Dvigubai paaugusi INVEGA: „Siūlėme darbuotojams terminuotas sutartis ir daug darbo… bet jie atėjo“

2022 m. rugpjūčio 31 d. 08:00
Per pandemiją valstybės įsteigtai nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) teko atsakinga užduotis: pasirūpinti pagalba verslui ir paskirstyti 1,3 mlrd. eurų. Siekiant užtikrinti efektyvų lėšų panaudojimą, reikėjo greitų sprendimų bei didesnės komandos. Nors tuo metu naujiems darbuotojams INVEGA galėjo pasiūlyti tik terminuotas darbo sutartis, tai nesutrukdė komandą išauginti daugiau nei dvigubai – kandidatus motyvavo organizacijos tikslas padėti Lietuvos verslui.
Daugiau nuotraukų (3)
Prasidėjusi pandemija neilgai trukus tapo iššūkiu ir valstybių ekonomikoms. Valstybės staiga turėjo ieškoti būdų, kaip, toliau valdant epidemiologinę situaciją, gelbėti nukentėjusį verslą.
Lietuvoje ši užduotis teko keletui institucijų, viena iš jų – INVEGA. Tuo metu 46 darbuotojus turėjusiai organizacijai pirmosiomis karantino dienomis buvo patikėta 1,3 mlrd. eurų suma, skirta gelbėti verslui. Tam reikėjo pritaikyti teikiamų finansinių priemonių sąlygas naujoms aplinkybėms ir krizės įkarštyje sukurti papildomų pagalbos mechanizmų.
Didelei atsakomybei reikia ir didelės komandos
Iki pandemijos visas priemones, išskyrus subsidijas, INVEGA teikė per finansų tarpininkus.
Per pandemiją, pradėjus teikti tiesiogines paskolas verslui, išaugo poreikis stiprinti kredito rizikos vertinimo, duomenų atvėrimo ir analitikos, finansų tarpininkų priežiūros, atitikties užtikrinimo ir kitas kompetencijas, tobulinti IT platformas. Dėl to peržiūrėtos įmonės padalinių funkcijos ir atnaujinta struktūra.
Personalo vadovė Irena Švelnikienė pasakoja, kad tuo metu INVEGAI teko atsakomybė tapti vienu svarbiausių ramsčių Lietuvos verslams ir padėti jiems išlaikyti finansinį stabilumą.
„Į mus nukrypo daug žvilgsnių. Jautėme didelį pasitikėjimą, taip pat ir aukštus lūkesčius. Buvo svarbu rasti naujų, išskirtines kompetencijas turinčių kolegų, tuo pat metu užtikrinti nedidelę darbuotojų kaitą ir, žinoma, priimti naujų“, – pasakoja I.Švelnikienė.
Nuo pandemijos pradžios INVEGOS darbuotojų skaičius padidėjo daugiau nei du kartus – šiuo metu organizacijoje dirba 107 specialistai.
Žmonės, kurie motyvacijos ne ieško, o patys ją atsineša
Išaugę krūviai, tempas ir nauji iššūkiai įnešė daug nežinomybės. Vienu metu teko prisitaikyti ir prie naujų užduočių, ir prie naujos kasdienybės dirbant nuotoliniu būdu.
I.Švelnikienė apgailestauja, kad dėl to negalėjo kandidatams pasiūlyti lengvo starto. Tuo metu INVEGA naujiems kolegoms galėjo pasiūlyti tik terminuotas darbo sutartis, kurios darbuotojams įprastai nėra itin patrauklios.
Nepaisant neapibrėžtų sąlygų, INVEGOS komanda pasipildė žmonėmis, kurie buvo asmeniškai motyvuoti prisidėti prie pagalbos teikimo Lietuvos verslams.
„Atrasti naujų komandos narių labai padėjo patys kolegos. Jie ne tik surėmė pečius spręsdami naujus iššūkius, bet ir kvietė prisijungti pažįstamus specialistus, dalijosi skelbimais socialiniuose tinkluose, patys dalyvavo darbo pokalbiuose. Krizės sąlygomis komandos motyvacija ir susitelkimas pasiekė neregėtas aukštumas, jautėme vienas kito palaikymą, išgyvenome net jautrių momentų“, – dalinasi I.Švelnikienė.
Būtent didelė motyvacija dirbti „vardan Lietuvos“, naujų kolegų profesionalumas, be galo didelė vidinė atsakomybė ir kūrybiškumas ieškant operatyvių sprendimų, lėmė, kad vėliau net beveik 80 proc. darbuotojų, turėjusių terminuotas sutartis, liko dirbti INVEGOJE nuolat.
