Pasirinkdami, kokią kavą gersite, ir jūs galite prisidėti prie planetos išsaugojimo

Kava – vienas populiariausių gėrimų pasaulyje. Milijonai žmonių ja mėgaujasi kasdien – ji suteikia energijos, suburia bendraminčius jaukaus pokalbio, padeda susitarti verslo partneriams ir kasdienėje rutinoje sustabdo maloniai pauzei – išgerti gurkšnį dieviško skonio gėrimo.

„Rainforest Alliance“ sertifikatą turi jau beveik trečdalis „Aroma“ ženklu pažymėtų produktų, tarp jų – pirkėjų mėgstamiausios kavos pupelės, malta kava, įvairios kavos kapsulės. „Daisenos“ komanda pasiryžusi siekti, kad ateityje visi „Aroma“ ženklu pažymėti produktai būtų verti žalios varlytės draugijos – aplinkos, socialinio ir ekonominio tvarumo simbolio.
„Rainforest Alliance“ sertifikatą turi jau beveik trečdalis „Aroma“ ženklu pažymėtų produktų, tarp jų – pirkėjų mėgstamiausios kavos pupelės, malta kava, įvairios kavos kapsulės. „Daisenos“ komanda pasiryžusi siekti, kad ateityje visi „Aroma“ ženklu pažymėti produktai būtų verti žalios varlytės draugijos – aplinkos, socialinio ir ekonominio tvarumo simbolio.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 24, 2022, 10:08 AM

Tačiau mėgaudamiesi šiuo nuostabiu gėrimu retai susimąstome, kaip mūsų mėgstama kava užauginta, ar tvariai naudojami gamtos ištekliai, kiek žmonių dirbo, kad mes galėtume turėti tų palaimingų akimirkų.

Kava – ne tik viena daugiausia parduodamų prekių pasaulyje, ji yra Lotynų Amerikos, Azijos ir Afrikos šalių ekonomikos pagrindas. Beveik tris ketvirtadalius pasaulio kavos užaugina smulkieji ūkininkai, šiuose regionuose susiduriantys su iššūkiais, tokių kaip skurdas, kavos kainų svyravimas, vis nepastovesni ir neprognozuojami krituliai, kuriuos sukelia klimato kaita. Dėl prasto derliaus ūkininkai imasi plėsti dirvožemį naikindami miškus.

Rūpinasi tvariu žemės ūkiu

Niujorke įsikūrusi ne pelno organizacija „Rainforest Alliance“ rūpinasi, kad žemės ūkiai, tarp jų ir kavos augintojai, diegtų tvarius metodus, saugančius dirvožemį ir miškus, o ūkiuose dirbantys žmonės nebūtų išnaudojami, gautų deramą atlygį už darbą. Šiems tikslams pasiekti „Rainforest Alliance“ sukūrė standartus, pagal kuriuos sertifikuojama kava, kiti žemės ūkio produktai ir paslaugos.

„Rainforest Alliance“ bendradarbiauja su daugiau nei 400 000 sertifikuotų kavos augintojų Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Azijoje, kurių dauguma yra smulkieji ūkininkai. Dėl „Rainforest Alliance“ metodiškų mokymų, kurie kavos augintojus moko didinti derlių išsaugant žemės derlingumą ateities kartoms, sustiprėjo tvarių kavos augintojų pozicijos. Pagaliau visas pasaulis pradeda atsigręžti į gamtą, vis labiau suvokia žmonių ir pramonės jai padarytą žalą ir deda visas pastangas gamtos ištekliams išsaugoti ir atsakingam vartojimui.

AROMA GOLD kava – sertifikuota

Jau du dešimtmečius gyvuojantis vienas populiariausių lietuviškų kavos prekės ženklų – AROMA GOLD – yra ne tik tarp lyderiaujančių kavos prekės ženklų Baltijos regione, bet ir vienas pirmųjų Baltijos šalyse, pradėjusių eiti tvarumo keliu. Vis daugiau AROMA GOLD kavos pupelių nuperkama iš tvarių ūkių, kurie yra sertifikuoti „Rainforest Alliance“ organizacijos.

„Esame atsakinga verslo organizacija, kaip ir visa Europa laikomės tendencijų mažinti CO2 emisiją, nedaryti žalos aplinkai, vertinti žmonių darbą. Todėl jau prieš pustrečių metų pradėjome siekti, kad mūsų produktai gautų „Rainforest Alliance“ sertifikatą“, – pasakojo bendrovės „Daisena“ rinkodaros vadovas Kirilas Kokotkinas.

