Valdyba penktadienį nutarė nerekomenduoti susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui atleisti uosto vadovą, tačiau siūlys ministrui toliau nagrinėti visą surinktą medžiagą.
Prieš savaitę ministras pareiškė, jog dėl tebesitęsiančio baltarusiškų trąšų tranzito sunkiai įsivaizduojantis, kaip Klaipėdos uosto vadovybė galėtų dirbti toliau.
„Klaipėdos jūrų uosto direkcija yra valstybinė įmonė, valdyba gali tik pateikti platesnį kontekstą ir savo matymą. Mes taip ir padarysime. Visą surinktą informaciją, kurią pateikė įmonė ir mūsų diskusijos apibendrinimus ir protokolus pateiksime ministerijai ir jau ministras priims sprendimą. Savo ruožtu valdyba nesiūlo atleisti vadovo, nes, mūsų manymu, reikia toliau tęsti darbus.
Esame pasirengę kartu su įmonės komanda ir ministerija ieškoti sisteminių sprendimų, siekiant pagerinti bendradarbiavimą, priimamų sprendimų skaidrumą ir tinkamą visuomenės informavimą“, – penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos valdybos pirmininkas Nerijus Udrėnas.
Visgi jis pateikė valdybos išvadą, esą uosto vadovybė neinformavo valdybos apie tai, kad „Belaruskalij“ kroviniai iš uosto bus plukdomi ir įsigaliojus JAV sankcijoms, nors apie tai žinojo.
„Įmonės vadovybė vertino sankcijas teisine prasme, bet nerodė pakankamo aktyvumo informuojant akcininką dėl galimo krovinio judėjimo per Klaipėdos uostą ir to galimą įtaką įmonės reputacijai. Įmonės vadovybė, sužinojusi, kad judės kroviniai po gruodžio 8 iškart neinformavo akcininko ir valdybos apie tai“, – teigė N.Udrėnas.
Anot jo, uosto įstatuose ir uosto akcininko (Susisiekimo ministerijos) lūkesčių laiške nurodyta, kad informacija apie „Belaruskalij“ tranzitą įsigaliojus JAV sankcijoms yra esminė, kurią uosto direkcija turėjo nedelsiant pateikti valdybai ir ministerijai.
„Ar vadovas pažeidė Europos ar JAV sankcijas, teisės aktus? Ne. Tačiau ar veikė pagal savininko lūkesčius ir įstatuose ir akcininko laiške suformuluotus tikslus? Turbūt ne iki galo“, – sakė N.Udrėnas.
Uosto valdybos pirmininko teigimu uosto direktorius Algis Latakas turėjo informuoti valdybą ir susiekimo ministrą proaktyviai, jei tik turi svarbios informacijos, kuri gali turėti didelę įtaką uosto veiklai, tiek jo ir valstybės reputacijai.
Uosto direkcija yra valstybinė įmonė, jos generalinį direktorių skiria ir atleidžia susisiekimo ministras.
Konkursą laimėjęs A.Latakas uostui vadovauja nuo 2020 metų birželio, į postą jį paskyrė tuometinis susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
ELTA primena, kad gruodžio 8 d. įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms valstybinei Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, įmonės krovinių judėjimas Lietuvos geležinkeliais nesustojo. Taip nutiko dėl to, kad „Lietuvos geležinkeliai“ lapkričio pabaigoje iš bendrovės gavo netipinį avansą už pervežimus keliems mėnesiams į priekį, apie jį neinformavo nei ministerijos, nei valdybos.
„Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus Manto Bartuškos teigimu, Baltarusijos bendrovė „Lietuvos geležinkeliams“ pervedė avansinį mokėjimą už trąšų tranzitą už lapkritį, gruodį ir pusę sausio mėnesio, tačiau tiek užsienio reikalų, tiek susisiekimo ministrai teigė apie tai nežinoję.
Dėl susidariusios situacijos antradienio vakarą „Lietuvos geležinkelių“ valdyba pranešė, kad M.Bartuška po pereinamojo laikotarpio pasitrauks iš direktoriaus pareigų.
Susisiekimo ministerija Eltai pranešė, kad šiandien sprendimo nekomentuos, kadangi visų pirma nori susipažinti su uosto valdybos pateikta informacija.