„Baltic Ground Services“ (BGS) yra tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja ir „Avia Solutions Group“, pirmaujančių keleivių bei krovinių pervežimo pajėgumų teikėjų, dirbančių su avialinijomis visame pasaulyje, grupės dalis.
Nors didelė dalis antžeminio aptarnavimo darbų yra nepavaldūs sezonams, žiemos laikotarpis reikalauja papildomo pasiruošimo. „Sniegas ir ledas kelia pavojų orlaiviams, todėl antžeminio aptarnavimo bendrovių teikiamos sniego ir ledo pašalinimo ir antiledodaros paslaugos yra būtinos žiemos sezono metu“, – teigia Tomas Vyšniauskas.
„Orlaivio sparnai ir galinė uodegos dalis yra sukurti specifiškos formos, siekiant sukurti reikalingas keliamąsias jėgas lėktuvui skrendant. Sniegas ir ledas šiose vietose gali pakeisti jų formą, sutrikdyti oro srautą paviršiuje ir trukdyti tinkamai pakilti.“
Antžeminio aptarnavimo skyriaus vadovas prideda, kad šio proceso svarbą nulemia ir tai, kad teisingai jos neatlikus, padariniai gali kelti itin rimtą grėsmę tiek lėktuvui, tiek jame esantiems keleiviams. „Deja, tačiau praeities incidentai įrodė, kad net ir nedidelis sniego ar ledo kiekis ant orlaivio gali trukdyti lėktuvui kilti ir taip sukelti avarinę situaciją. Būtent todėl pasiruošimas šioms procedūroms bei jų teisingas atlikimas yra svarbūs.“
Anot Tomo, nuledinimo ir antiledodaros procedūrų metu pirmiausia pašalinamas sniegas ar bet kokia užšalusi arba pusiau užšalusi drėgmė nuo svarbiausių išorinių orlaivio paviršių. Tada paviršiai yra padengiami specialiais skysčiais, užtikrinančiais, kad paviršius nebus užterštas iki lėktuvo pakilimo. „Šios procedūros yra atliekamos ne rankomis, bet specialia įranga, naudojant būtent tam pritaikytus skysčius“, – teigia jis.
„Procedūros nėra ilgos, dažniausiai trunka iki 15 minučių, tačiau esant labai blogoms oro sąlygoms gali trukti ir ilgiau.“ Tomas priduria, kad siekiant užtikrinti teisingą procedūrų atlikimą, kiekvienais metais vykstančių auditų metu, auditoriai iš įvairių pasaulio oro uostų ir aviakompanijų audituoja įmonės pasirengimą atlikti šias svarbias procedūras, taip užtikrinant, kad kiekvienas ledo šalinimo procedūros žingsnis yra atliekamas nepriekaištingai.
Nors ir neilgos, šios procedūros nėra lengvos ir reikalauja specialaus pasiruošimo bei žinių. „Mūsų darbuotojai žiemos sezonui bei nuledinimo procedūroms ruoštis pradeda iš anksto, kiekvienais metais išklausydami mokymų kursą, kurio metu prisimena arba yra apmokomi procedūrų, saugos reikalavimų“, – sako Ernestas Lukoševičius, „Baltic Ground Services“ mokymų skyriaus vadovas. „Mokymų metu darbuotojai įgauna tiek teorinių žinių, tokių kaip ledo šalinimo procedūrų standartai, reikalavimai, saugos taisyklės, tiek ir praktinių įgūdžių. Labai svarbu, kad darbuotojai išmanytų orlaivio struktūros, įrangos operavimą, nuledinimo skysčio specifiką ir kaip oro sąlygos veikia orlaivio paviršių.
Tai yra vieni mūsų rengiamų mokymų, kuriuos ruošiame ne tik savo darbuotojams, bet ir kitoms įmonėms, norinčioms geriau suprasti arba pasiruošti nuledinimo ir antiledodaros procedūroms. Mūsų mokymų instruktoriai nuolat kelia kvalifikaciją, yra susipažinę su naujausiomis technologijomis bei procesais, todėl gali tinkamai paruošti darbuotojus kokybiškai teikti šias itin svarbias paslaugas.“