„Dabar, kai Europa susiduria su energetine krize ir kyla nerimo dėl pakankamo dujų tiekimo užtikrinimo, Lietuvos sprendimas dėl SGD terminalo ilgalaikės veiklos yra įžvalgus ir taip tik dar kartą galime pasitvirtinti, kokia svarbi ši infrastruktūra šalies ir regiono energetiniam saugumui“, – pranešime sakė įmonės vadovas Darius Šilenskis.
Pasak pranešimo, „Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, šios dienos kursu – apie 135,56 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekė iki 138,4 mln. eurų (be PVM). Skelbta, kad ji neturi viršyti 160 mln. eurų – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas.
Sprendimui dar turės pritarti bendrovės akcininkai, susirinkimas šaukiamas vasario 25 dieną.
Akcininkams pritarus „Independence“ įsigijimui ir patvirtinus sąlygas, įmonė informuos Norvegijos kompaniją „Hoegh LNG“ apie sprendimą pasinaudoti jo išpirkimo opcija per nuomos sutartyje numatytą laiką – iki šių metų gruodžio mėnesio.
Anksčiau skelbta, kad „Klaipėdos nafta“ pirmąjį šių metų ketvirtį planuoja susitarti su „Hoegh LNG“ ir patvirtinti laivo pirkimo-pardavimo sutarties pagrindines sąlygas, o iki 2024 metų gruodžio 6 dienos – pasirašyti sutartį.
Bendrovės valdyba turės patvirtinti esmines sutarties sąlygas dėl laivo registracijos vietos (vėliavos), jo planinio remonto prieš perdavimą naujai savininkei apimtį, operavimo bei priežiūros po 2024 metų būdo.
Be to, būsimą sutartį dar turės tikrinti vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija.
„Klaipėdos nafta“ pernai vasarą skelbtame laivo-saugyklos su išdujinimo įranga (FSRU) pirkimo konkurse nesulaukė nė vieno pasiūlymo, todėl paskelbė ketinanti iki 2024 metų pabaigos išpirkti „Independence“.
Galimybe parduoti laivą-saugyklą domėjosi 11 pasaulio kompanijų, įskaitant Vengrijoje įsikūrusią tarptautinę naftos ir dujų grupę MOL bei Bermuduose registruotą pasaulinę SGD laivybos paslaugų teikėją „Gaslog“.
Tačiau įvertinę būsimo laivo vertę, technologinius aspektus bei kitas aplinkybes, visos kompanijos nutarė nedalyvauti konkurse.
Vienas „Klaipėdos naftos“ akcininkų ir didžiausios šalyje gamtinių dujų vartotojos Jonavos „Achemos“ savininkas koncernas „Achemos grupė“ (turi 10,43 proc. akcijų) ne kartą sakė, kad SGD laivo-saugyklos įsigijimo projektas stokoja ekonominio pagrindimo.
„Independence“ į Klaipėdos uostą įplaukė 2014 metų spalį, o terminalas veikia nuo 2015 metų pradžios. „Independence“ išdujinimo pajėgumai siekia 3,75 mlrd. kubinių metrų dujų per metus.