Didžiausias gamyklos turtas – darbuotojai

2022 m. kovo 7 d. 14:51
Audronė Urvelytė
Darbo rūpesčius žmonės parsineša namo, o namų rūpesčius – į darbą. Kaip jiems pagelbėti, kad nešulyje neliktų bent jau tų, kurie sukaupiami darbovietėse? Trečius veiklos metus mūsų šalyje skaičiuojanti sveikatos priežiūros priemonių gamintoja „Hollister Lietuva“ į šį klausimą turi ne vieną atsakymą.
Daugiau nuotraukų (3)
„Hollister Lietuva“ gamykla Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje buvo atidaryta 2019-aisiais ir iš karto tapo geidžiamiausiu darbdaviu Vidurio Lietuvoje. Ir ne dėl pinigų, bet dėl kitokio požiūrio į darbuotojus. Kartu su naujais įrenginiais savininkai – šalia Čikagos įsikūrusi „Hollister Incorporated“ korporacija – jų verslą plėtojantiems lietuviams perdavė ir pagrindines savo vertybes.
Ši sveikatos priežiūros įstaigoms reikalingų produktų – stomų bei šlapimo šalinimo sutrikimų priežiūros priemonių gamintoja ir 2019-aisiais, ir 2020-aisiais, ir pernai buvo viena iš TOP – populiariausių darbdavių Lietuvoje. O šiemet sausį vykusiuose Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose „Hollister Lietuva“ įvertinta kaip palankiausią emocinę aplinką kurianti įmonė didelių bendrovių kategorijoje. Tad kas joje vyksta?
Emigrantai gaudo žinias
„Užsienyje – Anglijoje, Airijoje, kitose valstybėse gyvenantys lietuviai domisi, kaip Lietuvoje plėtojamas verslas ir kokia ekonomikos padėtis. Dalis jų galvoja apie tai, kokį verslą kurtų grįžę į gimtinę arba kur galėtų rasti tokį darbą, kuriame praverstų jų sukaupta patirtis ir žinios“, – sakė kaunietė Žaneta Kymantė. Neseniai ji sugrįžo į Lietuvą po 20 metų, praleistų Jungtinėje Karalystėje.
Planuodama grįžti į gimtinę ji nusižiūrėjo „Hollister Lietuva“ – įmonę, kurioje norėtų dirbti. Žaneta sakė žinojusi, kad bendrovės darbuotojus vienija noras padėti pasiligojusiems žmonėms gyventi oriau ir patogiau.
Grįžusi iš emigracijos Žaneta šioje įmonėje gavo operatorės darbą, vėliau tapo gamybos pamainos vadove. Moteris tiki tuo, kad jos kelią gali pakartoti kiekvienas, norintis dirbti išskirtinėje įmonėje, – tokioje, kurioje neignoruojami darbuotojų poreikiai.
Kuria palankią aplinką
Gerai besijaučiantys darbuotojai ir dirba gerai. Tai viena svarbiausių nuostatų, kurios laikosi „Hollister Lietuva“.
„Mums rūpi ne tik jų sveikata ir saugumas, bet ir tai, kaip jie jaučiasi. Bloga savijauta daro neigiamą poveikį darbui. Žmonėms būna sunku, kai šeimos rūpesčius tenka atsinešti į darbovietes. Būtų negerai, jei ir darbe jiems tektų patirti įtampą, todėl įmonėje investuojame į teigiamas emocijas keliančią aplinką.
Kad mūsų darbuotojai gerai jaustųsi, kviečiame juos į įvairius įmonės renginius. Taip pat išklausome juos – išsiaiškiname poreikius ir stengiamės į juos reaguoti“, – sakė „Hollister Lietuva“ generalinis direktorius Michaelas Brennanas.
Anot M.Brennano, šiųmetis Palankiausią emocinę aplinką kuriančios įmonės apdovanojimas patvirtina, kad bendrovė eina teisingu keliu.
Puoselėja vidinę kultūrą
Korporacijos „Hollister Incorporated“ įkūrėjai įsitikinę, kad viena svarbiausių gero darbdavio savybių – suprasti darbuotojų poreikius.
„Vidinė organizacijos kultūra gali būti pagrindinė priežastis, nulemianti žmonių pasirinkimą, – jie nori dirbti tam tikroje įmonėje ir joje praleidžia daug metų. Talentingiems žmonėms svarbu, kad jie turėtų galimybę kilti karjeros laiptais, – pasinaudoti savo gebėjimais, žiniomis, įgūdžiais ir, žinoma, užsidirbti.
Savo ruožtu darbdaviai skatina tai daryti ir parodo, kokių perspektyvų turi darbuotojai, kurie šiandien nori būti geresni, nei buvo vakar“, – kalbėjo personalo atrankos ir tikslinės paieškos agentūros „Alliance for Recruitment“ vyresnioji konsultantė Jurgita Kemėšienė.
Pasak jos, įvairios motyvavimo priemonės ir darbuotojams siūlomi vadinamieji naudos paketai yra įmonės vidinės kultūros atspindžiai. Jie liudija apie darbdavio pastangas nuoširdžiai bendrauti su darbuotojais ir sukurti visapusiškai saugią, pozityvią aplinką.
Sveikatos draudimas – visiems
J.Kemėšienės teigimu, norėdamos prisikviesti darbuotojų įmonės yra linkusios didinti motyvavimo priemonių paketus. Mat tos priemonės, kurios anksčiau buvo naujos ir išskirtinės, šiuo metu jau yra tapusios standartu, todėl jų ieškoma vis naujų.
