Tai pranešė naujienų agentūra „Bloomberg“.
Šaltinių teigimu, draudimo ir perdraudimo rinkose dominuoja ES, JK ir Šveicarijos bendrovės, kurios dabar negali dirbti su Rusijos Federacija. Dėl to Rusijai labai sunku rasti draudimą laivų savininkams.
ES uždraudimas importuoti rusiškas anglis ir kitas prekes į ES įsigaliojo rugpjūčio 10 d., po keturių mėnesių parengiamojo laikotarpio nuo sankcijų priėmimo.
Anksčiau šį mėnesį pateiktame paaiškinime Europos Komisija nurodė, kad sankcijos taip pat neleidžia ES operatoriams teikti papildomų paslaugų, tokių kaip finansavimas ir draudimas visoms tokių produktų siuntoms iš Rusijos.
Nors Rusijos angliakasiai pradėjo nukreipti produkciją į Aziją dar gerokai prieš įsigaliojant embargui, laivų savininkai yra linkę perdrausti savo riziką su didesniais tiekėjais, kurie nebegali padengti tokio eksporto.
Pasak šaltinių, įmonės svarsto ir kitus variantus, tačiau Rusijai tai kainuotų brangiai ir užtruktų. Anot jų, tai lems dar didesnį kainų augimą. Rusija yra viena iš trijų didžiausių pasaulyje anglies eksportuotojų, kontroliuojanti apie 17 proc. pasaulinio tiekimo. Rusijoje ištisi regionai ir vienos pramonės miestai yra sutelkti apie anglies pramonę, kuri gali tikėtis rimtų problemų.
Rusijai nukreipus anglis į Aziją, įskaitant Indiją, eksportuotojai, tokie kaip Australija, pakeitė prarastus kiekius Europoje. Dėl to išaugo kainos, kurios per pastaruosius metus padidėjo jau 10 kartų.