Šią savaitę viena didžiausių pasaulio investavimo kompanijų „Blackstone“, kaip paskelbė „Financial Times“, už milijardą dolerių (862 mln. eurų) įsigijo bendrovės „Hipgnosis Song Management“ įkurto investicinio fondo vienetų.
Investuotojai neatskleidė nei už kokią kainą jie buvo nupirkti, nei kokia fondo dalis dabar jiems priklauso.
„Blackstone“ generalinis direktorius Qasimas Abassas apsiribojo trumpu pranešimu „Wall Street Journal“: „Muzikos sektorius yra augančios interneto transliacijų srities lyderis, o tai atveria naujų būdų, kaip panaudoti turinį.“
Perka autorių teises
Kaip tai daryti, geriausiai žino HSM fondo steigėjas Merckas Mercuriadis. Ši asmenybė muzikos pasaulyje yra tikra legenda, nes su ja dirba tokie atlikėjai kaip Eltonas Johnas, „Guns N’Roses“ ar Beyonce.
M.Mercuriadis prieš keletą metų nusprendė, kad atlikėjų kūriniai galėtų būti laikomi atskira turto klase. Jo įkurtos kompanijos HSM verslo esmė – įsigyti šių kūrinių autoriaus teises ir vėliau uždirbti, kai jie klausomi internetinėse muzikos platformose ar naudojami kino filmuose bei reklamoje.
Atrodo, kad kol kas tai puikiai sekasi. Šių metų vasarą HSM jau priklausė daugiau nei 64 tūkst. dainų teisės, o iš jų net 14 tūkst. kūrinių buvo patekę į įvairiausius hitų dešimtukus.
2018 metų birželį viešai akcijas pradėjusi pardavinėti HSM dabar laikoma stambiausia šios srities bendrove visoje Londono biržoje – ji vertinama daugiau nei 2,2 mlrd. dolerių (1,9 mlrd. eurų).
Debiutas buvo puikus
Į šią rinką mėgina įsibrauti nemažai žaidėjų.
Antai kompanija „Apollo“ neseniai paskelbė taip pat įkūrusi investicinę bendrovę „Harbourview“, kuri autoriaus teisėms įsigyti ketina skirti taip pat milijardą dolerių.
Dar pavasarį Vokietijos muzikos sektoriaus lyderė „Bertelsmann“ sukirto rankomis su finansiniu investuotoju KKK dėl teisių į kūrinius įsigijimo.
Vis dėlto tikra sensacija tapo vienos pirmaujančių pasaulyje šio sektoriaus kompanijų „Universal Music Group“ viešasis akcijų platinimas Amsterdamo biržoje, kuris tapo didžiausias šiais metais visoje Europoje.
Prieš jam prasidedant bendrovė buvo vertinama 35 mlrd. eurų, tačiau akcijos jau pirmąją dieną taip ėmė brangti, kad jos vertė netrukus pakilo iki 45 mlrd. eurų.
Negaili didžiulių sumų
Tai neturėtų pernelyg stebinti, nes „Universal Music Group“ turto sąraše yra tokių atlikėjų kaip Lady Gaga, Drake, Billie Eilish, „The Beatles“ ir kitų garsenybių autorių teisės.
Tarptautinės fonogramų pramonės federacijos duomenimis, praėjusiais metais pajamos už muzikos kūrinių teises siekė 21,6 mlrd. dolerių (18,6 mlrd. eurų) – tiek pat, kiek ir šio amžiaus pradžioje. Atrodytų, augimo kreivė prastoka?
Tačiau tiktai iš pirmo žvilgsnio. Iš tiesų ne vienus metus šios pajamos buvo smukusios kone perpus, o tai lėmė susitraukęs kompaktinių plokštelių pardavimas ir išaugęs piratavimas internete.
Tačiau atsiradus „Spotify“ ir panašioms platformoms, leidžiančios už palyginti nedidelį mokestį naujausių kūrinių klausytis legaliai, teisių turėtojams kasmet byra vis daugiau pinigų.
Galbūt tuo galima ir pateisinti kai kuriuos protu sunkiai suvokiamus investicinius sandorius. Antai ta pati „Universal Music Group“ įsigijo 600 Bobo Dylano dainų autoriaus teises ir už tai sumokėjo 400 mln. dolerių (345 mln. eurų).
Paprastai už vieną dolerį, transliuotojo gautą iš kliento, autoriaus teisių savininkams atitenka apie 60 centų.
Vis dėlto net ir tokiu atveju investicija į B.Dylano kūrinius atsipirktų tik per 25 metus. Tačiau pinigų nepagailėjusi kompanija, matyt, žino receptų, kaip uždirbti daugiau ir greičiau. („Faz.de“, „Manager-Magazin.de“, „Wsj.com“)