Keistą pasiteisinimą pateikė ir pati įmonė „Alteus“ (geriau žinoma kaip „Creme de la Creme“), oficialiai atstovaujanti daugeliui aukštosios parfumerijos prekių ženklų. Ji tvirtino ataskaitų neteikianti, nes Lietuvoje nesijaučianti saugi.
Tuo metu Estijoje ir Latvijoje tokių grėsmių verslininkai nejunta ir reikiamus duomenis viešina.
Galėjo net likviduoti
RC neneigė, kad „Alteus“ daug metų neteikė finansinių ataskaitų. Pagal galiojančią tvarką, RC turėjo teisę pradėti juridinio asmens likvidavimo ar išregistravimo iš Juridinių asmenų registro procedūrą.
„Šio konkretaus juridinio asmens atžvilgiu tokia procedūra bus pradėta artimiausiu metu. Teisės aktai kaip dar vieną poveikio priemonę už finansinių ataskaitų neteikimą numato galimybę surašyti administracinio nusižengimo protokolą juridinio asmens vadovui ir skirti jam nuo 200 iki 3 tūkst. eurų baudą.
Vis dėlto šiuo konkrečiu atveju protokolo surašymas ir baudos skyrimas nėra prasmingas dėl anksčiau paminėtos numatomos likvidavimo procedūros“, – „Lietuvos rytui“ komentavo RC atstovas Mindaugas Samkus.
Vis dėlto Registrų centrui išsiuntus pranešimą apie gresiantį likvidavimą „Alteus“ pateikė viso dešimtmečio ataskaitas.
Sulaukė ir paramos
Nors bendrovė nebuvo pateikusi finansinių ataskaitų, tai nesukliudė jai gauti paramos nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams iš Užimtumo tarnybos. Kaip „Lietuvos rytui“ perdavė jos atstovė Milda Jankauskienė, finansinių ataskaitų Registrų centrui teikimas nėra tarp sąlygų vertinant subsidijos skyrimą arba neskyrimą įmonei už darbuotojus, esančius prastovose. Bet visai kitaip vertinamos likviduojamų įmonių paraiškos.
„Alteus“ dėl subsidijos darbo užmokesčiui prastovų laikotarpiu kreipėsi 2021 metų vasario 15-ąją.
Tarnybos Klientų aptarnavimo skyrius tikrino ir vertino, ar darbdavys atitinka tam tikrus Užimtumo įstatymo straipsnius ir nustatytas sąlygas.
Taip pat ir tai, ar įmonei nėra iškelta bankroto byla, ar ji nėra likviduojama.
„Užimtumo tarnyba, įvertinusi visas reikiamas sąlygas, priėmė sprendimą skirti subsidiją darbo užmokesčiui, nes nebuvo gavusi jokios informacijos, kad įmonė yra bankrutuojanti, likviduotina arba kitaip neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
Todėl skiriant subsidijas dėl darbo užmokesčio mokėjimo prastovų laikotarpiu vadovautasi galiojančiais teisės aktais“, – sakė M.Jankauskienė.
Įmonei už prastovas 2021 metais išmokėta 48 360,68 euro. 2021 metų sausį prastovose buvo 24, vasario – 29, kovo – 27, balandžio – 33 darbuotojai.
Teisė, bet ne pareiga
Advokatė Ieva Pikūnė iš advokatų kontoros „Legal Heads“ „Lietuvos rytui“ paaiškino, kad vėluojantys ar finansinių ataskaitų apskritai neteikiantys juridiniai asmenys gali gauti baudą, būti likviduoti ir išregistruoti iš Juridinių asmenų registro.
Taip pat jie rizikuoja netekti paramos gavėjo statuso ar susidurti su keblumais dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose.
Vis dėlto Registrų centras turi teisę, bet ne pareigą likviduoti tokias bendroves.
Juridinių asmenų vadovai privalo RC teikti metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Tai privalo padaryti ir šiuo metu veiklos nevykdantys juridiniai asmenys ar tie, kurių veikla sustabdyta.
„Vadovaujantys asmenys dažniausiai teisinasi negalintys pateikti ataskaitų, nes visuotinis akcininkų susirinkimas sustabdė įmonės veiklą ir šių ataskaitos rinkinių nėra patvirtinęs arba akcininkai ignoravo šaukimus į susirinkimus.
Tačiau teisės aktuose nenumatoma jokių išlygų, kurios leistų įmonės vadovui nepateikti finansinės atskaitomybės dokumentų Juridinių asmenų registrui.
