Kadaise Lietuvoje veikusios parduotuvės dabar kuriasi Latvijoje: ar jos galėtų pas mus sugrįžti ir pakoreguoti kainas

2022 m. birželio 19 d. 19:36
Kadaise Lietuvoje veikusios SPAR parduotuvės šią vasarą duris turėtų atverti Latvijoje. Estijos žiniasklaidoje jau sklinda kalbos, kad galbūt ateityje šios parduotuvės veiks visose Baltijos šalyse, tačiau Lietuvos ekspertai į tai žvelgia skeptiškai – nėra vietos ir konkurencinio pranašumo.
Daugiau nuotraukų (3)
Kadaise veikė Lietuvoje ir Estijoje
Tarptautinis mažmeninės prekybos tinklas SPAR jau šią vasarą Latvijoje planuoja atidaryti savo parduotuves.
Parduotuvių koncepcija bus modernizuojama, klientams siūlomų produktų asortimentas plečiamas, pasiūlant ir naujų produktų. Tikimasi, kad iš pradžių apie penktadalį parduotuvės asortimento sudarys SPAR prekės ženklo produkcija, o kita bus aprūpinama pagal centralizuotą produktų tiekimą ir vietinių gamintojų pasiūlymus, rašė BNS.
Iki 2002 m. SPAR parduotuvių, kurias valdė „Baltic Food Holding“, buvo ir Lietuvoje. Kaip rašė ELTA, įmonei bankrutavus SPAR parduotuves įsigijo „Iki“, keletą jų perėmė „Norfa“.
Prieš 14 metų paskutinė šio tinklo parduotuvė buvo uždaryta ir Estijoje. Tačiau, anot Estijos dienraščio postimees.ee, tikimasi, kad į Latviją žengsiantis parduotuvių tinklas galiausiai vėl plėsis į Lietuvą ir Estiją.
Dėl galimos plėtros planų portalas lrytas.lt kreipėsi į „SPAR International“, tačiau atsakymų dar nesulaukė.
Plėstis galėtų, bet nėra vietos
„Pricer.lt“ vadovo Arūno Vizicko nuomone, kadangi latviai nusipirko franšizę, plėtra į kitas Baltijos šalis – visai tikėtina.
„Šis tinklas yra Nyderlandų, bet, mano žiniomis, ši kompanija tiesiog prekiauja franšizėmis. Ji nurodo, kaip turi atrodyti parduotuvė, duoda logotipą, kuris tarptautiniu mastu yra žinomas, o konkrečioje vietoje viską daro tas, kuris nusipirko franšizę. Šiuo atveju – Latvija.
Kaip įeiti į rinką ir kaip būti pelningiems – jau latvių reikalai. Nyderlandams bus labiausiai aktualu tik tai, ar latviai nekompromituoja vardo ir moka franšizės mokestį“, – portalui lrytas.lt komentavo jis.
Kad SPAR vėl galėtų atsirasti Lietuvoje, portalui lrytas.lt neneigė ir prekybos centrų specialistas Laurynas Mituzas. Kaip jis aiškino, jei parduotuvės turi gerų pasiūlymų pirkėjams, jos sparčiai įsitvirtina, nes pirkėjai nėra itin lojalūs, jie greitai migruoja iš vienų parduotuvių į kitas.
Visgi, jo nuomone, įsikurti Lietuvoje SPAR būtų sunku, mat šalyje laisvų komercinių patalpų beveik nebėra, tad reikėtų statyti naujas, o tai užtruktų ir nemažai kainuotų.
Tai įžvelgė ir A.Vizickas, todėl jis numato ir kitą variantą: „SPAR gali bandyti atakuoti smulkesnes parduotuves, tokias kaip „Aibė“. Gal būtų bandoma kalbinti jas prisijungti prie franšizės.“
Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas svarsto ir apie kitų parduotuvių pirkimą: „Ant prekystalio gali būti „Norfa“, „Iki“, bet greičiau „Express Market“, „Gulbelė“ ar kitos mažos parduotuvės. Didžiųjų tinklų SPAR tikrai nesuvalgys, latviai neturi tiek pinigų.“
Tačiau prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis sakė, kad SPAR į juos nesikreipė ir apie šio tinklo plėtrą jis nieko negirdėjęs.
Įžengęs į rinką kainų nepakoreguotų
Kaip sakė J.Gavėnas, jei SPAR sugebėtų nusipirkti kurį nors parduotuvių tinklą, pasikeistų tik etiketė, o ne kainos kitose prekybos vietose. Tačiau visi pašnekovai vieningai pritarė, kad net jei SPAR nuspręstų įkurti savo naujas parduotuves, pokyčių taip pat neišvystume, mat šis tinklas per mažas ir daug savų parduotuvių nepastatytų.
„Tai nėra pigių kainų parduotuvės, kaip „Lidl“ ir kiti vokiški tinklai, tad jų įvaizdis susikirstų su, pavyzdžiui, „Rimi“. O šioje situacijoje man būtų sunku apčiuopti SPAR konkurencinį pranašumą, juolab šitas skandinaviškas formatas jau vienąkart nepritapo“, – su portalu lrytas.lt kalbėjosi J.Gavėnas.
„Politikai mėgsta sakyti, kad, padidėjus konkurencijai, tinklų skaičiui, kainos kristų. Bet jos daug labiau priklauso nuo ekonominių sąlygų, energetikos, darbo jėgos, žaliavų kaštų, pakuočių kainos, o ne tinklų skaičiaus tam tikroje vietoje“, – teigė D.Dundulis.
Prekių iš Nyderlandų taip pat vargu ar būtų galima tikėtis. Pasak A.Vizicko, kadangi franšizę nusipirko latviai, jie ir sprendžia, kokios prekės atsidurs lentynose.
„O latviams artimiausia Lenkija, irgi turinti SPAR parduotuvių, manau, latviai turėtų bandyti tartis su ja. Aišku, kainos nebus tokios pačios, kokios yra Lenkijoje, nes prekes dar reikės atvežti, paskirstyti, o kiekiai nebus dideli, tad viskas bus tikrai brangiau. Aišku, latviai ieškos tiekėjų ir vietinėje rinkoje, arčiau savęs“, – pasakojo jis.
A.Vizickas taip pat paminėjo, kad SPAR parduotuvės dažniausiai kuriamos miestuose, todėl mažesnėse vietovėse jų greičiausiai neišvystume.
SPAR veiklą pradėjo 1932 m. nuo vienos parduotuvės Nyderlanduose, o dabar turi per 13,5 tūkst. parduotuvių 48 šalyse. Artimiausios – Lenkijoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Ukrainoje.
parduotuvė^InstantLatvija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.