkų stiklainių, o netrukus parduotuvių lentynose pasirodys naujienos, skirtos Kūčių ir Kalėdų stalui. Daug dėmesio fabrike kreipiama ir tvarumui: netrukus pradės veikti saulės kolektoriai, leisiantys ne tik sutaupyti, bet ir mažinti CO2 emisiją. Taip pat stiprėja „Vikonda grupei“ priklausančios įmonės pozicijos užsienio rinkose: naujos technologijos, nuolat gerinamos produktų receptūros, augantis klientų pasitikėjimas atveria naujus vartus ir randa savo vietą pirkėjų krepšeliuose.
Daugiau nuotraukų (5)
„Visame pasaulyje pastebima, kad žmonės nori mažiau laiko praleisti prie viryklės. Mes jiems padedame kurdami naujus greitai paruošiamus patiekalus, nuolat gerindami jų skonines savybes, taip pat kurdami sveikatai palankiausias receptūras“, – sako „Kėdainių konservų fabriko“ generalinis direktorius Saulius Urbonas, su kuriuo kalbėjomės neseniai po to, kai jis grįžo iš Paryžiuje vykusios pasaulinės maisto parodos „SIAL 2022“. Ten bendroje inovacijų ekspozicijoje pristatytas ir fabriko pagamintas „BBQ padažas su laimu ir kola“. Parodos lankytojai taip pat domėjosi užtepėlėmis: kietojo sūrio su majonezu ir saulėje džiovintų pomidorų. Fabriko stende daugiausiai vietos užėmė pietų patiekalai: plovas, guliašas, vartojimui paruoštos sriubos, kurios sausį bus pristatytos ir Lietuvos rinkoje.
– Grįžote iš pasaulinės maisto parodos. Kokios naujausios tendencijos?
– Matome, kad daugėja vegetarams, veganams skirtų patiekalų, daugiau siūloma alternatyvų mėsai, sveikesnių patiekalų. Mes irgi einame ta linkme. Kita tendencija – pietų patiekalai. Matyti, kad žmonės nori mažiau gaminti, trumpiau būti virtuvėje, greičiausiai dėl to, kad trūksta laiko, nebenori stovėti prie puodų. Krepšelyje vis dažniau atsiranda produktų, kurie greit ir nesunkiai gali tapti patiekalu: tai jau beveik paruošti patiekalai, tereikia pašildyti. Tyrimai ir mūsų pačių apžvalgos rodo, kad šios kategorijos produktų paklausa kasmet paauga apie penkiolika procentų. Neseniai investavome į naują įrangą, su kuria galime pagaminti daug skanių patiekalų ir tokios kokybės, kokios mes norime: iš stiklainio į indą perkelto plovo ryžiai nebus sulipę, atrodys, kaip ką tik namie virtuvės šefo pagaminti.
Technologijos, taip pat geros žaliavos atveria naujas galimybes. Gerėja ne tik maisto išvaizda, bet ir sudėtis. Mūsų pagrindinė užduotis – gaminamas maistas turi būti skanus. Jo skonis neturi būti sustiprintas skonio stiprikliais, jų visiškai atsisakėme. Kam užgožti produktų skonį? Pomidoras ir taip skanus. Pomidorų padažuose 10 proc. sumažinome pridėtinio cukraus kiekį. Ragaujam – dar skaniau. Barščiuose sumažinsime perpus aliejaus, produkto skonis nuo to nė kiek nenukenčia. Jei rinksiesi kokybišką žaliavą, tai ir bus skanu. Šiuo metu ji labai brangsta, atsiranda daug pigesni, bet abejotinos kokybės pasiūlymai – mes jais nesiviliojame. Toks pasirinkimas gali sugadinti produktą. Išsiplėtusio „Kėdainių konservų fabriko“ produktų kūrimo ir vystymo skyriaus užduotis yra ne tik efektyviau ir greičiau pagaminti. Svarbiausia – kuo skaniau ir sveikiau. Gali pasigaminti pigiau, pripilti stipriklių, gausiai priberti sausų prieskonių, bet mes renkamės kitą kelią: mūsų fabrike darbuotojai į stiklainius rankomis deda ąžuolo lapus, ar prie Kėdainių išaugusius šviežius krapus. Koks agurkas, jei paimi stiklainį, pasižiūri, o ten vien stiprikliai ir dažikliai? Tai ne apie mus. Apie mus yra marinuoti agurkai „Geras vaizdelis“, o tai, kad jie tiek metų patys populiariausi rinkoje, tik patvirtina, kad einame teisingu keliu, pirkėjams siūlydami tai, kas geriausia.
– Kaip vertinate šiemetinį agurkų sezoną?
– Kaip labai sėkmingą: mes užmarinavome tris milijonus agurkų stiklainių – kiekvienam lietuviui po vieną. Su agurkais kasmet yra iššūkių: negali būti tikras, kada prasidės jų sezonas, koks jis bus, ar bus lietinga, ar atvirkščiai – švies saulė. Į stiklainius patenkantys agurkai turi būti lygūs, gražūs. Nuogąstavimai nepasitvirtino ir agurkų prikonservavome 30 procentų daugiau, jei lygintume su pernai. Komanda puikiai dirbo!
– Ar tarp marinuotų agurkų stiklainių bus ir naujienų?
– Mūsų šiemetinė naujiena – saldžiarūgščiai marinuoti agurkai. Šis produktas sukurtas atsižvelgiant į dabartines tendencijas. Pirmiausiai pradėjome nuo saldžiarūgščių, kiniškų, tailandietiškų, indiškų padažų. Matome, kad žmonės vis dažniau nori išbandyti kitą skonį, tad užkonservavome ir kitokių agurkų.
