Anot jo, tolesnis šių krovinių vežimas priklausys nuo to, ar įmonės klientai ras sprendimus dėl apmokėjimų ir kokius sprendimus dėl to priims bankai.
E. Lazauskas neatmeta, kad tranzitas gali nutrūkti ir krovinių vežimo kvotos liks neišnaudotos, jei ekspeditoriai neras galimybių teisėtai atsiskaityti su LTG – tai yra pervesti pinigus į kokį nors Lietuvos banką.
„Taip, taip gali nutikti, tačiau mes dėl to tikrai marškinių nesiplėšysime. Šis tranzitas yra pelningas, tačiau mes esame priėmę strateginį sprendimą kelerių metų bėgyje visiškai nutraukti santykius su Rytų rinka ir aktyviai ieškome alternatyvų“, – žurnalistams sakė LTG vadovas.
„Šiuo atveju nereikia verkti dėl plaukų, kai nupjauta galva“, – pridūrė jis.
Pasak E. Lazausko, atsiskaitymo už rusiškus krovinius problemą bendrovė bandė spręsti įvairiais būdais: tiek kreipdamasi į visus Lietuvos bankus, iš kurių atsakymų kol kas negavo, tiek bandydama atsidaryti sąskaitą kitoje Europos Sąjungos šalyje.
„Deja, atsakymas iš europinių bankų buvo diplomatiškas, bet nuviliantis: naujų sąskaitų tokio pobūdžio pervedimams nebeatidarome. Atsakymo iš Lietuvoje veikiančių bankų tebelaukiame“, – sakė E. Lazauskas.
„Swedbank“, Šiaulių, Medicinos ir „Luminor“ bankai BNS pranešė, jog neaptarnaus mokėjimų už sankcionuojamų rusiškų ar baltarusiškų prekių tranzitą, tačiau Šiaulių ir „Luminor“ bankai neatmeta, kad išimtys gali būti pritaikytos.
LTG taip pat yra gavę Susisiekimo ministerijos išaiškinimą, kad bendrovė gali toliau vykdyti sutartis su Rusijos ir Baltarusijos geležinkeliais, įgyvendinant Europos Komisijos gaires dėl sankcijų, o atsiskaitymai už leidžiamą Kaliningrado tranzitą yra teisėti.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį sakė, kad Vyriausybė padarė viską, jog atsiskaitymai už sankcionuotų prekių tranzitą per Lietuvą tarp Rusijos ir Kaliningrado vyktų toliau. Vis dėlto, pasak jo, iššūkių dėl krovinių tikrinimo kyla dėl vežėjų gausos.
Sankcionuotų prekių tranzitą LTG atnaujino liepos 22-ąją, po Europos Komisijos išaiškinimo, jog geležinkeliu tarp Rusijos ir Kaliningrado gali būti pervežtas ribotas krovinių kiekis – šiemet jis apskaičiuojamas pagal 2019–2021 metais geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį.
Bendrovės duomenimis, šis vidurkis šiemet siekia 3,1 mln. tonų: anglies – 1,07 mln. tonų, juodųjų metalų – 590 tūkst. tonų, medienos ir jos produktų – 60 tūkst. tonų, cemento – 260 tūkst. tonų, maisto, pašarų, gėrimų, tabako – 60 tūkst. tonų, naftos ir jos produktų – 980 tūkst. tonų, likusių prekių – 80 tūkst. tonų.
Rusija rugpjūtį jau išnaudojo kai kurių sankcionuojamų prekių kodų geležies ir plieno, medienos gaminių, trąšų, etilenglikolio, taip pat kai kurių kitų prekių tranzito per Lietuvą į Kaliningradą vidurkių limitus, todėl jų LTG nebegabena.
2021 metais visų prekių tranzito tarp Rusijos ir Kaliningrado srities apimtys siekė 5,6 mln. tonų, teigia LTG.