Todėl priežastys, dėl kurių dokumentai nebuvo tvirtinami, neturi reikšmės.
Būtent tokios pozicijos nuosekliai laikomasi ir teismuose“, – aiškino teisininkė.
Likviduos tūkstančius įmonių
Anot M.Samkaus, RC pastaruosius porą metų aktyviai imasi iniciatyvos likviduoti ir išregistruoti finansinių ataskaitų ilgai neteikiančius juridinius asmenis.
Tačiau nuo pirminio RC pranešimo apie numatomą likvidavimą iki galutinio išregistravimo praeina maždaug pusantrų metų.
Iki šiol dėl nepateiktų finansinių ataskaitų iš Juridinių asmenų registro išregistruota apie 15 tūkst. juridinių asmenų, o iki 2025 metų pabaigos numatoma, kad šis skaičius pasieks 85 tūkstančius.
„Priežastys, dėl ko įmonės vėluoja ar apskritai neteikia savo finansinių ataskaitų, gali būti įvairios. Vieni taip elgiasi piktybiškai ir net nevengia to nuslėpti.
Nekart yra tekę girdėti sakant, kad RC gali skirti baudas, tačiau finansinė ataskaita nebus pateikta ar bus pateikta vėluojant. Kiti teisinasi nežinoję, užmiršę, vardija nenumatytas aplinkybes“, – aiškino RC atstovas.
Slėpti ataskaitas vertė nesąžininga konkurencija?
Andrius Remiševskis
„Alteus“ direktorius
„Mes gerbiame Lietuvos įstatymus ir juos vykdome, tačiau stebime ir nuolatines nesąžiningos konkurencijos apraiškas, siekiant neteisėtai pasisavinti mūsų know-how, komercinį įdirbį, verslo kontaktus ir t.t. asmenų, kurie, priešingai nei mes, veikia nesąžiningai ir kenkėjiškai.
Todėl atitinkamais atvejais pasinaudojame teise į būtinąjį reikalingumą. Tuo atveju, jei valstybinės institucijos nesutinka su mumis dėl faktų ir konteksto interpretacijos, mes prisiimame atsakomybę ir vykdome jų nurodymus.
Ne vienus metus Lietuvoje su Rusija susijusios įmonės gviešiasi mūsų verslo, bandydamos perimti distribucines ir mažmenines ekskliuzyvinių prekinių ženklų teises Baltijos šalyse, traktuodamos Lietuvą kaip postsovietinę teritoriją.
Tuo ypač piktnaudžiauja medicinos „didmenininkais“ apsimetančios įmonės, kurių veikla šiuo metu tiriama.
Neaptikus tokių grėsmių Latvijoje ir Estijoje, jaučiamės saugūs viešinti atitinkamus duomenis. Kviečiame susipažinti su „Alteus“ OU (Estija) bei „CDLC Luxury Distribution SPS“, SIA (Latvija) registrų centro duomenimis.
Iš Užimtumo tarnybos gauta subsidija buvo tikslinė, skirta darbuotojų, kurie buvo antrojo karantino prastovose, darbo užmokesčiui kompensuoti. Jos negalima panaudoti kitaip. Už laikotarpį nuo 2021 m. sausio iki balandžio iš viso gavome 48 360,68 euro subsidiją.
Prastovose atskirais mėnesiais buvo nuo 27 iki 34 darbuotojų (iš daugiau nei 75 darbuotojų).
Per visus karantinus galėjome pretenduoti į daugiau nei 300 tūkst. eurų pandemijos subsidijų, dotacijų, mokesčių lengvatų, dalinio nuomos mokesčio kompensavimo forma, tačiau šias sumas kompensavome savo resursais.
Pandemijos metu nebuvo atleisti darbuotojai, dėl itin intensyvaus darbo ir po karantino pabaigos vykusio parfumerijos pirkimo bumo sėkmingai atstatėme ir išauginome veiklos rezultatus.
2020 m., 2021 m. atskirais ketvirčiais ir pusmečiais buvome viena daugiausia mokesčių sumokėjusi įmonė tarp 500 Lietuvos įmonių pagal VMI publikuojamus duomenis.
Esame socialiai atsakinga įmonė: sulaukėme padėkos iš „Caritas“ organizacijos už paaukotas ženklias sumas Ukrainos ir Moldovos pabėgėlių rėmimui, mūsų įmonės „Citroën Berlingo“ automobilis neatlygintinai buvo naudojamas vežti humanitarinei pagalbai Ukrainoje, ženklia suma esame parėmę psichologinės pagalbos knygos jaunimui „Draugo laiškai“ leidimą.“