Valstybės valdoma nacionalinė Baltarusijos oro transporto bendrovė „Belavia“ buvo įtraukta į sankcionuojamų subjektų sąrašą dėl paramos A. Lukašenkos rėžimui bei naudos iš jo gavimui bei dėl prisidėjimo prie režimo veiksmų, kuriais sudaromos palankesnės sąlygos neteisėtai kirsti Europos Sąjungos išorės sienas.
Lietuvos aviacijos indėlis taikant sankcijas Baltarusijai
Siekdamos prisidėti prie sankcijų Baltarusijai įgyvendinimo, Lietuvos aviacijos bendrovės sudaro palankias sąlygas tarptautinėms orlaivių lizingo įmonėms iš „Belavia“ atsiimtus orlaivius tvarkyti Lietuvoje.
„FL Tecjnics“ generalinis direktorius Žilvinas Lapinskas teigia, „Lizingo bendrovėms suskubus susigrąžinti orlaivius iš sankcionuoto vežėjo, „FL Technics“ sudaro sąlygas orlaivių apžiūrą ar remontą organizuoti Lietuvoje.“ Anot jo, tai sudėtingas procesas, reikalaujantis išskirtinio bendradarbiavimo tarp įmonių, institucijų bei atitikties specialistų, siekiant užtikrinti saugumo ir procedūrų laikymąsi.
Vienas „FL Technics“ klientų, orlaivių lizingo bendrovė „K2 Aircraft Leasing Trading Limited“, registruota Airijoje, įsigaliojus EU sankcijoms Baltarusijai atšaukė visus savo orlaivius, kurie buvo išnuomoti „Belavia“ oro linijoms, taip apribodami Baltarusiškų oro linijų veiklą.
Planuojama, kad „K2 Aircraft Leasing Trading Limited“ orlaivis Boeing 737-800tvyks į tarptautinį Vilniaus oro uostą (VNO), kur jam bus atlikta patikra ir reikalingas remontas, įskaitant ir perdažymo darbus, bei, lizingo įmonės prašymu, paruošimo darbai prieš perduodant orlaivį naujiems operatoriams. Kiek tiksliai laiko orlaivis VQ-BUZ praleis „FL Technics“ angare pasakyti bus galima tik po pirminių apžiūrų, paaiškėjus reikalingų remonto darbų apimtis.
„Šiuo metu mes matome padidėjusią tokių paslaugų paklausą, nes orlaivių savininkai suskubo atsiimti savo orlaivius iš sankcionuotų įmonių ir pasirenka Vilnių bei „FL Technics“ kaip aukštos kokybės paslaugas teikiantį partnerį, įsikūrusį patogioje geografinėje vietoje. Griežtai įgyvendiname Europos Sąjungos, JAV ir Jungtinės Karalystės įvestas sankcijas Baltarusijai bei padedame mūsų klientams perleisti jų atsiimtus orlaivius naujiems operatoriams“, – teigė Žilvinas Lapinskas.
Orlaivis po apžiūros ir reikalingo remonto darbų bus perduotas naujiems operatoriams.
Planuojama, kad Lietuvą gali pasiekti iki 8 iš „Belavia“ atšauktų orlaivių, kurie čia bus paruošiami naujiems operatoriams, taip stipriai apribojant sankcionuotų oro linijų veiklą.
LAVIA:
2010 metais įkurta Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA dalyvauja kuriant ir vystant Lietuvos aviacijos strategiją nacionaliniu mastu. Asociacija atstovauja visas jai priklausančias aviacijos verslo (komercinio pervežimo oru, infrastruktūros, gamybos ir paslaugų teikimo) bendroves, registruotas Lietuvos Respublikoje. Stiprindama savo narių integraciją šalies susisiekimo, transporto ir visos šalies ekonomikos srityje, LAVIA padeda nariams savarankiškai plėtoti teikiamas paslaugas ir kitas veiklas bei užtikrina nuolatinį sektoriaus augimą bei tobulėjimą.