Virš paros vandens neturėję kelių namų gyventojai Vilniuje tapo bejėgiais: teko susidurti su itin nemaloniomis situacijomis

2021 m. gruodžio 15 d. 20:17
„Negi gyvename akmens amžiuje, kad avarijas tvarkome paromis?“ – paskambinusi lrytas.lt redakcijai uždavė klausimą Vilniaus gyventoja, po daugiau nei paros neturėto vandens dėl įvykusios avarijos: pranešimas iš atsakingos bendrovės gautas vėlai, o patirti nepatogumai niekam nerūpėjo. Moteris tikina – tai valstybinės bendrovės atsainus požiūris į gyventojų problemas ir neprofesionalumas, tačiau „Vilniaus vandenys“ turi savo paaiškinimą.
Daugiau nuotraukų (7)
Susidūrė su nemaloniais nepatogumais
Gruodžio 11 d. per pietus, anot anonimiškai skambinusios moters, dingo vanduo, o pranešimą apie įvykusią avariją dalis gyventojų gavo tik po pačių iniciatyvos. Nemenčinės pl., Vilniuje, vandens neturėjo ne tik paskambinusios namas – avarija palietė ir greta esančius kitų namų kaimynus. 
Gyventoja ir kiti kaimynai liko pasipiktinę ir dar vienu teikiančios bendrovės „Vilniaus vandenys“ sprendimu – galimybė gauti vandens suteikta tik pusvalandžiui. Moteris teigė, kad ji ir kaimynai buvo informuoti, kad vandens gali pasiimti nuo 21 val. iki 21:30 val. vakaro. Tai sukėlė ne tik pasipiktinimą, bet ir susirūpinimą kitais bendruomenės nariais.
Paskambinusios moters name gyvena senolių pora, kurie pranešimo apie dalijamą vandenį net negavo. Pasak pašnekovės, brandaus amžiaus pora kaimynės patys paprašė, kad ji atvežtų vandens – namo gyventojai neturi galimybės patys jo atsinešti. Pati moteris, tik grįžusi naktį namo pastebėjo žinutę, todėl vandens negalėjo nei pasiimti, nei nusipirkti parduotuvėje.
„Vilniaus vandenys“ komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė-Smalskė patikino, kad tokios avarijos tikrai būta.
„Pranešimas apie vandens nutekėjimą iš šulinio adresu Rato g. 4, Vilniuje, mūsų dispečerinėje gautas gruodžio 11 d. 13:18 val. Į avarijos vietą operatyviai išsiųsta brigada. Avarija vandentiekio linijoje lokalizuota 14:00 val. Lokalizuojant avariją, o vėliau ją šalinant be vandens laikinai liko maždaug 40 bendrovės klientų – Rato g. 1,3,4,5 ir Nemenčinės pl. 26 ir 26A gyventojai“, – patvirtino „Vilniaus vandenys“ atstovė.
„Šiuo atveju gyventojams SMS pranešimai apie įvykusią avariją ir vandens tiekimo sutrikimą išsiųsti 14:04 val.“ – situaciją komentavo R.Saulytė-Smalskė. Komunikacijos skyriaus vadovė taip pat pabrėžė, kad gyventojai, kurie yra sudarę tiesiogines sutartis su bendrove, per avarijas ar laikinus vandens tiekimo sutrikimus įprastai yra informuojami SMS žinutėmis, o juridiniams klientams yra išsiunčiama informacija elektroniniu paštu.
R.Saulytė-Smalskė taip pat teigė, kad papildomas vanduo gyventojams atvežtas kiek anksčiau – 20:00 val. buvo pristatytas vanduo plastikinėse talpose, o gyventojai apie tai informuoti vos po kelių minučių: „Iš viso gyventojams pristatėme daugiau nei 300 litrų vandens.“
Paskambinusi moteris tikino, kad papildomai pirktam vandeniui per vandens nebuvimo laikotarpį išleido dar apie dešimt eurų. Diskomforto niekas nekompensuos, nuogąstavo namo gyventoja.
Visgi ji pasakojo, kad tokie išgyvenimai – tai dar ne viskas. Nors geriamąjį vandenį nusipirkti dar įmanoma, tačiau atlikti gamtinių reikalų jau nebe. Pašnekovė atkreipė dėmesį, kad gyvenančios jaunos šeimos su mažamečiais vaikais ar tie patys pensininkai dėl daugiau nei paros neturėto vandens susidūrė su itin nemaloniomis situacijomis.
Pasigedo operatyvumo
„Paklausiau „Vilniaus vandenų“, kodėl jie taip atsainiai daro, jie atsakė, kad negali dirbti naktį“, – pasakojo gyventoja. Tokiu atsakymu buvo nustebusi – juk žemė nėra įšalusi ir tam yra įvairiausios technikos.
