„Klasco“ numato metalo laužo krovą padidinti tris kartus, o birių krovinių – keturis kartus, o bendra maksimali metinė krova, įskaitant ir šiuo metu kraunamus grūdus, neviršytų 1,5 mln. tonų, vienkartinio sandėliavimo – 250 tūkst. tonų.
Klaipėdos savivaldybė miesto tarybai siūlo užkirsti kelią tokiai galimybei, nes šalia įmonės teritorijos yra nemažai gyvenamųjų namų, nutolusių vos 30 metrų.
„Situacija ten ir taip negera, o šalia gyventojų atviros krovos ir krovos, kuri kelia dulkes bei triukšmą, nenorime“, – BNS sakė sprendimo projektą rengusi savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vedėja Rasa Jievaitienė.
Pasak jos, didžiausią nerimą kelia 10 ir 11 krantinėse planuojama birių krovinių krova bei metalo laužo krova 8-9 krantinėse.
„Ten dabar kraunami tik grūdai, o norima krauti viską. Metalo laužo krova labai susijusi su triukšmu, o trąšos – su dideliu dulkėtumu. Ta teritorija yra iš esmės per gatvę nuo gyvenamųjų namų“, – sakė savivaldybės atstovė.
Klausimų savivaldybei kelia ir tinkamai nepaaiškinta poveikio aplinkai vertinimo (PAV) programoje numatyta geležies šlako ir geležies silikato krova bei sandėliavimas, baiminamasi, kad tai bus medžiagos, panašios į geležies rūdą, kurią aplinkosaugininkai uždraudė krauti.
„Dabar jie yra sugalvoję kitą krovą, kuri susijusi su geležies šlaku ir silikatu, programos rengėjas produkto aprašyme nėra pateikęs duomenų apie šį krovinį. Todėl vertinant kaip patį blogiausią scenarijų mes manome, kad gali pasikartoti geležies rūdos scenarijus – mes nematome skirtumo. Yra rizika dėl panašios aplinkos oro taršos, kaip ir šiuo metu uždraustos geležies rūdos, tik kitu pavadinimu“, – BNS aiškino R.Jievaitienė.
„Klasco“ ketvirtadienį žadėjo pateikti komentarą dėl savivaldybės pozicijos.
Klaipėdos taryba dėl pasiūlymo turėtų apsispręsti balandžio 25-ąją – jeigu tam bus pritarta, sprendimas bus siunčiamas Aplinkos apsaugos agentūrai, kuri išduoda leidimus tokiai veiklai.
Kovo pabaigoje savivaldybei pateiktoje „Klasco“ PAV programoje numatoma metalo laužo krovą nuo 100 tūkst. iki 300 tūkst. tonų per metus, birių krovinių – fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako ir geležies silikato – nuo 200 tūkst. iki 800 tūkst. tonų. Birių trąšų krovos apimtis norima didinti 120 tūkst. tonų – iki 1,12 mln. tonų per metus.
„Klasco“ palaidos geležies rūdos krova praėjusį rudenį sustabdyta aplinkosaugininkams nustačius, kad krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent „Klasco“ krovinių dulkės.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas vasarį galutinai atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji prašė stabdyti pernai lapkritį Aplinkos apsaugos departamento priimtą nurodymą nutraukti palaidos geležies rūdos krovą.
Bendrovė krovė iš Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“ atvežamą rūdą.
Šių metų pradžioje „Klasco“, prižiūrint aplinkosaugininkams, leista išgabenti anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį, įmonė tuo metu BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.