Jaučiasi apgauti
Virtualios virtuvės savo klientams ruošia tik internetu užsakomą ir nuotoliniu būdu pristatomą maistą. Šio verslo modelio ištakos yra Jungtinėse Amerikos Valstijose, juo naudojasi 51 proc. veikiančių restoranų. Šiuo metu „Wolt“ platformoje vartotojai gali rasti daugiau nei 100 tokių virtuvių, veikiančių Baltijos šalyse.
Tad tokia praktika užsienyje – ne naujiena, tačiau Lietuvoje girdėta tikrai ne visiems.
Šį principą pritaikė ir įmonių grupė „Čili Holdings“. Jai priklauso „Čili Pizza“ ir kelios šešėlinės virtuvės: „Pizzelle“, „Ridikėlis ir salota“ bei „Kaimų kaimas“.
Maisto užsisakymo programėlėje „Wolt“, kurioje galima nusipirkti maisto tiek iš „Čili Pizzos“, tiek iš jos šešėlinių virtuvių, nenurodyta, kad visos jos ne tik priklauso tai pačiai įmonei, bet ir jų maistas gaminamas toje pačioje patalpoje.
Kai kuriems klientams tai kelia nepasitenkinimą. Interenete plinta nusivylimo pilni komenatarai. Lietuviai „Čili Holdings“ pradėtą naudoti modelį net laiko apgavyste, esą specialiai vengiantys kavinės „Čili Pizza“ maisto, jo užsisako nežinodami.
Vilnietis Tadas portalui lrytas.lt pasakojo pats patekęs į tokią situaciją.
„Mėgstu išbandyti picas, esu kartą užsisakęs iš „Pizzelle“. Kadangi pamačiau, kad ji yra prie pat mano namų, nusprendžiau, kad geriau tiesiog parsinešti – bus gerokai greičiau ir dar kujeriui nereikės mokėti. Nustebino, kad vieta pažymėta visai šalia „Čili Pizzos“, „Forum Cinemas Vingis“ pastate. Dar pagalvojau: kaip ketina išsilaikyti būdama šalia?“ – prisiminė Tadas.
Jis pridūrė, kad be adreso internete nebuvo pateikta jokios informacijos – net telefono numerio, kuriuo būtų galima paskambinti ir užsisakyti maisto.
„Nusprendžiau nueiti ir patikrinti, bet jau įtariau, kad čia bus „Čili Pizza“. Aišku, neradau jokios „Pizzelle“ picerijos. Tai užsisakiau picą per „Wolt“ ir tada jau supykau – picos kainos ir kokybės, dydžio santykis tiesiog suerzino“, – atviravo vilnietis.
Nemato nieko bloga
„Čili Holdings“ atstovai savo naujoje praktikoje nemato jokios klientų apgavystės. Anaiptol – anot jų, meniu įvairovė kai kuriems klientams netgi patinka.
„Tai yra skirtingi prekės ženklai, turintys visiškai skirtingus meniu bei unikalias receptūras. Matome augančius užsakymus bei didėjantį ratą lojalių klientų“, – aiškino „Čili Holdings“ valdybos narė ir generalinė direktorė Goda Karosaitė.
Ji pripažino, kad kavinių „Čili Pizza“, „Pizzelle“, „Ridikėlis ir salota“ bei „Kaimų kaimas“ virtuvė – ta pati.
„Visus šiuos tris prekės ženklus jungia tik tai, kad visi patiekalai gaminami tose pačiose „Čili Pizza“ restoranų virtuvėse, tačiau visi prekės ženklai turi tik tiems prekės ženklams sukurtus patiekalus. Tai leidžia ne tik patenkinti skirtingų klientų poreikius, bet ir efektyviau išnaudoti turimus virtuvės pajėgumus“, – teigė G.Karosaitė.
Idėja išbandyti naują koncepciją maitinimo paslaugų rinkoje kilo prie „Čili Holdings“ vystomo restoranų verslo prisijungus G.Karosaitei ir Jonui Karosui.
„Naujiems šešėlinės virtuvės principu dirbantiems prekės ženklams buvo sutelkta ir nauja komanda, paskirtas verslo plėtros vadovas Simoras Savukynas – buvo kuriamas ne tik naujas vizualinis identitetas, bet ir receptūros“, – pabrėžė pašnekovė.
Į klausimus, kodėl programėlėje „Wolt“ nenurodoma, kad tai – šešėlinės virtuvės, priklausančios „Čili Holdings“, portalui lrytas.lt nebuvo atsakyta.
Sutaupo pinigų
Modelį visiškai sąžiningu laiko ir „Wolt“, kuriems žinoma apie naują „Čili Holdings“ šešėlinių virtuvių metodą.
„Po dvejų sunkių pandemijos metų, šiandien sparčiai augant infliacijai ir energijos išteklių kainoms, susiklosčiusi ekonominė padėtis privertė verslininkus įvertinti savo veiklą ir ateities perspektyvas“, – komentavo „Wolt“ vadovė Baltijos šalims Liis Ristal.
Pasak pašnekovės, toks veikimo principas yra ekonomiškesnis.
„Nereikia mokėti didelio nuomos mokesčio, pirkti nekilnojamo turto, investuoti į patalpų interjero dizainą. Šešėlinės virtuvės taip pat sutaupo mokėdamos mažesnius komunalinius mokesčius ir patiria pakankamai mažas darbo sąnaudas“, – pabrėžė L.Ristal.
Vis dėlto „Wolt“ atstovė tikino suprantanti, kad klientams gali kilti klausimų.
„Baltijos šalyse tai yra dar visiškai naujas ir nepažįstamas verslo modelis. Tačiau virtualios virtuvės sparčiai populiarėja visame pasaulyje, o mūsų partneriai taip pat turi teisę rinktis ir nuspręsti, kaip jiems veikti.
Mes savo programėlės vartotojams, ypač jei jiems kelia nerimą tam tikri aspektai, rekomenduojame prieš užsisakant iš tam tikro restorano ar parduotuvės apie juos pasidomėti plačiau“, – sakė ji.