Į reklaminius šūkius feisbuko paskyroje emocingai sureagavo Šiaulių meras Arūnas Visockas: „Jeigu ne ES investicijos – tai nebūtų Auksinio berniuko? Kas čia per blėnis? Iki tiek džiaugiamės, kad būtina visą miestą apkabinėti tokio tipo reklamomis? Nes to panorėjo kažkas?“
Tiems, kas nežino, Auksinis berniukas – vienas Šiaulių miesto simbolių. Oficialiai tai – Stanislovo Kuzmos skulptūra „Šaulys“, tik tarp vietinių jai jau seniai prigijęs Auksinio berniuko vardas, nes šaulio figūra paauksuota.
Prie Talkšos ežero ji atsirado 1986 metais, švenčiant Šiaulių 750-ąjį gimtadienį. Tuo metu čia buvo įrengta Saulės laikrodžio aikštė, kurios viduryje ant kolonos ir stovi Auksinis berniukas.
„Toje aikštėje vyko Sąjūdžio mitingai. Tada ES lėšų iš viso nebuvo!, – rašė meras, o portalui lrytas.lt pridūrė: – Jei buvo noras paprovokuoti, gal ir pavyko, bet su faktais labai prasilenkta“.
Po mero feisbuko įrašu buvo pokštaujančių: „Būtų topinė reklama – Saulės mūšis laimėtas tik ES lėšų dėka“.
„Auksinis berniukas man yra geresnio gyvenimo simbolis. Šiame kontekste aš jį ir paminėjau. Priimkite tai kaip gražią metaforą,“ – sako S.Urbonavičius, kurio komentarą portalui lrytas.lt perdavė Finansų ministerija.
Muzikantas, grupės „Bix“ įkūrėjas, šiais metais Finansų ministerijos kvietimu tapo Šiaulių regiono ES investicijų ambasadoriumi. Ta proga su filmavimo komanda jis lankėsi savo jaunystės mieste. Čia aplankė daugiau nei 100 m. skaičiuojantį „Rūtos“ šokolado fabriką (Finansų ministerijos teigimu, čia ES investicijų projektai skaičiuojami dešimtimis), ES lėšas į dirbtinį intelektą investuojančia dviračių gamintoją „Baltik vairą“, 150 m. skaičiuojančią „Valerijono“ vaistinę, taip pat įgyvendinančią ES investicijų projektą.
„Žinoma, filmuojama buvo ir Saulės laikrodžio skvere, kuris iš dalies buvo atnaujintas taip pat už ES investicijas – skveras ir Auksinio berniuko postamentas buvo sutvarkyti ES lėšomis. Į šį projektą investuota beveik 800 tūkst. eurų. Projektas baigtas 2018 m.
Šio skvero ir visų Šiaulių simbolis Auksinis berniukas ES investicijų ambasadoriaus buvo pasirinktas kaip metafora miesto, kuriame šimtamečiai verslai ir simboliai atgimsta naujam gyvenimui Europoje“, – komentavo Finansų ministerija.
Anot jos, komunikacijos kampanijos „Ar matai, kaip keičiasi pasaulis?“ tikslas – pristatyti geruosius pokyčius, kurie įvyko per 20 ES fondų investicijų Lietuvoje metų. Iš viso buvo investuota 20 mlrd. eurų. Ambasadorių projekto tikslas – miestų ir miestelių žmonėms parodyti, kaip keitėsi jų aplinka su Europos investicijomis. „Tuo tikslu pasitelkėme žinomus šalies žmones, kilusius iš skirtingų miestų ir miestelių. Su jais kartu šią vasarą aplankėme 10 skirtingų regionų ir apie 50 skirtingų ES investicijų projektų“, – rašė ministerija.