Geri rezultatai prasideda iš vidaus
Žvelgiant iš šiandienos perspektyvos, galima daryti išvadą, kad INVEGA kryptingai ir sėkmingai padėjo Lietuvos verslui dorotis su pandemijos iššūkiais. Bet kad tai būtų įmanoma, visų pirma buvo svarbu susitelkti ir į iššūkius, kylančius INVEGOS viduje.
Anot INVEGOS personalo vadovės, įmonei buvo svarbu išlaikyti ryšį su darbuotojais ir ištiesti pagalbos ranką kolegoms.
„Natūralu, kad įtampa padarė poveikį žmonių savijautai, todėl darbuotojams suteikėme laisvadienius, organizavome paskaitas emocinės sveikatos temomis, skatinome atvirai kalbėtis apie savijautą. – pasakoja I.Švelnikienė. – Taip pat INVEGOJE draudžiame darbuotojus sveikatos draudimu, į kurį įtrauktos psichoterapijos paslaugos, suteikiame galimybę naudotis startuolio „Mindletic“ geros savijautos programėle, kurioje mūsų darbuotojai gali anonimiškai fiksuoti savo išgyvenimus, nuotoliniu būdu individualiai konsultuotis su psichologais, išmokti įvairių kvėpavimo, atsipalaidavimo pratimų, naudotis šviečiamuoju turiniu.“
Karjeros pokyčiai, posūkiai ir sugrįžimai
Darbuotojus INVEGA pritraukia siūlydama galimybę įgyti išskirtinės patirties verslo vertinimo ir finansavimo srityse. Taip pat kandidatams siūlomas konkurencingas atlyginimas, įmonėje nuolat analizuojami Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų atlygio pokyčiai, į juos atsižvelgiama koreguojant pareigybėms taikomus atlygio rėžius.
„Įgiję unikalių kompetencijų, mūsų darbuotojai nesunkiai randa naujų karjeros galimybių ne tik rinkoje, bet ir įmonės viduje. Nuo pandemijos pradžios 23 mūsų kolegos padarė vidinę karjerą: ėmėsi vadovaujamų pareigų ar išbandė jėgas kituose INVEGOS skyriuose. Taip pat turime šešis kolegas, kurie išėjo iš INVEGOS ir po kurio laiko į ją vėl sugrįžo“, – sako personalo ekspertė.
Biurokratiškas požiūris liko tik stereotipuose
Judėti į priekį padėjo ir glaudus bendradarbiavimas tarp institucijų. Matydami išaugusį darbuotojų poreikį, savo kolegas laikinai dirbti INVEGOJE delegavo Žemės ūkio paskolų ir garantijų fondas. O teikiant pirmąją tiesioginio skolinimosi priemonę – Apmokėtinų sąskaitų paskolas – bendradarbiauta su Lietuvos banku. Būtent Lietuvos banko darbuotojai dėl šių paskolų teikimo sąlygų telefonu konsultavo INVEGOS klientus.
„Tai puikus sinergijos pavyzdys, įrodymas, kad viešojo sektoriaus nelankstumas ir biurokratiškas požiūris yra tik stereotipas. Realybė parodė, kad krizinėje situacijoje organizacijos gali vieningai suremti pečius, o ne ieškoti sau patogiausių kelių“, – pasakoja I.Švelnikienė.
Padėdami kitiems, padėjo sustiprėti ir sau
Pandemijos metu pasipildžiusi naujais kolegomis ir išgyvenusi kokybinį šuolį, šiandien INVEGA turi ir išaugusį administruojamų lėšų portfelį, verslui pasiūlytų naujų priemonių, daugiau tiesioginio bendravimo su klientais.
Be to, INVEGA iš verslo plėtrą skatinančios institucijos tapo organizacija, reikšmingai keičiančia finansavimo rinką ir visą Lietuvos verslo aplinką.
„Didžiausia stiprybė, padėjusi to pasiekti, yra mūsų darbuotojai. Veikiame dinamiškoje ateities finansų inžinerijos srityje, kuri reikalauja išskirtinių žinių ir kūrybiškumo. Šios savybės – neatsiejama INVEGOS darbuotojo DNR dalis. Taip pat mus vienija bendras tikslas – padedant verslui, atnešti kuo didesnę naudą mūsų valstybei“, – sako I.Švelnikienė.
UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ – LR Vyriausybės įkurta nacionalinė plėtros įstaiga.
INVEGA efektyviai įdarbina mokesčių mokėtojų pinigus, kompetentingai vertina riziką ir orientuojasi į visos šalies gerovę kuriančius verslo projektus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.