Įmonės valdyba trečiadienį pritarė darbo sutarties su M. Bartuška nutraukimui abipusiu sutarimu.
Jam bus išmokėta 6 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinė kompensacija, be to, sutarta, kad valdybai įvertinus grupės 2021 metų pasiekimus ir jei bus patvirtintos skatinamosios išmokos darbuotojams, M. Bartuškai bus skirta išmoka, numatyta LTG vadovų atlygio politikoje.
M. Bartuškos mėnesio atlyginimas iki mokesčių siekia 9305 eurus.
M. Bartušką keičia laikinasis vadovas – antrinės LTG krovinių vežimo bendrovės direktorius „LTG Cargo“ Egidijus Lazauskas – jis šias pareigas eis pereinamuoju laikotarpiu – nuo sausio 4 dienos iki bus paskirtas nuolatinis vadovas.
Valdybos sprendimą lėmė E. Lazausko patirtis geležinkelių sektoriuje bei pasirengimas vadovauti ir sutelkti komandą pokyčių laikotarpiu.
„Ilgametė E. Lazausko patirtis, sukauptos žinios ir strateginės įžvalgos yra būtinos tiek ieškant geriausių išeičių iš dabartinės situacijos, tiek ir siekiant Grupės tikslų, įtvirtintų naujoje strategijoje“, – pranešime – sakė LTG valdybos pirmininkas Kęstutis Šliužas.
Pasak E. Lazausko, šiuo metu LTG turi du didelius iššūkius: išspręsti Baltarusijos trąšų tranzito klausimą ir diversifikuoti veiklą.
„Šiuo metu koncentruojamės į tokias rinkas, kaip Ukraina, Lenkija, plėtojame intermodalinių krovinių gabenimą į Vakarų Europą. (...) Galime užtikrinti nenutrūkstamą krovinių srautą Azijos, Skandinavijos ir Vakarų Europos šalių kryptimis, taigi, turime išnaudoti šias galimybes“, – pranešime sakė E. Lazauskas.
Naujojo LTG vadovo vieša atranka bus paskelbta artimiausiu metu.
K. Šliužas prieš savaitę paskelbė, kad siekiant deeskaluoti situaciją dėl besitęsiančio „Belaruskalij“ trąšų tranzito per Lietuvą M. Bartuška pasitrauks po pereinamojo laikotarpio, tačiau konkretaus termino nenurodė.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis šią savaitę sakė, kad, jo žiniomis, M. Bartuška turėtų pasitraukti sausio pradžioje.
M. Bartuška prieš savaitę BNS teigė, jog kartu su valdyba rastas geriausias sprendimas.
Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija antradienį paskelbė, kad 2018 metų kovą pasirašyta „Lietuvos geležinkelių“ sutartis su Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“ ir šių metų spalį pasirašyti jos pakeitimai kelia grėsmę šalies saugumui. Galutinį sprendimą turės priimti Vyriausybė.
M. Skuodis praėjusią savaitę sakė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ derino avansinius mokėjimus su Baltarusijos bendrove, o sutarties pakeitimai galėjo būti pasirašyti, kad sankcijos nesutrikdytų tranzito.
Anot jo, avansiniai mokėjimai už trąšų vežimą po gruodžio 8-osios – iki 2022-ųjų kovo mėnesio – neįkrito patys – jie buvo suderinti prieš juos pervedant su „Lietuvos geležinkeliais“.
M. Skuodis tikino, kad spalį pakeitus sutartį su „Belaruskalij“ buvo ne tik pereita prie avansinių mokėjimų, bet ir padaryti kiti pakeitimai – kai kurie jų sumažino galimybes nutraukti sutartį vienašališkai, jeigu strigtų mokėjimai.
Buvęs naftos ir SGD krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius M. Bartuška „Lietuvos geležinkeliams“ vadovauja nuo 2016 metų gruodžio 16 dienos.