Vežėjai, gabenantys krovinius per Lenkiją, patiria sunkumų, nes kol kas „e-TOLL“ sistema neveikia tinkamai ir sukelia daugybę nepatogumų, dėl kurių gaištamas laikas, skelbiama „Linavos“ pranešime spaudai.
Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, didelė dalis Lietuvos vežėjų gali būti nubausti dėl to, kad negali laikytis šios naujovės. Jis pažymi, kad sistema iki šiol kaip reikiant neveikia, nors kaimyninėje šalyje įdiegta dar birželį.
„Vežėjų vertinimu, trūksta ne tik informacijos iš kaimyninės Lenkijos atsakingų institucijų, bet ir tinkamo pasirengimo technologine prasme, nors sistema buvo išbandyta ir testuota daug kartų.
Transporto įmonių atstovai pateikė daug skundų ir nuogąstavimų, kad kol kas mažai aiškumo, trūksta net elementarių atsakymų, kaip veikia sistema ir ką daryti, kai nepavyksta priregistruoti transporto priemonių. Vykstant į Lenkiją su transporto priemone, kurios nepavyksta priregistruoti naujoje sistemoje, mūsų vežėjai gali sulaukti baudų“, – sako Z.Buivydas.
Pasak jo, kol kas nepašalinti technologiniai trūkumai, kurie sukelia absurdiškas situacijas. Pavyzdžiui, transporto priemonės negalima priregistruoti nuotoliniu būdu, todėl būtina vykti į Lenkiją, kas, Z.Buivydo nuomone, yra nelogiška: tokiu atveju, norėdami užsiregistruoti, turėtų suvažiuoti visų kaimyninių šalių vilkikai.
Naujoji Lenkijos kelių mokesčių rinkliavos sistema „e-TOLL“ yra paremta palydoviniu ryšiu, kuri šioje šalyje pradėjo veikti 2021 m. birželį, o nuo spalio 1 d. liko vienintelė veikianti rinkliavos sistema, nors ji dar nėra visiškai parengta ir veikianti.