„Remiamės, natūralu, prielaidomis, kurias mes turime. Šiai dienai labai konkretaus skaičiaus įvardinti negalėčiau, bet jis yra pakankamai reikšmingas bendrovės ateičiai. Galimai. Blogiausiu scenarijumi“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė K.Šliužas.
ELTA primena, kad gruodžio 8 d. nesustojus Baltarusijos valstybinės kalio trąšų gamintojos „Belaruskalij“ produkcijos tranzitui per Lietuvą, susisiekimo ministras Marius Skuodis kreipėsi į Vyriausybės nacionalinio saugumo komisiją bei viešoms diskusijoms registravo Nacionalinio saugumo užtikrinimui būtinų ekonominių ir kitų sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir įgyvendinimo įstatymo projektą, kuriame nurodyta įvesti sankcijas iš Baltarusijos perkamiems, importuojamiems pervežamiems produktams, tarp jų – ir „Belaruskalij“ trąšoms.
Antradienį posėdžiavusi Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija priėmė sprendimą „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos valstybinės trąšų gamintojos „Belaruskalij“ sutartį dėl įmonės produkcijos tranzito per Lietuvą įvardyti potencialia grėsme nacionaliniam saugumui.
„Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija priėmė sprendimą, kad 2018 m. OAO „Belaruskalij“ ir AB „Lietuvos geležinkelių“ sudaryta sutartis dėl krovinių vežimo geležinkeliais organizavimo, taip pat 2021 m. spalio mėnesio sutarties pakeitimas neatitinka nacionalinio saugumo interesų“, – antradienį vakare pranešė Vyriausybė.
Galutinį teisiškai ir faktiškai pagrįstą sprendimą dėl šio sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams priims Vyriausybė.
„Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis pasirašyta 2018 m., ji galioja iki 2023 m.
Skaičiuojama, kad iki šiol „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Cargo“ per metus vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių už maždaug 60 mln. eurų.