Tarp Lietuvos pirkėjų daugiausia ir tų, kurie kainas tikrina skirtinguose interneto šaltiniuose – 65 procentai.
Nustatyta, kad 17 proc. pirkėjų Lietuvoje kainas palygina vien savo pamėgtose e. parduotuvėse.
Latvijoje skirtinguose šaltiniuose kainas tikrina 56 proc. pirkėjų, o pamėgtose e. parduotuvėse – 21 proc. pirkėjų. Estijoje šie rodikliai sudaro 47 ir 27 procentus.
„Tyrimas patvirtino, kad apsiperkantieji internetu yra racionalūs ir linkę sutaupyti visose Baltijos šalyse. Pamatėme, kad daugelis pirkėjų išnaudoja galimybę patogiai ir ypač greitai palyginti daugybės prekių kainas. Tai – viena pagrindinių apsipirkimo internetu naudų, kurią aktyviai išnaudoja visi pirkėjai. Kainos tampa ypač aktualios šiuo metu, kai auga infliacija, brangsta energijos ištekliai ir nemaža dalis gyventojų yra priversti taupyti ar racionaliau pažvelgti į savo pirkinius“ , – konstatuoja Kristina Liškauskaitė, „PHH Group“ ir „Pigu.lt“ pardavimų vadovė.
Kainų lyginimo čempionai – vyrai
Kainų nelyginantys atsakė tik 7 proc. apklaustųjų Lietuvoje ir Latvijoje ir 10 proc. Estijos pirkėjų.
Neapsiperkantys internete nurodė 8 proc. Lietuvos pirkėjų ir po 11 proc. apklaustųjų Latvijoje ir Estijoje.
Tyrimo duomenimis, visose Baltijos šalyse tikrinti kainas yra labiau linkę vyrai. Lietuvoje kainas lygina 84 proc. vyrų ir 79 proc. moterų pirkėjų, Latvijoje – 81 proc. vyrų ir 75 proc. moterų, Estijoje – 75 proc. vyriškos ir 74 proc. moteriškos lyties atstovių.
Kainas mažiausiai tikrina vyresni pirkėjai
Gausiausiai – net 90 procentų – tarp prekių kainas internete lyginančių pirkėjų Lietuvoje yra 18–29 metų amžiaus grupėje.
Mažiausias rodiklis – tarp 60–74 metų amžiaus gyventojų, iš kurių kainas tikrina 71 procentas.
Latvijoje daugiausiai pirkėjų – 83 procentai – kainas lygina 30–39 metų amžiaus grupėje, o mažiausiai – 64 procentai – tarp 60–74 metų amžiaus senjorų.
Estijoje kainų lyginimo lyderiai su 88 procentais – taip pat 30–39 metų amžiaus grupės gyventojai. Žemiausias rodiklis – 53 procentai – tarp 60–74 metų amžiaus pirkėjų.
„Tik 7 procentai 60–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, perkančių internete, nelygina kainų, o vos 17 procentų nurodė neapsiperkantys internetu. Galime daryti išvadą, kad apsipirkti internetu moka jau visi – ir jaunesni, ir vyresnio amžiaus pirkėjai, daugeliui tai tapo įprasta rutina „, – sako K.Liškauskaitė.
Latvijoje kainų nelygina 6 procentai, o internetu neapsiperka 22 proc. 60–74 metų amžiaus gyventojų.
Estijoje kainų netikrina 14 procentų, o internetu neperka net 28 proc. pirkėjų šioje amžiaus grupėje.
„Pigu.lt“ priklauso didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“. Ji buvo suformuota „Pigu.lt“ susijungus su Suomijos prekybos milžine „Hobby Hall“.
„PHH Group“ valdo e. parduotuves ir prekybos platformas Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.
Grupės valdomoje Marketplace ekosistemoje (e. prekyvietėse) prekiauja daugiau nei 4000 pardavėjų, asortimentą sudaro daugiau nei 2 mln. prekių. Sesijų skaičius per metus siekia apie 150 milijonų.