„Tai tikrai didelis skaičius, kurį artimoje ateityje reikia pakeisti kitomis rinkomis. Tą reikia pradėti daryti šiemet – to nepavyks padaryti per vienus metus. Pakeisti tikrai galima, tačiau tam reikia resursų. Pirmiausia, turime kaimynus. Antra, turime didelę Europos dalį, kurį dar nelankė Lietuvos ir nė neturi jos sąraše. Trečiasis – nostalgiškas turistas, kuris yra kažką girdėjęs apie Lietuvą“, – siūlė Ž.Gavelienė.
Jos turimais duomenimis, Lietuva, lyginant su laiku prieš pandemiją, neteko 70 proc. turistų. Vis dėlto išoriniai veiksniai, veikiantys ne tik Lietuvą, bet ir visą Europą, kitaip atsiliepia Lietuvai.
„Lietuva prarado bene daugiausia turistų Europoje ir šie metai neatrodo labai pozityvūs, – teigė pašnekovė. – Natūralu, kad ir Lietuva nepadarė namų darbų – šiandien visi Lietuvą žino kaip labai drąsią šalį. Tačiau kviečiame kalbėti apie tai, kad Lietuva ir svetinga šalis. Mes važiuojame į tą šalį, kur tikime, kad mūsų laukia. Esame svetingi. Jei garsiai papasakosime ir priminsime, kad šiandien Lietuvoje laukiame visų, tikrai atvyks ne tik Europa, bet ir dalis pasaulio“.
Ž.Gavelienė kalbėjo apie tai, kad turizmą reikia reklamuoti, o Lietuvos turizmas pakankamai tokio dėmesio nesulaukia ir kaip pavyzdį pateikė Lenkiją.
„Lietuva – labai arti karo zonos ir labai daug komunikuoja apie pagalbą Ukrainai. Lietuvos vardas siejamas su Ukraina šiandien, tačiau jei įvyktų taip, kad būtų kirsta NATO ar ES valstybės siena, saugi nebūtų nė viena Europos šalis.
Kol karas nevyksta Europoje, mes visos šalys vienodai saugios. Amerikiečių grupės į Lenkiją vyksta, tačiau Baltijos šalis jos išbraukia. Tad problema ne dėl to, kad mes arti karo zonos – lenkai dar arčiau: mes nepakankamai komunikuojame apie Lietuvą, kad tai – saugi šalis, kad čia galima atvažiuoti, kad yra turistinių produktų“, – teigė Ž.Gavelienė.
Ji tikino, kad reikia važiuoti į kiekvieną šalį, pristatinėti, reklamuoti, atnaujinti kontaktus, dalyvauti parodose pristatant turistinį produktą, nes dveji metai buvo išbraukti iš turistinio gyvenimo, už tai niekas neatsimena, kas yra Lietuva ir koks yra turistinis produktas. Iki šiol tai, anot Lietuvos turizmo rūmų prezidentės, darydavo atvykstamojo turizmo verslas. Šiandien jis to daryti neįstengia, nes įmonės trečius metus yra be pajamų.
Skaičiuojama, kad prieš pandemiją 2018–2019 m. Lietuva iš atvykstamojo turizmo gaudavo virš 1 mlrd. eurų pajamų per metus.