„Frakcijos vardu noriu paprašyti pertraukos šitam klausimui iki kito posėdžio“, – nuo šoninio mikrofono posėdžio metu sakė valstietis Aurelijus Veryga.
Už šį pasiūlymą balsavo 26 parlamentarai, 24 – prieš, o dar 10 – susilaikė. Tokio palaikymo užteko klausimo atidėjimui, kadangi Seimo statute numatyta, kad frakcijos reikalavimu, kurį paremia ne mažiau kaip 1/3 posėdyje dalyvaujančių Seimo narių, klausimo svarstyme daroma pertrauka arba klausimas nukeliamas iki kito posėdžio.
ELTA primena, kad parlamentarų grupė parengė Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma leisti silpnesnį alkoholį vartoti nuo 18 metų amžiaus, taip pat alkoholio pardavimo laiką sekmadieniais ilginti iki 20 val. bei numatyti švelnesnius reklamos ribojimus.
Vis dėlto pagrindiniu šiame svarstyme paskirtas Ekonomikos komitetas pritarė tik kai kurioms siūlomoms pataisoms. Komitete sujungtu Alkoholio kontrolės įstatymo projektu nepritarta siūlymams pakeisti prekybos alkoholiu laiką nuo 10 iki 20 val. kiekvieną dieną, įskaitant ir savaitgalius. Priėmus šį pataisų variantą, liktų galiojanti tvarka.
Ekonomikos komiteto siūlomu projektu taip pat nepakeistos nuostatos, susijusios su amžiumi, kada galima vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus.
Vyriausybė siūlė leisti asmenims nuo 18 metų vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus, o įstatymo iniciatoriai siūlė leisti asmenims nuo 18 iki 20 metų – vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 15 procentų. Ekonomikos komitetas siūlo nekeisti galiojančios tvarkos – palikti 20 metų amžiaus ribą.
Galiojantis įstatymas nenumato sąlygų, kurioms esant, draudimas prekiauti alkoholiu rugsėjo 1 dieną būtų perkeliamas į kitas dienas. Rugsėjo 1 dienai sutapus su savaitgaliu, daugelis ugdymo įstaigų šventę perkelia į artimiausią darbo dieną. Ekonomikos komitetas pritarė Seimo nario Sergejaus Jovaišos pasiūlymui, kad, jei rugsėjo 1 diena sutampa su laisvadieniu, alkoholio prekyba būtų draudžiama artimiausią darbo dieną.
Alkoholio įstatymo projektu taip pat patikslintos nuostatos, kokia informacija nelaikoma reklama. Pritarta Vyriausybės siūlymui, kad informacija, pateikta maisto, gėrimų ir kitų prekių pristatymo vartotojams paslaugą teikiančiose interneto platformose, nebūtų laikoma reklama, kadangi platformų valdytojai nėra nei alkoholinių gėrimų gamintojai, nei jais prekiaujančios įmonės.
Įstatymo projektu siekiama aiškiai atskirti, kad reklama nelaikomi įmonių pavadinimai, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai; alkoholinių gėrimų prekybos vietose esanti atributika; viešojo maitinimo įstaigų interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose pateikiama informacija apie alkoholinius gėrimus, kai viešojo maitinimo įstaigos informuoja apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, alkoholinių gėrimų ir maisto degustacijas.
Taip pat pritarta nuostatai, kad alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių socialinių tinklų paskyrose leidžiama tik nemokama įrašų apie alkoholinius gėrimus sklaida.