Pinigai mėtosi, tik reikia juos pasiimti. Pasirodo, metalo supirktuvėje Vilniuje už lengvojo metalo lydinio ratlankį, sveriantį 8–12 kg, galima gauti šimto eurų banknotą ar net daugiau.
Net įprastuose automobilių dalių pardavimo skelbimuose, įkeltuose į internetą, siūloma mažiau pinigų.
Kainos kelia nuostabą
„Metalo supirkimo kainos smarkiai padidėjo, kai kurių rūšių – net dvigubai“, – patikino Vilniuje, Klaipėdoje ir Visagine metalo supirkimo filialus turinčios įmonės „Ruvis“ projektų vadovas Mindaugas Laurinaitis.
Jis teigė, kad nuo karo Ukrainoje pradžios bene dvigubai išaugo aliuminio, nikelio, nerūdijančiojo plieno ir kitų juodųjų metalų supirkimo kainos.
Klaipėdoje įsikūrusios metalo laužo ir kitokių atliekų supirkimo, perdirbimo ir sandėliavimo įmonės „Metacona“ direktorius Mantas Gustys paantrino, kad pastarosiomis savaitėmis klientų srautas smarkiai padidėjo būtent dėl metalo ir metalo laužo supirkimo kainų šuolio.
„Brangsta ir spalvotieji, ir juodieji metalai. Galbūt tik tauriųjų metalų kainos nėra taip stipriai pakilusios, – sakė M.Gustys. – Užtat ypač pabrango plienas, geležis, ketus, aliuminis, varis, švinas, žalvaris – taip pat.“
Tuo metu Šeduvoje veikiančios įmonės „Irėja“ direktorius Irmantas Šireiva aiškino, kad išaugusios metalo supirkimo kainos pasiekė viršukalnę ir pastaruoju metu truputį net smuktelėjo, – įtaką tam padarė svyravimai metalų biržose.
Jo teigimu, metalo supirkimo kainos yra gan panašios į tas, kurios buvo prieš prasidedant Rusijos karui Ukrainoje.
Išsivalo sandėlius
Pasak M.Laurinaičio, visuose trijuose miestuose, kuriuose įmonė turi filialus, dėl palankių supirkimo kainų žmonės į metalo supirktuves tempia viską, ką tik sugeba rasti. Jie skuba atsikratyti įvairiausių daiktų, kuriuos laikė atsargai manydami, kad kada nors ir kam nors panaudos.
„Kadangi supirkėjai už lieto metalo ratlankius moka brangiau nei prekeiviai naudotomis automobilių detalėmis, įtariame, kad jie, įdėdami skelbimus, supirkinėja jas pigiau ir atvežę mums kaip metalo laužą taip užsidirba“, – svarstė M.Laurinaitis.
„Metacona“ direktorius M.Gustys patikino, kad šiuo metu gyventojai pasinaudojo proga ir valo garažus bei sandėliukus, kuriuose buvo prikaupę senų buitinės technikos ar kitokių įrenginių, o ūkininkai atsikrato ir senų ūkio padargų, metalinių technikos detalių bei kitokio „sunkiojo“ šlamšto.
Metalo biržose – šuoliai
Londono metalų biržos skelbiamais duomenimis, vasario 24 dieną vario tona kainavo apie 9,2 tūkst. eurų, o kovo pradžioje ji pašoko kone 740 eurų ir pasiekė 9,5 tūkst. eurų už toną.
Nikelio kaina nuo karo pradžios iki šiol Ukrainoje pakilo kone 6,5 tūkst. eurų ir šiuo metu sudaro apie 30,7 tūkst. eurų už toną.
Kitų rūšių metalo kainos taip pat kopia į viršų, pavyzdžiui, aliuminio tona pirmąją karo dieną biržoje kainavo 3,4 tūkst. eurų. Kovo pradžioje ji pakilo į viršų, tačiau balandžio antrąją savaitę smuko ir dabar sukasi apie 3 tūkst. eurų už toną.
Skaičiuoja kiekvieną eurą
„Žmonės internete stebi metalo supirkimo kainas ir naudojasi galimybe gauti papildomų pajamų. Vieni atneša laužo už kelis eurus, kiti atgabena ir už kelis tūkstančius eurų, – kalbėjo „Ruvis“ vadovas M.Laurinaitis. – Būna, laiko žmonės ateičiai išardytos tvoros metalinį tinklą, dar kokių aliuminio puodų atranda ir taip sukaupia nemenką metalo kiekį.“
Anot M.Laurinaičio, šiuo metu į metalo laužą nugabento lengvojo ekonominės klasės automobilio griaučiai kainuotų apie 300 eurų.
Balandžio viduryje metalo supirkimo įmonių viešai pateiktais duomenimis, Tauragėje visos automobilio komplektacijos metalo kilogramo kaina siekė 0,32 euro, o štai Raseiniuose ar Klišiuose už tokį kiekį buvo mokama 0,26 euro.
Tad, pagal įmonių duomenis, vidutinė netinkamo eksploatuoti automobilio arba priduoto utilizuoti kilogramo kaina vidutiniškai siekė 0,25 euro.