„Siekiant išsaugoti oro balionų skrydžius Vilniuje, reikia rasti sprendimus dėl dviejų dalykų – oro balionų grupės dydžio ir galimybės oro balionams skristi per tūptinę – per tą kelią, kuriuo leidžiasi arba kyla lėktuvai“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė ministras.
„Turime tam tikrą periodą, sezonas šis baigsis, per kurį, tikiu, išdiskutuosime tuos sprendimus“, – kalbėjo jis.
Ketvirtadienį jis kartu su „Oro navigacijos“, Transporto kompetencijų agentūros, Lietuvos transporto saugos administracijos, Lietuvos oro uostų, oreivių asociacijų bei miesto plėtros agentūros „Go Vilnius“ atstovais aptarė skrydžių tvarką kritiškai svarbiose šalies aerodromų skrydžių valdymo zonose.
Pasak ministro, kai kurie galiojantys reikalavimai turėtų būti peržiūrėti, nes yra per griežti.
„Oro erdvėje virš Vilniaus yra pakankamai vietos įsiterpti visiems. Kas galbūt man yra nauja, kad šiandien virš ministerijos pastato praskristi tam tikram žemam aukštyje balionams negalima, kaip ir virš kitų institucijų valstybės. Man čia kyla rimtų klausimų, ar šitos oro erdvės apribojimų mes neturėtume peržiūrėti. Ne tik Vilniuje, bet ir kitose teritorijose“, – sakė M. Skuodis.
„Aš suprantu – ten, kur kariniai objektai, ten, kur vykdomos pratybos, tai yra viena, bet kur galbūt gyvena vienas ar kitas asmuo, kur vyksta posėdžiai, galbūt reikalavimai yra pernelyg griežti, galbūt kai kuriais atvejais iki galo neaišku, kodėl jie nustatyti“, – pridūrė jis.
M. Skuodis pabrėžė, kad oro balionai yra Vilniaus identiteto dalis ir turistinė vizitinė kortelė, todėl svarbu, kad jie ir toliau galėtų skraidyti virš Vilniaus.
„Visos pusės sutiko, kad saugumas yra pirmiausia. Ir pilotai turi jaustis saugiai, ir oreiviai, ir keleiviai, kurie įlipa į balioną, jie nori jaustis saugiai. Klausimas, kaip galime reguliuoti eismą ir oro erdvę, kad saugumas būtų užtikrintas, nedarant kardinalių suvaržymų“, – sakė ministras.
„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius kalbėjo, kad nauja tvarka įsigalioja kitą sezoną, tačiau iki jo dar bus galima taisykles pakoreguoti.
„Turėsime pusę metų iki kito sezono, tada galėsime dar bandyti kažkokius niuansus tų taisyklių pataisyti, bet sauga yra svarbiausias dalykas. Sauga oro balionų ir keleivių, atskrendančių į Vilniaus oro uostą“, – teigė įmonės vadovas.
„Aptarėm ir grupių klausimą, sutarėm, kad bus galimybė pasižiūrėti dėl papildomos gal investicijos į sistemas, kur galėtume praplėsti galimybę turėti didesnį balionų skaičių“, – teigė jis.
„Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė sakė, kad sprendimai turi būti rasti, nes draudimai nėra geriausia praktika.
„Tikiu kad rasime visi kartu sprendimą, nes draudimų praktika nėra pati geriausia praktika. Saugumas yra visų mūsų prioritetas, bet kadangi Vilnius yra lyderis pasaulio ir Europos daugelyje sričių, tai manau, kad užtikrinsim lyderystę ir čia ir rasime sprendimus“, – sakė I. Romanovskienė.
BNS rugpjūčio pradžioje rašė, jog reaguodama į augančius orlaivių srautus Vilniaus oro uoste, „Oro navigacija“ dar šį pusmetį virš sostinės planuoja riboti oro balionų judėjimą.
Tuo metu oreiviai tvirtina, jog pasikeitimai ne tik sumažins skrydžių oro balionais skaičių virš sostinės, bet ir turės neigiamą poveikį Vilniaus turizmui bei mieste sužlugdys pačią oreivystę.
Šiuo metu oro balionų skrydžiai virš sostinės leidžiami atsižvelgiant į jų pakilimo vietą, vėjo kryptį bei greitį, taip pat įvertinus į oro uostą atvykstančių ir išvykstančių orlaivių tvarkaraštį.
Pagal atnaujintą tvarką oro balionai turės kilti iš patvirtintų ir suderintų starto vietų esant nustatytai vėjo krypčiai, taip pat jiems bus draudžiama kirsti tupiančių orlaivių trajektoriją – tūptinę.