Siekdama „tęsti pagrindinių (verslo pertvarkymo plano) elementų įgyvendinimą, SAS ir kai kurios jos antrinės įmonės savanoriškai pateikė paraišką pagal JAV bankroto kodekso 11 skyrių“, kuris leidžia bendrovei restruktūrizuoti savo skolas prižiūrint teismui, teigiama sunkumų patiriančios vežėjos pareiškime.
SAS tvirtina, kad „padavus prašymą, jos veikla ir skrydžių tvarkaraštis nesikeičia, SAS toliau įprastai aptarnaus savo klientus“, bet pažymi, kad pirmadienį Skandinavijos pilotų profesinių sąjungų pradėtas streikas ir toliau turės įtakos veiklai.
„Vykstantis streikas dar labiau apsunkino ir taip sudėtingą padėtį. Procesas pagal 11 skyrių suteikia mums teisinių priemonių paspartinti mūsų pertvarką, tačiau tuo pat metu galime toliau vykdyti įprastą veiklą“, – pareiškime cituojamas bendrovės vadovas Ankas Van der Werffas.
SAS pilotų streikas prasidėjo pirmadienį, prieš tai žlugus jų profsąjungų ir bendrovės vadovybės deryboms.
Pilotai protestuoja prieš atlyginimų mažinimą, kurio reikalauja restruktūrizavimo planą parengusi vadovybė, ieškanti būdų užtikrinti įmonės išlikimą.
Pirmadienį SAS pranešė, kad dėl streiko „skaičiuojama, kad bus atšaukta maždaug 50 proc. visų suplanuotų SAS skrydžių“, o tai paveiks apie 30 tūkst. keleivių per dieną.
SAS vadovybė vasarį paskelbė taupymo planą, pavadintą „SAS Forward“, kurį birželį papildė ketinimai padidinti kapitalą beveik 1 mlrd. eurų.
Didžiausios bendrovės akcininkės yra Danija ir Švedija, valdančios po 21,8 proc. akcijų paketą.
Danija praėjusį mėnesį pareiškė esanti pasirengusi padidinti savo akcijų paketą iki 30 proc. Švedija atsisakė suteikti finansinę injekciją, tačiau skelbė, jog yra pasirengusi skolą konvertuoti į kapitalą.
2018 m. SAS palikusi Norvegija išreiškė ketinimą grįžti, bet tik konvertuojant skolą į nuosavą kapitalą.
SAS pilotų streikas prasidėjo pačiu atostogų sezono karštymečiu, oro linijų bendrovėms ir oro uostų operatorėms susiduriant su dideliu darbuotojų trūkumu. Aviakompanijos ir oro uostai Europoje stengiasi jų įdarbinti daugiau, po plataus masto atleidimų per pandemiją, o dabar, sparčiai atsigaunant oro susisiekimui, esamo personalo akivaizdžiai nepakanka.