Rusijos uostai patyrė smarkų nuosmukį: sankcijų žalos nesugebėjo kompensuoti net Kinija

2022 m. lapkričio 7 d. 13:56
Viljama Sudikienė
Per Rusijos uostus vežamų prekių kiekis po invazijos į Ukrainą sumažėjo, o kai kuriais atvejais – reikšmingai, rodo pirmadienį Kylio pasaulio ekonomikos instituto (IfW) paskelbtas tyrimas.
Daugiau nuotraukų (1)
Sankt Peterburgo uostas, anksčiau buvęs didžiausias Rusijos konteinerių uostas ir svarbus prekybos su Europa mazgas, spalį pasiekė mažiau nei 10 proc. ankstesnių metų kiekio, pranešė Vokietijos ekonominių tyrimų institutas.
Novorosijsko uostas prie Juodosios jūros taip pat fiksavo maždaug 50 proc. verslo nuosmukį.
Prekybai su Azija svarbus Vladivostoko uostas pasiekė praėjusių metų krovos apimtis. Tačiau tai nekompensuoja žlugusios prekybos tarp Europos ir Rusijos, kurią pakirto Rusijos invazija į Ukrainą ir vėlesnės sankcijos Rusijai.
Nepaisant akivaizdaus Rusijos ir Europos santykių pablogėjimo, iki 2021 m. vasaros Europos Sąjunga (ES) išliko svarbiausia Rusijos prekybos partnerė. Nuo tada šią poziciją perėmė Kinija.
IfW duomenimis, dabar ES į Rusiją eksportuoja 43 proc. mažiau prekių, palyginti su ankstesniais metais, o Kinija eksportuoja 23 proc. daugiau. Tačiau eksporto iš Kinijos į Rusiją augimas rugsėjį sulėtėjo. „Kinijos eksportuotojai nesugebėjo kompensuoti sankcijų padarytos žalos, Rusijai vis sunkiau pakeisti mažėjantį importą iš Europos“, – sakė instituto Kylio prekybos rodiklio vadovas Vincentas Stameris.
Rusija^InstantRusijos uostai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.