Labiausiai – net 90 procentų – pardavimai augo Latvijos e. platformoje „220.lv“, kurioje šiemet buvo parduota baldų už daugiau nei 6,6 mln. eurų. Praėjusiais metais pardavimai sudarė 3,5 mln. eurų.
Lietuvos e. platformoje „Pigu.lt“ šiemet parduota baldų už daugiau nei 14 mln. eurų. Tai – 28 proc. daugiau nei praėjusiais metais, kai pardavimai sudarė 11 mln. eurų.
Estijos e. platformoje „Kaup24.ee“ pirkėjai šiemet įsigijo baldų už daugiau nei 5,5 mln. eurų. Tai – 35 proc. daugiau nei 2020 metais, kai pardavimai buvo 4,1 mln. eurų.
„2020-aisiais, pandemijos pradžioje, žmonės turėjo persiorientuoti į nuotolinį mokymą ir darbą, todėl augo biuro baldų paklausa. Padaugėjus laisvalaikio namuose, pirkėjai taip pat atnaujino ir minkštus baldus. Šiais metais tarp populiariausių prekių rikiuojasi biuro kėdės ir stalai, baldai kompiuterinių žaidimų mėgėjams ir miegamojo baldai: lovos, čiužiniai, spintos“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.
Pirmąją vietą ir net keturias pozicijas populiariausių baldų kategorijos prekių dešimtuke užėmė įvairių dydžių apsauginiai grindų kilimėliai, siūlomi kartu su biuro kėdėmis. Tarp perkamiausių 2021-ųjų prekių pateko spintelė virš skalbimo mašinos, kompiuterinių žaidimų ir rašomieji stalai, masažinė kėdės atrama bei naktinė spintelė.
2020 metais populiariausių prekių dešimtuke karaliavo spintelė virš skalbimo mašinos ir apsauginiai grindų kilimėliai, kurie užėmė net tris pozicijas. Tarp perkamiausių prekių buvo virtuvinis stalviršis, pintas fotelis, vaikiškas kosmetinis staliukas su kėdute ir kompiuterinių žaidimų kėdė.
Brangiausiomis per metus įsigytomis prekėmis visose Baltijos šalyse tapo lauko baldų komplektai. Estijoje pirkėjas už šią prekę sumokėjo 3,8 tūkst. eurų. Brangiausias pirkinys Latvijoje kainavo 2,5 tūkst. eurų, Lietuvoje – beveik 2,3 tūkst. eurų.
„Nors baldų gamyba ir tiekimas stabilizavosi, tačiau matome, kad šios kategorijos prekių kainos vis dar auga. Importuojamų baldų gabenimas išlieka brangus, tad 2022-aisiais baldų sektoriuje galimas ir tolesnis kainų kilimas“, – teigia E. Kačerauskas.
Šių metų būsto interjeruose figūravo geltona ir pilka spalva, o įkvėpimo baldų kūrėjai sėmėsi iš gamtos.
Tarp populiarių medžiagų buvo medis, akmuo, vytelės, keramika, stiklas ir metalas. Paklausūs daiktai su pynimo elementais, metalo elementai derinti su keramika, stiklu, medžio masyvu, marmuru.
2022-aisiais tikimasi dar gausesnio natūralių medžiagų naudojimo, plačiau bus taikomos tvarumo idėjos. Baldai ir kiti interjero elementai vis dažniau bus gaminami iš aplinkai nekenksmingų medžiagų.
Prognozuojama, kad ypač madingas bus stiklas, akmuo ir šviesių spalvų medis. Prie šių medžiagų puikiai derės linas, medvilnė ir keramika. Tarp populiariausių ateinančių metų spalvų interjere minimi žali atspalviai ir juodi akcentai. Bus naudojama visa natūralių spalvų paletė, prislopinti tonai, o ypač – smėlio spalvos atspalvis.
Kitąmet bus madingi senus laikus primenantys 70-ųjų retro dekoro elementai, o griežtas linijas ir toliau keis suapvalintos formos.
Didžiausia Baltijos šalyse ir Suomijoje e. prekybos bendrovė „PHH Group“ buvo suformuota „Pigu.lt“ susijungus su Suomijos prekybos milžine „Hobby Hall“. „PHH Group“ valdo e. parduotuves ir prekybos platformas Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.
Grupės valdomose e. prekybos platformose „Pigu.lt“, „220.lv“ ir „Kaup24.ee“ prekiauja daugiau nei 3 tūkst. pardavėjų, asortimentą sudaro daugiau nei 2 mln. prekių. Lankytojų skaičius per metus siekia apie 145 milijonus.