Ši mobilioji aplikacija atitinka aukščiausius saugos standartus, tačiau kibernetinių nusikaltėlių puolimams tampant vis sudėtingesniems, kiekvienas turėtų papildomą dėmesį skirti pagrindiniams išmaniųjų įrenginių saugos sprendimams. „Samsung“ saugos ekspertai parengė esminius patarimus verslininkams, savo mobiliąją įrangą kasdien naudojantiems darbui ir finansiniams sandėriams.
„Išmanusis telefonas jau seniai nebėra vien susisiekimo priemonė. Jau įpratome, kad tai yra profesionalaus lygio vaizdo įrašų ir fotografavimo kamera, o dabar jis tapo ir bekontakčio mokėjimo įrenginiu, naudojamu vietoje kredito kortelės ir mokėjimų priėmimui (POS terminaluose).
Rūpintis sauga skaitmeninėje aplinkoje taip pat yra mūsų atsakomybės sritis: padvigubinome mūsų įrenginių apsaugos sistemą ir įmonėms bei individualiems naudotojams siūlome įvairius nemokamus sprendimus, padėsiančius apsaugoti savo duomenis ir informaciją skaitmeninėje aplinkoje“, – pabrėžia „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslui vadovas Vaidas Bielinis.
Saugos sprendimais įrenginiuose rūpinasi ne visi
46 proc. Lietuvos gyventojų pripažįsta nieko negirdėję apie specialius saugos sprendimus, padedančius apsaugoti mobiliajame įrenginyje esančius duomenis – tai atskleidė 2021 m. rudenį „Samsung Electronics Baltics“ atlikta apklausa. Didelė gyventojų dalis (31 proc.) su darbu susijusius el. laiškus, failus ir dokumentus saugo ir asmeniniame išmaniajame telefone, tačiau papildomu išmaniųjų įrenginių saugumu rūpinasi tik 10 proc. gyventojų.
Apklausą internetu 2021 m. spalį atliko „Samsung Electronic Baltics“, bendradarbiaudama su tyrimų agentūra „Norstat“. Apklausoje dalyvavo įvairių amžiaus grupių respondentai: Lietuvoje – 1004, Latvijoje – 1006, Estijoje – 1012.
Pirmasis ir paprasčiausias žingsnis pagrindinės išmaniojo telefono saugos užtikrinimui yra PIN kodo naudojimas. Kiti telefono saugos užtikrinimo būdai – slaptažodis, biometrinių duomenų nuskaitymas ar šablono sukūrimas – taip pat efektyviai apsaugo išmaniajame telefone esančius duomenis. Deja, net 20 proc. gyventojų nenaudoja nė vieno išmaniojo telefono apsaugos metodo.
Slaptažodžių tvarkyklė – išmaniajame telefone įdiegtas nemokamas saugos įrankis
Nors gamintojai išmaniuosiuose telefonuose yra įdiegę papildomus įrangą padedančius apsaugoti saugos įrankius, 49 proc. gyventojų nesidomi saugos skaitmeninėje aplinkoje aktualijomis. 59 proc. respondentų pripažįsta, kad nėra nieko girdėję apie slaptažodžių tvarkykles, kurias galima naudoti išmaniajame telefone. Pavyzdžiui, „Samsung“ savo įrenginių valdymą yra sustiprinusi saugos platforma „Samsung Knox“.
Dėl jos išmaniajame telefone galima pasinaudoti jau įdiegta programėle „Samsung Pass“, užtikrinančia visų slaptažodžių, biometrinių, finansinių, bei kitų neskelbtinų duomenų apsaugą bei tvarkymą.
Palyginti su bet kurių kitų mobiliųjų įrenginių gamintojų sprendimais, „Samsung“ saugos platforma yra viena patikimiausių ir dažniausiai akredituojamų. „Samsung“ taip pat padėjo bendrovei „Google“ standartizuoti visos operacinės sistemos „Android“ saugą.
Saugus aplankas – galimybė atskirai saugoti su darbu susijusius duomenis ir programėles
Išmanųjį telefoną naudojantiems kaip POS terminalą ar saugantiems jautrią darbinę informaciją, ypač pravers saugus aplankas. Tai yra atskira ir saugi vieta dokumentų, atvaizdų ir net programėlių perkėlimui ir laikymui. Nuo įprastų aplankų jis skiriasi tuo, kad turi papildomą saugos sluoksnį ir atrakinti jį galima tik PIN slaptažodžiu arba biometrijos priemonėmis. Net ir atblokavus išmanųjį telefoną, neįgaliotas naudotojas negalės atidaryti šio aplanko ir pasiekti jame esančių duomenų.
„Citadele Phone POS“ yra pirmasis banko pasiūlytas virtualus POS terminalas, suteikiantis galimybę kiekvienam verslininkui, paslaugų teikėjui ar gamybininkui paprastai ir be didelių sąnaudų vykdyti kortelių atpažinimą ir mokėjimų priėmimą savo „Android“ telefone, taip neprarandant pirkėjų, kurie piniginėse nesinešioja grynųjų pinigų. Kurdama programėlę, „Citadele“ ypatingą dėmesį skyrė saugai, kad įtikintų pirkėjus, jog jų informacija ar įvestas PIN kodas nebus išsaugomi pardavėjo telefone.
Mobilioji programėlė „Citadele Phone POS“, kaip ir „Citadele“ banko programėlė, neleidžia įrašyti ekrano, ekrano atvaizdo ar bet kurios kitos įtartinos veiklos. Programėlės negalima įdiegti įrenginiuose, kuriuose įdiegtos neteisėtos duomenų išgavimo programėlės“, – sako „Citadele“ banko valdybos narys Vladislavas Mironovas.