Pandemija darbo rinkoje keičia vertybes: darbuotojų motyvaciją lemia saugi aplinka

2021 m. lapkričio 10 d. 14:56
Neslopstant COVID-19 pandemijai, kuri kasdien kelia vis daugiau iššūkių, sparčiai kinta ir žmonių poreikiai darbo aplinkoje.
Daugiau nuotraukų (2)
Lojalumą bei darbuotojų motyvaciją šiuo metu stiprina ne tik papildomos darbdavių suteikiamos finansinės ar kitos naudos, bet ir saugumo užtikrinimas. Tai pabrėžiantys personalo valdymo specialistai priduria, kad šiandien verslas kaip niekad turi susitelkti į saugios fizinės ir palankios emocinės darbo aplinkos kūrimą.
Pandemijos perbraižytą vertybinį žemėlapį darbo aplinkoje pastebi personalo valdymo ekspertė, socialinių mokslų daktarė Rūta Klimašauskienė. Ji teigia, kad darbdavių rūpestis darbuotojų sveikata ir emocinio saugumo užtikrinimu šiuo metu yra itin svarbus.
„COVID-19 pandemija atnešė daug nežinomybės. Tapome mažiau saugūs kasdieniame gyvenime, užsiimdami įprastomis veiklomis, dirbdami. Saugumą reiktų suprasti labai plačiai, todėl darbdavys, kuris išklauso, supranta, rūpinasi, atsižvelgia į asmeninius kolegos poreikius ir yra, pirmiausia, žmogiškas, šiandien užsitarnaus bet kurio darbuotojo palankumą“, – kalba žmogiškųjų išteklių valdymo ekspertė R.Klimašauskienė.
Nuo papildomo sveikatos draudimo iki psichologų konsultacijų
Beveik 13 tūkst. darbuotojų turinčio prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė sako, kad nuo COVID-19 pandemijos pradžios dėmesio centre yra darbuotojai ir jų saugumas.
„Esame didžiausias Lietuvos darbdavys ir jaučiame atsakomybę kurti kuo geresnes darbo sąlygas. Saugumas ir darbuotojų sveikata, dar iki COVID-19 pandemijos buvusios prioritetinėmis sritimis, įgauna šiandien vis didesnę svarbą. Komanda stipri yra tuomet, kai ji pasitiki savo darbdaviu ir yra rami, kad visapusiškai pasirūpinsime saugia darbo aplinka. Tuomet net didžiausi iššūkiai, kurių šiandien išties netrūksta, bus sklandžiai bei lengvai įveikiami“, – pabrėžia ji.
Prekybos tinklas „Maxima“ yra viena pirmųjų įmonių Lietuvoje, dar 2020-ųjų pavasarį savo darbuotojus apdraudusi nuo koronaviruso.
Šiuo metu bendrovė savo lėšomis moka pašalpas darbuotojams, kurie susirgus COVID-19 infekcija gydosi ligoninėje.
Taip pat visi „Maximos“ darbuotojai yra apdrausti ir papildomu sveikatos draudimu. Jis garantuoja šeimos ar gydytojo specialisto konsultacijas ir diagnostinių tyrimų atlikimą, odontologijos bei reabilitacijos paslaugas, ambulatorinį gydymą tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose.
„Dabartiniu laikotarpiu, kai šalies medicinai tenka dideli krūviai, savo komandai norime užtikrinti sklandų bei kokybišką gydymą. Skatiname darbuotojus rūpintis savimi, o tai padaryti dabar yra dar paprasčiau, nes papildomas sveikatos draudimas suteikia galimybę greičiau patekti pas gydytojus“, – sako J.Bivainytė.
Ji pažymi, kad ne mažiau svarbi yra ir emocinė darbuotojų sveikata. „Maximos“ darbuotojams yra sudarytos sąlygos nemokamai anonimiškai konsultuotis su profesionaliais psichologais.
„Natūralu, jog pandemiją lydi nerimas, baimė, įtampa ar kitos neigiamos emocijos. Labai skatiname darbuotojus neužsisklęsti ir sunkumus įveikti kartu su specialistais“, – pabrėžia J.Bivainytė.
Nuotolines anonimines konsultacijas „Maximos“ darbuotojams teikia psichinės sveikatos platformos „Visipsichologai.lt“ specialistai.
