„Tuo klausimu yra kreiptasi į ES transporto komisarę, taip pat ir Europos Vadovų Taryboje praėjusią savaitę ši diskusija buvo. Yra keturių premjerų laiškas tuo klausimu“, – pirmadienį Pabradės gen. Silvestro Žukausko kariniame poligone kalbėjo ministrė pirmininkė.
Anot jos, vienašališkai uždrausti tokių krovinių tranzito per Lietuvą yra „pakankamai sudėtingas dalykas“, nes ES teritorijoje prekių judėjimas nėra ribojamas, nėra vidinių sienų.
„Tai reikštų logistines problemas kitoms kaimyninėms šalims“, – pažymi I. Šimonytė, patikinusi, kad diskusija tęsiasi, o bendrai susitarti būtina visoms ES narėms, turinčioms sieną su Rusija.
„Tęsiasi pirmiausia su mūsų kaimynėmis, kadangi siena ilga, apima bent keturias valstybes, o jei skaičiuosime Suomiją – dar ir penkias. Optimalus sprendimas šioje situacijoje suderintas visų valstybių, kurios turi išorinę sieną“, – aiškino premjerė.
ELTA primena, kad susisiekimo ministras Marius Skuodis kartu su Lenkijos, Latvijos ir Estijos ministrais bendru laišku kreipėsi į Europos Komisijos transporto komisarę Adiną Valean ir ES susisiekimo ministrus, ragindami uždrausti krovinių gabenimą kelių transportu į Rusiją ir Baltarusiją bei iš šių šalių, taip pat apriboti Rusijos ir Baltarusijos laivų galimybes įplaukti į ES uostus.
Ministrai ėmėsi šio žingsnio, reaguodami į Rusijos režimo karą Ukrainoje, kuris vis dar „maitinamas“ dvejopos paskirties prekėmis, kiekvieną dieną gabenamomis tūkstančiais Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei laivų.