Dabar gegužę didmeninėje rinkoje kyla stresas ir dėl benzino (dyzelino perdirbimo maržos lieka aukštos, tačiau kiek sumažėjo ir dėl sezoniškumo efekto). Ir tai, pasak ekonomisto, ne tiek susiję su Rusija, kiek su sparčiai mažėjančiomis benzino atsargomis benzino paklausai staigiai atsigavus. Ypač JAV, kur automobilių rinka yra benzininė ir kur šylant orams didėja benzino suvartojimas.
„Ir kas įdomu (matyt, panašu ir Lietuvoje), kad rekordinės benzino kainos vis dar nedaro reikšmingos įtakos degalų suvartojimui“, – komentuoja T.Povilauskas.
Jo teigimu, numušti benzino kainą didmeninėje rinkoje gali arba didesnė kuro gamyba, arba mažesnė paklausa.
„Žinoma, dabartinės naftos perdirbimo maržos skatina kiek įmanoma, priklausomai nuo žaliavos tiekimo užsitikrinimo, didinti naftos perdirbimo gamyklų veiklos apimtis, tačiau dabartinėje aplinkoje veikiausiai ir perdirbimo maržas, ir kainas gali numušti tik sumažėsiantis degalų vartojimas = mažesnis ekonomikos aktyvumas = kažkas panašaus į recesiją“, – komentavo ekonomistas.