Organizuoja keliones darbuotojams
Idėją keliauti su visa įmonės komanda ir darbą derinti su poilsiu bei naujų kraštų pažinimu karantinas tik dar labiau paskatino. Daugelis suprato, kad sėkmingai dirbti galima iš bet kurio pasaulio kampelio, o bendros komandos kelionės suteikia neišdildomų įspūdžių. Tyrimas rodo, kad į „darbostogas“ nori išvykti ir vyresni respondentai: 68 proc. 40–49 metų ir 58 proc. 50–59 metų amžiaus darbuotojų.
„Po pirmojo karantino, atsidarius valstybių sienoms, pastebėjome padidėjusią komandinių „darbostogų“ paklausą. Daugeliui įmonių teko išmokti dirbti nuotoliniu būdu, todėl ir vėliau jos drąsiai išbando laikiną biuro perkėlimą svetur. Tokių kelionių užklausų padaugėjo apie 4–5 kartus, lyginant su 2020 metais. Beveik visos įmonės, išbandžiusios šią motyvacinę priemonę, grįžta kasmet su naujomis užklausomis“, – sako „Kelionių panorama“ vadovė Kristina Graužinienė.
Pasak K.Graužinienės, motyvacinės kelionės dažniausiai būna dviejų tipų – kai vykstama tik pailsėti arba kai vykstama dirbti ir tuo pačiu pailsėti, pažinti naują kraštą. „Darbostogos“ dažnai pasitarnauja kaip erdvė metiniams rezultatams pristatyti ar kurti įmonės strategiją, tačiau įmonės taip pat domisi ir papildomomis pramogomis visai komandai, samdo renginių vedėjus.
Stiprina darbuotojų lojalumą
Į motyvacinę kelionę su bendradarbiais vykusi UAB „Inter-Silo“ darbuotoja Ieva Tervydavičienė sako, kad įmonės užsakyta kalėdinė–naujametinė kelionė į Egiptą suteikė daug gerų emocijų ir patirčių, leido pailsėti prieš naujus darbingus metus, todėl mielai tokią kelionę su bendradarbiais pakartotų ir kitą kartą.
„Idėja išvykti ir visiems kartu pailsėti pasiteisino su kaupu, įmonės komanda sustiprėjo, susivienijo, pamatėme ir susipažinome vieni su kitais ne tik darbinėje aplinkoje. Kelionės metu mūsų didelė grupė lankė žymias vietas – keliavome į Kairą pamatyti piramidžių, aplankėme Luksorą, plaukėme jachta ir nardėme net 5 metrų gylyje, važiavome safaryje ir keliavome į Hurgadą“, – įspūdžiais dalijasi I.Tarvydavičienė.
K.Graužinienė teigia, kad motyvacinės kelionės ar „darbostogos“ naudingos tiek darbuotojams, tiek ir įmonėms: „Iš motyvacinių kelionių nauda gaunama iš tiesų didelė: kelionės skatina vienas kito pažinimą ir bendravimą neformalioje aplinkoje, o bendri kelionės įspūdžiai ilgai nepasimiršta bei kursto komandinę dvasią visus metus.
Be visa to, aplinkos pakeitimas gali suteikti įkvėpimo ir padėti augti. Dažnai atsidūrus naujoje aplinkoje galima pamatyti tiek save, tiek kolegas iš kitos perspektyvos.“
Populiariausios kryptys – Europoje
Kiekviena motyvacinė kelionė – skirtinga: kai kurios įmonės kelionę dovanoja kaip atlygį už gerą darbą ir „tryliktąjį atlyginimą“, o kai kurioms kelionė – darbinė sesija, kurią papildo pramogos, todėl į tokią kelionę gali būti pakviesti ne visi įmonės darbuotojai, o tik viršininkai ar kai kurie skyriai. „Dažniausiai tokia išvyka trunka 3–7 dienas, o vidutinė vienam žmogui skiriama suma siekia 300–600 eurų“, – komentuoja K.Graužinienė.
Pandemija kiek pakoregavo ir tokių kelionių kryptis – užuot „darbostogoms“ rinkęsi tolimas keliones, dabar klientai labiausiai domisi artimesnėmis valstybėmis, kur su pandemija susijusi tvarka būtų labiau pažįstama ir aiški. Pasak K.Graužinienės, keliones į Meksiką, Tailandą ar Balio salą pakeitė išvykos į ES šalis – Tenerifę, Graikiją, Portugaliją.
Reprezentatyvų tyrimą apie atostogų tendencijas Lietuvoje organizavo „Kelionių panorama“. Tyrimas vyko naudojant „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą, 2022 m. sausio mėn. Lietuvoje apklausta 1000 interneto vartotojų (18–74 metų).