Atsižvelgiame į pasaulines tendencijas, bet tikime, kad visada būsi įdomesnis, jei pridėsi savo. „Kėdainių konservų fabriko šūkis“ – „Visada truputį daugiau“. Taip ir dirbame, pridėdami kažką nuo savęs, nuo Lietuvos.
– Gal planuojate saldžiarūgščius agurkus įtraukti ir į eksportui skirto ženklo „Kitchen Masters“ krepšelį?
– Jei gerai seksis, būtinai. Šį krepšelį formuojame įtraukdami pačius populiariausius produktus. Jau pats pavadinimas „Kitchen Masters“ atskleidžia pagrindinę šio ženklo idėją: leisti žmogui jaustis virtuvės šefu. Kad būtų nesunku žmonai nustebinti vyrą, o vyrui – žmoną: sudėjai stiklainiuko turinį, pašildai ir turi patiekalą tarsi virtuvės šefo pagamintą. Kol kas su „Kitchen Masters“ dirbame Latvijoje ir Estijoje, vėliau turime ir kitų planų, plėsimės į kitas ES šalis.
Mums padeda ir tai, kad mus audituoja pasaulyje pripažinta maisto gamybos sistema „BRC Food“, kuri labai aukštai įvertino ir mūsų produktus, ir gamybą. Tokius įvertinimus gauti nėra lengva, turi atitikti aukštus saugaus maisto standartus. Mūsų klientai gali būti tikri, kad „Kėdainių konservų fabriko“ produktai pagaminti saugiai ir iš kokybiškų žaliavų.
– Prieš dvejus metus atidarėte duris ir į Lenkijos prekybos tinklą „Biedronka“. Kaip ten sekasi?
– Taip, sutartis su šiuo tinklu yra vienas didžiausių mūsų laimėjimų. Ir ne tik mūsų, visos Lietuvos laimėjimas. Mes žinome, kad Lenkijoje dažnai yra pigesnė gamyba, tad lietuviams sunku konkuruoti. Labai aukšti ir kiti šio tinklo keliami reikalavimai. Mums pavyko. Vežame į „Biedronka“ 79 proc. riebumo „Madero“ majonezą, kuriam gaminti naudojami laisvėje vištų laikomų kiaušinių tryniai. Šiemet į Lenkiją iškeliavo 3,5 milijono šio majonezo stiklainių. Jau turime sutartį ir tretiems metams. Gaminsime dar daugiau.
– Ką planuojate rudeniui, Kalėdoms?
– Šaltiesiems rudens ir žiemos vakarams paruošėme daugiau padažų – „Bolognese“, „Napoletana“, „Marinara“, saldžiarūgštį su ananasais, itališką su kietuoju sūriu. Taip pat prigaminome įvairių troškinių – guliašą, čili, vištienos „Tikka Masala“. Ilgai bandėme ir mėginome pasiekti, kad padažai būtų autentiško skonio: tokie kaip, pavyzdžiui, Italijoje. Tai užtikrino mūsų atnaujinta gamybos linija, kuri padeda išsaugoti geriausias skonines troškinamų produktų savybes. Pristatėme savo produktus virtuvės šefams ir jie puikiai juos įvertino.
Kūčioms ir Kalėdoms šiemet priruošėme silkės pagardų: su grybais, morkomis, pomidorų padažu bei grybų mišrainę. Taip taupome virtuvės šeimininkių laiką, juos gaminti užtrunka. Kam skalbti rankomis, jei yra skalbimo mašina? Taip pat ir su patiekalais: kam gaminti pačiam, jei yra profesionalų paruoštų. O su šiandieninėmis energijos kainomis, dar ir sutaupai. Šventės turi būti gardžios, sočios ir laimingos. Kalėdos yra mažas stebuklas, kurį žmonės arba susikuria, arba ne. Mes galime padėti jiems tai padaryti.
– Kuo toliau, tuo daugiau dėmesio skiriate tvarumui. Papasakokite daugiau apie tai.
– Į „Kėdainių konservų fabriko“ tikslus esame įtraukę, kad norime, jog mūsų vaikai ir anūkai augtų švarioje aplinkoje. Vienas kelių – mažiau švaistyti maisto: sekame rodiklius, tikslas yra kuo mažiau išmesti. Tai prasideda jau pačioje gamybos linijoje. Jei anksčiau lengvesne ranka išmesdavome sulūžusį, nestandartinės išvaizdos agurką, tai dabar panaudojame jį gamindami kitus produktus. Radome sprendimus, kaip organines gamybos atliekas – nuopjovas, lupenas, tarkius – panaudoti gaminant trąšas ir biokurą. Stengiamės operatyviai realizuoti produktus iki pasibaigiant jų galiojimo laikui, kad nereikėtų išmesti. Mažiname CO2 emisijas perdirbdami pakuotes, ieškodami gamtai palankesnių energetinių sprendimų. Lapkritį ant fabriko stogų pradės veikti saulės energijos kolektorių sistema, kuri patenkins ketvirtadalį viso fabriko energijos poreikio. Kitais metais planuojame jėgainės pajėgumus didinti iki penkiasdešimt procentų poreikio. Vėliau greičiausiai ir dar daugiau. Jau seniai planavome energiją gauti iš saulės, augančios energetikos kainos tik pagreitino sprendimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.