„Vienas iš fundamentaliausių dalykų bet kurioje organizacijoje, kad ji būtų sėkminga, yra psichologinis saugumas ir pasitikėjimas. Būtų labai įdomu pažiūrėti, kaip šie du dalykai atrodo mūsų didžiojoje organizacijoje, kurią galėtume vadinti Lietuva“, – trečiadienį „Lietuvos verslo forume“ surengtoje spaudos konferencijoje žurnalistams sakė D. Baltrušaitis.
Tyrimų bendrovės „RAIT Group“ generalinė direktorė Dovilė Končak aiškino, kad tyrimo duomenys bus analizuojami skirtinguose sociodemografiniuose parametruose, atsižvelgiant į lytį, amžių, išsilavinimą bei kitus aspektus. Pasak jos, iki kito „Lietuvos verslo forumo“ tikimasi, kad jau bus galima kalbėti apie nuveiktus ar bent jau pradėtus darbus tam tikrose srityse, atsižvelgiant į tyrimo rezultatus.
„Tyrimo metu apklausime tris pagrindines auditorijas, pirmoji yra verslo organizacijų lyderiai, taip pat yra žiniasklaidos atstovai, tarp jų ir nacionalinė, ir regioninė žiniasklaida, o trečioji yra visuomenė“, – sakė D. Končak.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė aiškino, kad sudėtingos situacijos išmoko žmones labiau pasitikėti vieni kitais. Pasak jos, pasitikėjimas įvairiausiais vektoriais demonstruojamas Skandinavijoje, kurioje beveik nereikia valdžios įsikišimo į verslą, darbdavių ir darbuotojų santykius.
„Nuo pasitikėjimo atmosferos labai daug kas priklauso. Sudėtingos situacijos išmoko mus labiau pasitikėti vieni kitais. Kuo toliau, tuo labiau dirbančiam žmogui yra vis mažiau svarbu tai, kas yra daroma bei sukuriama, jam svarbi yra aplinka, kūrybinis potencialas“, – pabrėžė M. Navickienė.
„360° verslo aplinkos tyrimą“ inicijuoja „Lietuvos verslo forumas“ ir tyrimų bendrovė „RAIT Group“.
Pirmą kartą Lietuvoje tyrimu siekiama apibrėžti Lietuvos verslo aplinką – iš vienos pusės, kaip visuomenė vertina Lietuvos verslą, pasitiki verslo veikimu, sprendimais ir skaidrumu; iš kitos pusės, tyrimu siekiama išsiaiškinti, kaip verslas vertina ir pasitiki valstybės ir valdžios institucijomis, reguliuojančiomis verslo sektorių arba priimančiomis verslui svarbius sprendimus. Į pirmą kartą atliekamą tyrimą bus įtrauktas ir žiniasklaidos sektorius, atliekantis svarbų verslo socialinės kontrolės vaidmenį.
Tyrimas bus pradėtas vasario 23 d., pirmiausia apklausiant verslo ir žiniasklaidos bendruomenes, vėliau bus vykdoma reprezentatyvi visuomenės apklausa.