Po pusmečio pakeitę populiariausių savo produktų kavos augintojus į sertifikuotus ūkius „Daisenos“ meistrai turėjo iššūkį koreguoti ir kavos mišinių receptūrą, nes skirtinguose regionuose užaugintos kavos skonis gerokai skiriasi. Atkaklus darbas neliko be rezultatų – šiandien „Rainforest Alliance“ sertifikatą turi jau beveik trečdalis „Aroma“ ženklu pažymėtų produktų, tarp jų – pirkėjų mėgstamiausios kavos pupelės, malta kava, įvairios kavos kapsulės.

Vartotojai tampa sąmoningesni

„Pasiryžome mokėti 15 proc. daugiau už „Rainforest Alliance“ sertifikuotą kavos žaliavą ir neužkrauti šios naštos ant pirkėjų pečių, – aiškino bendrovės „Daisena“ direktorius Andrius Linauskas. – Pastebime, kad vartotojai taip pat tampa sąmoningesni ir atsakingesni už harmoningą gamtos ir žmonių bendradarbiavimą. Todėl tikime, kad vis daugiau pirkėjų atkreips dėmesį į mažos varlytės ženkliuką ant „Aroma“ kavos pakuočių ir sąmoningai pasirinkę jas prisidės prie gamtos išsaugojimo ir sąžiningo, tvaraus verslo.“

„Daisenos“ komanda pasiryžusi siekti, kad ateityje visi „Aroma“ ženklu pažymėti produktai būtų verti „Rainforest Alliance“ žalios varlytės draugijos – aplinkos, socialinio ir ekonominio tvarumo simbolio.

„Pradėkime keistis nuo mažų dalykų, taip pasieksime didelius tikslus, – samprotavo K.Kokotkinas. – Sertifikuotos „Rainforest Alliance“ ženklu kavos pasirinkimas gali būti vienas geriausių sprendimų, kurį galima padaryti šiandien. Taip ne vien mėgausitės kokybiška kava, bet ir gerai jausitės patys prisidėdami prie kilnių tikslų.“

„Rainforest Alliance“ sertifikavimo programa

Miškai labai svarbūs kiekvieno gyvio išlikimui, todėl skatinama juos saugoti, užkirsti kelią pasėlių plitimui į miškus, puoselėti medžių, dirvožemio ir vandens kelių būklę.

Klimato kaitai suvaldyti sukurta programa skatinama atsakingai naudoti žemę, išvengiant miškų naikinimo, mažinant šiltnamio efektą. Taip pat padedama ūkininkams ugdyti atsparumą sausroms, potvyniams ir erozijai.

Žmogaus teisėms gerinti programa pateikia rekomendacijas, kaip įvertinti vaikų išnaudojimo darbui ir priverstinio darbo problemas ir jas spręsti, kaip gerinti prastas darbo sąlygas, didinti mažus atlyginimus, kaip spręsti lyčių nelygybės problemas ir apsaugoti vietinių žmonių teises į žemės nuosavybę. Nepriklausomi tyrimai rodo, kad sertifikuotų ūkių darbuotojai dažniau turi geresnes darbo sąlygas, asmenines apsaugos priemones ir darbo apsaugą.

Pragyvenimo šaltiniai. Ekosistemų būklė ir kaimo bendruomenių ekonominis stabilumas glaudžiai susiję, todėl smulkiųjų ūkininkų ir miškų bendruomenių tvaraus pragyvenimo galimybių gerinimas yra veiksmingiausias būdas kaimo žmonėms išbristi iš skurdo, o sertifikavimas duoda didesnę finansinę naudą ūkininkams ir miškų bendruomenėms visame pasaulyje.

Kodėl varlytė?

Varles mokslininkai vadina bioindikatoriais. Tai reiškia, kad jeigu vietovėje gausiai sutinkama varlių, ji yra švari ir palanki gyventi. Ir atvirkščiai – varlės vengia užterštų vietų.

„Rainforest Alliance“ varlę savo talismanu pasirinko daugiau nei prieš trisdešimt metų, nes šis varliagyvis dažniausiai sutinkamas neotropiniuose regionuose, kur organizacija pirmą kartą pradėjo saugoti atogrąžų miškus.

Nuo tada žalioji varlytė tapo tarptautiniu tvarumo simboliu ir padeda atpažinti, pasirinkti gaminius, kurie prisideda prie geresnės žmonių ir planetos ateities.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.