Šių metų spalio 11–16 dienomis atlikta visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad WC patalpa darbovietėse vyrams ir moterims turi būti atskira. Tokią idėją bendrai palaiko – 71, 3 proc. apklausos dalyvių. Iš jų beveik po lygiai vyrų – 72,6 proc. ir moterų – 70,1 proc.
Tam, kad darbovietėse WC patalpos moterims ir vyrams būtų sujungtos, arba bendros, neprieštarautų tik kas trečias (28,9 proc.). Tam kiek mažiau prieštarauja moterys (29,9 proc.) nei vyrai (27,4 proc.).
Mykolo Romerio universiteto lektoriaus, psichologijos mokslų daktaro Arvydo Kuzino teigimu, vyrai ir moterys į WC patalpas užsuka dėl panašių priežasčių. Tiesa, moterys įprastai čia praleidžia daugiau laiko.
„Kalbant apie WC patalpų paskirtį, pagrindinės priežastys abejoms lytims, tikriausiai, yra biologinių poreikių patenkinimas. Tačiau šios patalpos naudojamos ir išvaizdos pasitvarkymams. Visuomenėje įprasta, jog moterys savo išvaizdai skiria daugiau dėmesio nei vyrai, tad tai, tikėtina, ir pareikalauja papildomo laiko“, – sako psichologas.
Tyrimo metu paaiškėjo, kad darbuotojams trūksta didesnio dėmesio švarai ir tvarkai, tai pabrėžė net 43,7 proc., tuo tarpu, kad pasigendama visų higienos priemonių, tokių kaip tualetinis popierius, rankšluosčiai ar muilas, nurodė kone kas penktas (19,3 proc.) respondentas. Tekstilės, higienos ir patalpų priežiūros sprendimus siūlančios įmonės „Elis Textile Service“ Lietuvoje direktorius Gediminas Skrolis sako, kad privalomų higienos priemonių užtikrinimas turi būti elementari ir savaime suprantama kiekvienos darbovietės pareiga.
„Tai, kad WC patalpos turi būti nuolat prižiūrimos ir jose negali trūkti higienos priemonių – yra neginčijamas faktas, užtikrinantis komforto jausmą darbuotojui. Darbdaviui pasirūpinus pagrindinėmis higienos priemonėmis, tikėtina, kad ir pats darbuotojas išliks labiau motyvuotas prisidėti prie WC patalpos švaros ir tvarkos puoselėjimo“, – sako G. Skrolis pabrėždamas, kad švara priklauso ne tik nuo to, kaip dažnai darbovietėje yra atliekamas valymas, bet ir nuo pačių WC patalpomis besinaudojančių žmonių ir darbdavių požiūrio į šią delikačią, bet tuo pačiu natūralią problemą.
Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“ reprezentatyvią gyventojų apklausą „Elis Textile Service“ užsakymu atliko spalio mėn. 11 – 16 dienomis. Tyrimo metu buvo apklausti 416 privačiose Lietuvos įmonėse dirbantys asmenys, 18 metų ir vyresni. Naudotas mišrus apklausos būdas – akivaizdinis interviu ir interviu telefonu.