Iš ne maisto produktų labiausiai sumažėjo skalbimo miltelių, asmens higienos priemonių ir indų ploviklių pasirinkimas. Iš maisto produktų labiausiai sumažėjo konservuotų grybų, augalinio aliejaus ir jogurtų.
„Nielsen“ skaičiavimais, nuo kovo 21 d. iki gegužės 1 d., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, namų apyvokos ir asmens higienos prekių asortimentas sumažėjo 22,9 proc.
Labiausiai – netgi 32,7 proc. – sumažėjo ploviklių, asmens higienos priemonių (31,8 proc.) ir indų ploviklių (31,2 proc.) asortimentas.
Daugiau nei ketvirtadaliu (25,5 proc.) sumažėjo šampūnų, 23,8 proc. – dantų pastos, 13,9 proc. – tualetinio popieriaus pasirinkimas, rašo bbc.com.
Analitikai pažymi, kad iš viso asortimentas sumažėjo 155 skirtingų maisto ir ne maisto prekių kategorijose. Šių metų kovo-balandžio mėnesiais asortimentas išsiplėtė tik 12 prekių kategorijų. Tai buvo energetiniai gėrimai, alkoholiniai kokteiliai ir džinas.
Iš maisto produktų labiausiai sumažėjo konservuotų grybų (22 proc.), augalinio aliejaus (19,1 proc.) ir jogurto (14,9 proc.) asortimentas.
Analitikai teigia, kad asortimento mažėjimas pastebimas visuose ne internetu parduodamuose prekybos kanaluose, tačiau labiausiai pastebimas prekybos centruose.
Prekių pasirinkimas Rusijos rinkoje mažėja traukiantis importui. Po Rusijos karinio įsiveržimo į Ukrainą, daugelis Vakarų bendrovių paskelbė nebedirbsiančios su Rusijos rinka.
Tokius pokyčius anksčiau numatė ir ekonomistai. Jie kalbėjo apie tai, kad prekių trūkumas mažai tikėtinas, tačiau vartotojų pasirinkimas gali būti mažesnis.
„Ten, kur anksčiau buvo dešimt produkto pozicijų, dabar bus dvi. Ten, kur buvo pasirinkimo galimybės, jų nebeliks“, – pokalbyje su BBC prognozavo „INFOline“ generalinis direktorius Ivanas Fediakovas.
Jo nuomone, Rusijos rinkoje nereikėtų tikėtis prekių trūkumo, tačiau „ankstesnis komforto lygis vartotojams taps nepasiekiamas“.
BBC pašnekovas, dirbantis maisto produktų mažmeninės prekybos rinkoje, jam pritarė. Jo prognozėmis, Rusijoje nebus deficito produktų kategorijų lygmeniu, tačiau bus deficitas prekių ženklų lygmeniu.