Remiantis Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, gruodžio 10–11 dienomis Vilniuje laikėsi gana panaši oro temperatūra. Gruodžio 11 d. 1 val. naktį visame Vilniuje buvo 2,8 laipsnių šilumos, 6 val. ryte apie 3 laipsnių šilumos, o 13 val. nuo 2 iki 2,9 laipsnių šilumos.
„Jeigu jau žinoma, kad gedimas bus parą, tai reikia neparašyti paskutinę minutę. Tai yra tiesiog pasityčiojimas iš žmonių“, – situaciją komentavo paskambinusi moteris.
Visgi „Vilniaus vandenys“ komunikacijos skyriaus vadovės teigimu, šiuo atveju buvo daryta viskas, kad būtų kuo greičiau pašalintas gedimas ir vandens tiekimas gyventojams atstatytas. Atstovai klientų nuoširdžiai atsiprašo.
Juolab R.Saulytė-Smalskė sakė, kad šis atvejis praktikoje nebuvo išskirtinis: „Vsos avarijos pagal jų poveikį vartotojams ir sudėtingumą yra klasifikuojamos. Mūsų darbuotojai jas šalinant ir informuojant apie tai susijusius klientus vadovaujasi ta pačia veiksmų schema.“
„Lokalizavus avariją buvo nustatyta pirminė avarijos priežastis – dėl temperatūros pokyčių sąlygotų grunto svyravimų trūkęs vandentiekio vamzdis. Tai itin dažna avarijų priežastis šiuo sezonu“, – pasakojo „Vilniaus vandenys“ atstovė. Vis tik pabrėžė, kad šiai problemai išspręsti buvo būtini žemės kasimo darbai, kurie dėl savo sudėtingumo ir reikalingos technikos įprastai užtrunka.
Visgi paskambinusi gyventoja akcentavo ir tai, kad valstybinės organizacijos turi būti pasiruošusios atsarginį planą ir reaguoti greitai – juk būtent to reikalauja iš privataus sektoriaus. Į šį teiginį „Vilniaus vandenys“ turi savo paaiškinimą.
„Įstatymai įpareigoja mus alternatyvų vandens tiekimą užtikrinti tuomet, jei avarijos nepavyksta pašalinti ir vandens tiekimo atstatyti per 12 val. Mes, nors mieste tuo pačiu metu šalinome kelias sudėtingas avarijas, ten taip pat tiekėme vandenį, užtrukome kiek trumpiau – 8 valandas. Tačiau suprantame, kad net viena valanda be vandens gali būti sudėtinga“, – susiklosčiusią situaciją komentavo R.Saulytė-Smalskė.
Avarijos priežastis neįtikino
Paskambinusi skaitytoja spėja, kad jei gruodžio 12 dienos ryte ji nebūtų dar kartą savo iniciatyva paskambinusi atsakingai bendrovei, po pietų vandens gal dar net nebūtų turėję. Visgi ji nusivylusi patikino: „Ne man mokyti įmones, ką reikėtų daryti“.
Vis dėlto Nemenčinės pl. gyvenanti moteris nepatikėjo, kad vandentiekio avarija įvyko dėl temperatūros pokyčių. Pašnekovė buvo įsitikinusi, kad tam įtakos galėjo turėti kitoje Nemenčinės pl. pusėje statoma maisto parduotuvė – visas Vilnius ir taip jau perkastas.
„Vilniaus vandenys“ komunikacijos skyriaus vadovės tikinimu, Renata Saulytė-Smalskė patikino, kad šiuo šaltuoju sezonu didžioji dalis avarijų įvyksta dėl staigių temperatūros pokyčių.
Ryškėja ir kita priežastis: „Vis tik susirūpinimą kelia tai, kad vis dažniau avarijas vandentiekio tinkle lemia vystytojų, rangovų neatsakingas požiūris, kai vykdant statybos darbus, nesilaikant saugaus atstumo nuo apsaugos zonų, pažeidžiami vamzdynai. Pastaruoju laikotarpiu tokių atvejų bendrovė fiksuoja po kelis, o kartais ir keliolika per mėnesį.“
Vis dėlto, šios vandentiekio avarijos atveju, pasak „Vilniaus vandenys“ atstovų, priežastis slypėjo temperatūros svyravime.
„Pasitelkus rangovus, avarija sėkmingai likviduota ir vandens tiekimas atstatytas gruodžio 12 d. 14:30 val. Gyventojai apie avarijos likvidavimo pabaigą informuoti SMS pranešimais“, – komentavo „Vilniaus vandenys“ atstovė. Apie 40 bendrovės klientų praėjusį savaitgalį šiek tiek daugiau nei parą gyveno be vandens.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.