Net ir Pamaskvyje esančioje sodininkų bendrijoje rytais prasideda didžiulės spūstys. Ir ne vien dėl to, kad gyventojai skuba į darbą sostinėje.
Čia vienas po kitos suka automobiliai, dviračiai ar paspirtukai, kuriais gabenami maisto ir kitokie produktai. Tas pat ir pačiame mieste, todėl ne veltui žiniasklaida šaiposi, kad prekes pristatančių kurjerių parduotuvėse dabar kur kas daugiau nei tikrųjų pirkėjų.
Panaši padėtis ir kituose Rusijos didmiesčiuose. Agentūra „Infoline“ prognozuoja, kad šįmet produktų į namus pristatymo rinka, palyginti su praėjusiais metais, bus išaugusi 2,5–3 kartus ir sieks net 380 milijardų rublių (4,57 mlrd. eurų).
Priežasčių tokiam optimizmui – ne viena. Anksčiau šia paslauga naudodavosi tik didesnes pajamas gaunantys žmonės, nes ji nebuvo pigi. Tačiau pernai, kai daugelis žmonių buvo priversti karantino metu likti namuose, prekybininkai suvokė, kad tai yra puikus pardavimų kanalas.
Prasidėjo tokia konkurencija, kad vartotojai liko smarkiai išlošę, nes už pristatymą jau iš viso neimama jokio mokesčio. Būtent dėl to rinka pradėjo smarkiai augti.
Dabar apsipirkti internetu – įprastas reikalas daugybei miestiečių. Anksčiau tokiu būdu jie užsisakydavo produktų bent savaitei, tačiau jau pernai tendencijos ėmė keistis. Nieko nebestebina kuklūs užsakymų paketai – litras pieno, dėžutė kiaušinių, kepalas duonos ir makaronai.
Kai kurie gyventojai netgi ėmė užsisakinėti maisto produktus kelis kartus per dieną, kad jie visuomet būtų pristatomi švieži.
Anot ekspertų, vargu ar toliau išliks tokie šios paslaugos augimo tempai. Tačiau prognozuojama, kad pristatymas į namus Rusijoje iki 2025 metų sudarys jau penktadalį visos mažmeninės prekybos rinkos.
Rusijos pramonės ir prekybos rūmų Elektroninės prekybos skyriaus vadovas Aleksejus Fiodorovas prognozuoja, kad netrukus rinkoje pasirodys dar viena naujovė – maisto produktų automatai. Juos būtų galima pastatyti kone ties kiekviena daugiabučio laiptine ir užsakovams be jokio kontakto pristatyti norimas prekes.