Socialinių naudų paketas – darbuotojams ir jų šeimoms
Prekybos tinklas šįmet jau skyrė 1,5 mln. EUR darbuotojų socialinių naudų paketui. Ši investicija, pasak „Maximos“ vadovės J.Bivainytės, suteikia galimybę ne tik visapusiškai pasirūpinti savo darbuotojų darbo sąlygomis bei sveikata, bet ir skirti didesnį dėmesį jų šeimoms.
„Esame komanda, todėl mums yra svarbu ir rūpi, kaip kolegos jaučiasi tiek darbe, tiek savo namų aplinkoje. Jaučiame atsakomybę visokeriopai pasirūpinti savo darbuotojais ir jų šeimomis – tiek svarbių asmeninių švenčių metu, tiek tais atvejais, kada ištinka nelaimės“, – pažymi J.Bivainytė.
„Maximos“ kolektyvinėje sutartyje yra numatytas itin platus socialinių naudų darbuotojams paketas, pavyzdžiui, darbuotojui skiriama 200 eurų išmoka šeimoje gimus vaikui, o sutuoktuvių proga bendrovė skiria 3 dienas papildomų apmokamų atostogų.
Kasmet „Maxima“ skiria 100 eurų vertės vaistinės dovanų kortelę neįgalius vaikus iki 18 metų auginantiems darbuotojams. O kol darbuotojo šeimos nariui nustatinėjamas specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis priežiūros poreikis, gali būti suteikiamos papildomos iki 30 kalendorinių dienų apmokamos atostogos.
Gaisro ar stichinių nelaimių atveju, dėl kurių prarandamas darbuotojo gyvenamasis būstas, yra numatyta 2000 eurų vienkartinė pašalpa. Tuo metu praradus artimąjį suteikiama laidojimo išmoka ir 3 papildomos apmokamos atostogų dienos.
Visi prekybos tinklo „Maxima“ darbuotojai, jų vaikai iki 12 metų bei daugiavaikės šeimos kasmet sulaukia šventinių dovanų Kalėdų ir Velykų progomis.
Geriausiai besimokinančios darbuotojų atžalos gauna stipendijas ir yra kviečiamos į nemokamas vasaros stovyklas. Taip pat daugiavaikės „Maxima“ darbuotojų šeimos Rugsėjo 1-osios proga gauna dovanų korteles kanceliarinėms prekėms įsigyti.
Psichologiškai saugi darbo aplinka didina produktyvumą
Tai, kad COVID-19 pandemija iš esmės pakeitė darbo rinką, rodo tarptautinės audito bei verslo konsultavimo bendrovės „Deloitte“ iniciatyva kasmet atliekami tyrimai. Jie apibrėžia naujausias tendencijas, vyraujančias darbinėje aplinkoje.
Apie tai kalbanti personalo valdymo ekspertė R.Klimašauskienė priduria: saugumo ir emocinės sveikatos užtikrinimas pasaulyje tapo pagrindiniu verslo prioritetu.
„Kuomet verslas kuria psichologiškai saugią darbo aplinką, vidinė emocinė sveikata įmonėse tik gerėja. Tai lemia augantį darbuotojų įsitraukimą, didėjantį darbingumą, – pasakoja R.Klimašauskienė. – Dar 2018-aisiais daugiau nei pusė apklaustų įmonių pripažino, kad nesiėmė jokių veiksmų darbuotojų psichologinės savijautos gerinimui. Tačiau COVID-19 pandemija viską stipriai pakeitė iš esmės. Pernai atliktas „Deloitte“ tyrimas taip pat parodė ir darbuotojų emocinės būklės gerinimo darbo vietoje rezultatus. Štai įmonės, kurios investavo į darbuotojų psichologinę sveikatą, padidėjus jų motyvacijai, įsitraukimui ir produktyvumui, gavo net penkis kartus didesnę investicinę grąžą“.
Pasak R.Klimašauskienės, saugi ir emociškai palanki darbo aplinka didina komandos įsitraukimą, kuris stipriai atliepia ir verslo sėkmę.
„Pavyzdžiui, tyrimų bendrovės „Gallup“ duomenimis, tokiu atveju nedarbingumo dienų mažėja 41 proc., kokybės defektų skaičius krenta 40 proc., darbo saugos incidentų – iki 70 proc. Tuo metu darbuotojų produktyvumas auga 17 proc.“, – pažymi personalo valdymo ekspertė, socialinių mokslų daktarė R.Klimašauskienė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas.
Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje.
Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Jolanta Bivainytė^InstantMaxima
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.