Pavyzdžiui, nuo šių metų sausio 1 dienos papildomu sveikatos draudimu buvo apdrausti visi „Hollister Lietuva“ darbuotojai. Gamybos sektoriuje tai yra retenybė, nes dažniausiai sveikatos draudimą gauna tik dalis didelių įmonių darbuotojų.
Kauno rajone veikiančios bendrovės vadovų teigimu, šis sprendimas priimtas įsiklausius į darbuotojų norus ir išnagrinėjus jų poreikius.
„Kad gamyboje dirbantys žmonės jaustųsi sveiki ir pailsėję, jiems buvo suteikta galimybė nemokamai naudotis masažuotojų paslaugomis. Ilgainiui paaiškėjo, kad jos aktualios tik daliai mūsų kolegų, todėl sugalvojome naują motyvavimo priemonę – vaistinių dovanų čekius.
Galiausiai visi sutarėme, kad būtent sveikatos draudimas leistų patenkinti daugiausia darbuotojų poreikių“, – pasakojo „Hollister Lietuva“ stomų priežiūros produktų gamyklos vadovė Gertrūda Strazdaitė.
Ji sakė, kad nuolat skatina kolegas pasinaudoti įmonės teikiamomis motyvavimo priemonėmis, juo labiau kad naujiems darbuotojams žinios apie tokias galimybes būna netikėtos – jie niekur nebūna to patyrę.
Teikia įvairių pasiūlymų
Paskaitos apie streso valdymą, laiko planavimą, emocinio perdegimo pavojų, kitos naudingos žinios, kurias suteikia įmonės organizuojama Geros savijautos akademija, – tai irgi dalis „Hollister Lietuva“ kasdienybės.
Apskritai tarptautinėje įmonėje ką tik įsidarbinę žmonės veiklą pradeda nuo mokymų ir netrukus pastebi, kad visi kolegos stengiasi tobulėti, sukaupti vis daugiau žinių.
„Esame ne tik gamybos, bet ir technologijų įmonė. Mūsų aplinka labai sparčiai kinta, todėl pažinti naujus procesus, diegti inovacijas ir tobulinti procesus yra gyvybiškai svarbu.
Natūralu, kad žinioms ir patirtims atviri darbuotojai nuolat tobulinasi ir kyla karjeros laiptais“, – sakė „Hollister Lietuva“ šlapimo šalinimo sutrikimų priežiūros produktų gamyklos vadovas Saulius Bitinas.
Pažangi, kone 80-yje šalių veiklą vykdanti korporacija skatina darbuotojus ne tik kaupti žinias, bet ir dalintis jomis su kitais.
Pasak S.Bitino, vien jo vadovaujamoje gamykloje darbuotojai yra pateikę per 500 pasiūlymų, pavyzdžiui, kaip padidinti gamybos našumą, sumažinti atliekų kiekį, padidinti motyvaciją. Visi sumanymai ir pasiūlymai yra svarstomi ir išnagrinėjami.
„Nesunku pastebėti, kaip palankiai darbuotojai reaguoja matydami, kad į jų pasiūlymus atsižvelgiama arba kad jų sumanymai įgyvendinami, paverčiami gerąja praktika ir iš Kauno nukeliauja į kitose šalyse veikiančias „Hollister Incorporated“ gamyklas. Grįžtamasis ryšys motyvuoja labai stipriai“, – patikino S.Bitinas.
Todėl darbuotojams negailima padėkos žodžių ir apdovanojimų už geriausius pasiūlymus sveikatos priežiūros produktus kuriančioje ir gaminančioje „Hollister Lietuva“ bendrovėje.
Skatina pasitempti
Gausūs darbuotojų pasiūlymai rodo, kad informacijos apykaita bendrovėje vyksta sklandžiai.
„Tai nemenkas iššūkis ir vadovams, ir vidinės komunikacijos bei personalo specialistams.
Periodiškai vyksta apklausos, asmeniniai pokalbiai su vadovais, nuolat atvira anoniminių klausimų dėžutė, pasiūlymus teikia ir darbo taryba.
Ypač daug dėmesio skiriame „Near Miss“ sistemai, kuri padeda darbuotojams pateikti pastabas, susijusias su darbo sauga. Svarbu, kad kiekvienas kolega žino, jog į jo pasiūlymą tikrai bus atsižvelgta“, – kalbėjo G.Strazdaitė.
Pasak jos, nestokojantys sumanymų, tobulėti norintys darbuotojai greitai pastebimi ir įvertinami. Nors įmonė Lietuvoje veikia maždaug pustrečių metų, paaukštinimo pareigomis sulaukė jau apie 100 darbuotojų – maždaug kas ketvirtas.
„Šiuo metu kviečiame prisijungti talentingus specialistus – plečiame gamybos darbuotojų – operatorių komandą. Manau, tai puiki pozicija startui naujame darbe“, – sakė G.Strazdaitė.
Jos teigimu, darbuotojų tobulėjimas yra svarbus įmonei, kuri puoselėja šimtametę kultūrą.
Kas pusmetį ir kas metus yra vertinama „Hollister Lietuva“ darbuotojų veikla, o darbuotojai, naudodamiesi specialiai sukurta kompiuterine programa, gali joje nurodyti, kokią poziciją norėtų užimti po metų ar kelerių.
„Žinau ne vieną atvejį, kai kolegos buvo paaukštinti praėjus vos savaitei po įsidarbinimo. Padirbėję operatoriais jie tiesiog šovė aukštyn karjeros laiptais. Patekę į palankią aplinką ir pajutę darbo prasmę žmonės greitai tobulėja“, – teigė G.Strazdaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.