Šventinis periodas prekybininkams: kaip susiplanuoti finansinius srautus

2022 m. lapkričio 13 d. 09:00
Prekybininkams artėjančios didžiosios metų šventės tradiciškai reiškia kelis mėnesius trunkančią pasiutpolkę, varžantis dėl pirkėjų dėmesio. Tiesa, ruošdamiesi kalėdinei prekybai, verslininkai privalo nepamiršti esminių taisyklių: kiek įmanoma tiksliau susiplanuoti produktų atsargas ir finansinius srautus bei nusiteikti padirbėti atsiraičius rankoves.
Daugiau nuotraukų (3)
Šventinis periodas dažnai prekybininkams sugeneruoja didžiausią metų pelną, tad stengtis yra dėl ko. Pavyzdžiui, prognozuojama, kad 2022 m. britai kalėdinėms dovanoms išleis apie 82,2 milijardus svarų. Tuo tarpu Vokietijoje, prognozuojama, kad pardavimai kalėdiniu laikotarpiu sieks 73 milijardus svarų, Prancūzijoje – 62 milijardus svarų. Kita vertus, konkurencija tarp prekybininkų sezono metu – milžiniška, tad tenka susiplanuoti ir smarkiai išaugančias išlaidas.
„Šventiniu laikotarpiu prekybininkai gali užsidirbti dvigubai ar net trigubai daugiau, paskirsčius biudžetus ir investicijų planus teisingai. Vis dėlto, smulkiesiems verslams tai nemenkas iššūkis, nes konkuruoti su stambiausiomis įmonėmis yra be galo sunku. Šiuo laikotarpiu, verta investuoti į reklamą ar verslo plėtrą, pritraukiant vartotojų dėmesį, nei prarasti rinkos dalį, atiduodant ją konkurentams. Kitaip sakant, verslas jau dabar turi žinoti, iš kur gaus apyvartinių lėšų arba investicijų plėtrai, siekiant pralenkti konkurentus“, – pastebi alternatyvaus finansuotojo „SME Finance“ vadovas Mindaugas Mikalajūnas.
Pasak finansų eksperto, smulkiosioms bei vidutinėms įmonėms finansavimo galimybės smarkiai plečiasi. Alternatyvūs finansuotojai šią dieną smulkiesiems verslams gali pasiūlyti inovatyvius finansavimo produktus bei lanksčias sąlygas.
„Fintech įmonės yra orientuotos į smulkų ir vidutinį verslą, tad ir siūlomų paslaugų sąlygos daug lankstesnės, o ir finansinių paslaugų spektras platesnis nei tradiciniuose bankuose. Pavyzdžiui, „SME Finance“ turime įsidiegę inovatyvius sprendimus verslui, naudojame pažangią dirbtinio intelekto sistemą, tad finansavimo sprendimus galime priimti per 1 valandą, o finansavimą suteikti per 1 dieną“, – pasakoja M.Mikalajūnas ir priduria, kad norintiems gauti finansavimą užtenka tik pateikti duomenis apie savo apyvartą.
M. Mikalajūno teigimu, įmonė nuolat stengiasi mažinti kliūtis, kurios smulkiam ir vidutiniam verslui trukdo augti ir auginti pardavimus. Todėl „SME Finance“ visai neseniai pasiūlė dar vieną finansavimo būdą, labiausiai tinkantį prekybininkams – pajamomis grįstą finansavimą (angl. revenue-based financing).
„Nuolat stebime pasaulio rinką bei jos tendencijas. Pastebėjome, jog toks finansavimo modelis jame sparčiai populiarėja. Pajamomis grįstą finansavimą yra itin pamėgę prekybininkai dėl šio modelio lanksčių sąlygų ir paprastumo – finansavimui gauti tereikia pateikti 3 mėnesių apyvartos duomenis. Tačiau, Lietuvoje, pajamomis grįsto finansavimo sprendimų dar nėra daug. Šias paslaugas Lietuvos verslams pasiūlėme pirmieji“, – pasakoja M.Mikalajūnas.
Pajamomis grįstas finansavimas suteikia galimybę gauti finansavimą trumpam laikotarpiui ir skirti daugiau apyvartinių lėšų atsargoms ar rinkodarai, pasiruošti sezono pikui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.