Sankt Peterburgo uostas, anksčiau buvęs didžiausias Rusijos konteinerių uostas ir svarbus prekybos su Europa mazgas, spalį pasiekė mažiau nei 10 proc. ankstesnių metų kiekio, pranešė Vokietijos ekonominių tyrimų institutas.
Novorosijsko uostas prie Juodosios jūros taip pat fiksavo maždaug 50 proc. verslo nuosmukį.
Prekybai su Azija svarbus Vladivostoko uostas pasiekė praėjusių metų krovos apimtis. Tačiau tai nekompensuoja žlugusios prekybos tarp Europos ir Rusijos, kurią pakirto Rusijos invazija į Ukrainą ir vėlesnės sankcijos Rusijai.
Nepaisant akivaizdaus Rusijos ir Europos santykių pablogėjimo, iki 2021 m. vasaros Europos Sąjunga (ES) išliko svarbiausia Rusijos prekybos partnerė. Nuo tada šią poziciją perėmė Kinija.
IfW duomenimis, dabar ES į Rusiją eksportuoja 43 proc. mažiau prekių, palyginti su ankstesniais metais, o Kinija eksportuoja 23 proc. daugiau. Tačiau eksporto iš Kinijos į Rusiją augimas rugsėjį sulėtėjo. „Kinijos eksportuotojai nesugebėjo kompensuoti sankcijų padarytos žalos, Rusijai vis sunkiau pakeisti mažėjantį importą iš Europos“, – sakė instituto Kylio prekybos rodiklio vadovas Vincentas Stameris.