Gelbėjo prekyba internetu
„Decathlon“ vadovas Lietuvoje Nicolas Fogola pripažįsta, jog pastarieji pandeminiai metai įmonei buvo sudėtingas laikotarpis, kupinas neapibrėžtumo. Tai esą pareikalavo gausybės papildomų sprendimų, kaip išlaikyti turimus darbuotojus ir subalansuoti įmonės finansinę veiklą.
„Mums tai buvo laikas parodyti, kokios svarbios yra mūsų įmonės vertybės esant tokiai sudėtingai situacijai. Turėjome pasirūpinti ne tik algų išmokėjimu, bet ir gera psichologine bei fizine darbuotojų sveikata, atlyginti už įdėtas pastangas šiuo sunkiu metu“, – kalbėjo N.Fogola.
Karantino metu daugeliui žmonių užsidarius namuose, pastebėta, jog jie vis dažniau sporto prekių pradėjo ieškoti internete.
Internetinė prekyba leido padengti 75 proc. pajamų, palyginti su ankstesniais metais.
„Vyksta intensyvus sporto skaitmeninimas – vis daugiau treniruočių galima stebėti nuotoliu. Atsižvelgiant į tai, kad daugelis klientų renkasi prekes internetu, mes toliau aktyviai plėtojame šią prekybą, nepaisant to, jog parduotuvės dabar yra atidarytos“, – pridūrė vadovas.
N.Fogola pastebėjo, jog mažmeninė prekyba Lietuvoje yra labai konkurencinga, o klientai – jautrūs kainoms, todėl, norint sukurti ilgalaikius santykius, reikia būti pastoviems paslaugų ir produktų kokybės atžvilgiu.
Galės išbandyti dar daugiau sporto šakų
„Decathlon“ 2022-aisiais planuoja atidaryti parduotuvę Klaipėdoje, o 2023 pradžioje – ir Kaune.
O šiuo metu įgyvendinta sostinėje veikiančios parduotuvės plėtra – jau nuo spalio 9-osios klientai gali išvysti net 30 proc. išplėstą prekybos zoną. Atsirando daugiau prekių ir daugiau vietos sportui, tuo pačiu – ir didesnis rudens bei žiemos aprangos pasirinkimas.
„Ateityje naujoje erdvėje planuojame įsirengti vidaus sporto aikštelę, taip pat daugiau vietos pabrėžti mūsų vertybes. Eko zonoje įsikurs mūsų „antrojo gyvenimo“ prekės, didesnis dviračių ir riedučių skyrius (ekologiškas judėjimas), didesnės dviračių dirbtuvės. Numatoma ir daugiau vietos klientų užsakymams internetu“, – kalbėjo N.Fogola, užsiminęs, kad parduotuvės plėtra buvo suplanuota dar gerokai anksčiau – 2017-aisiais.
„Mūsų prekyboje internetu galima rasti daugiau nei 15 tūkst. prekių 80 skirtingų sporto šakų. Išplėtus parduotuvę Vilniuje klientai galės išbandyti, paliesti dar daugiau prekių – kone 12 tūkst. Tai bus vienas plačiausių sporto prekių pasirinkimų Baltijos šalyse“, – skaičiavo N.Fogola, pripažinęs, kad nuo parduotuvės Vilniuje atidarymo didžiausią dėmesį skyręs įvairioms sporto šakoms, pavyzdžiui, šaudymui iš lanko, petankei, plaukimui, dviračių sportui ar kūno rengybai.
Pasak N.Fogolos, pandemijos metu pastebėta, jog vis daugiau dėmesio lietuviai skiria judėjimui savo mieste.
„Kadangi keliauti į užsienį pastaraisiais metais buvo sudėtinga, daugelis lietuvių atostogas leido stovyklaudami, pajūryje ar užsiimdami vandens pramogomis. Gyventojai ieškojo palapinių, stovyklavimui skirtų aksesuarų ir baidarių. Pastebėjome, jog daugelis namuose įsikūrė sporto sales, todėl gausiai pirko svarmenis, kilimėlius jogai ir kitas sportui namuose reikalingas prekes“, – vardijo N.Fogola.
Savo ruožtu šios parduotuvės operacijų ir fitneso departamento lyderė Ieva Rapalienė teigia, jog prekių išdėstymas parduotuvėje priklauso nuo sezoniškumo, kokie sportai yra patys aktualiausi pagal esantį sezoną, ir pagal tai, kurie visus metus išlieka aktualūs mūsų šalyje.
„Turime virš 80 skirtingų sportų, tad juos visus skirstome į globalesnius pogrupius: Žiemos, Vandens, Gamtos, Komandinius sportus ir kitus. Tai padeda mums ir mūsų klientams susiorientuoti ir lengviau atrasti konkrečius produktus, kurių jiems reikia norint užsiimti pasirinktu sportu“, – paaiškino I.Rapalienė.
Įdarbinimo procese turi 6 esminius kriterijus
Kaip ir daugelis įmonių, „Decathlon“ varžosi su kitomis įmonėmis konkurencinėje kovoje dėl darbuotojų.
Pasak N.Fogolos, „Decathlon“ siekia įdarbinti aistra sportui degančius žmones, o viena esminių darbuotojų savybių yra atsakomybė.
Kaip teigė I.Rapalienė, sportas yra išskirtinė dalis, kuri labai svarbi atrankų procese. „Stengiamės į situaciją žiūrėti kūrybingai ir turime puikių pavyzdžių, kai savo profesionalią sporto karjerą baigę sportininkai prisijungia prie mūsų komandos.
Taip pat nemažai naujų kolegų prisijungia rekomenduojant dabartiniams komandos nariams. Dėl to matome labai didelę vertę, nes jie prisijungia prie komandos su puikia rekomendacija iš mūsų darbuotojų, kurie gyvena organizacijos vertybėmis. Taip pat gan didelė dalis naujų kolegų prisijungia prie mūsų komandos pastebėję mus įvairiuose sporto renginiuose, dažniausiai tai būna mūsų tikslinė sporto entuziastų bendruomenė“, – dėstė I.Rapalienė.
Atrankos procese įmonė turi nusimačiusi 6 kriterijus, kurie yra svarbūs.
„Visada atsižvelgiame į kandidato aistrą sportui, jo gyvybiškumą bei turimą atsakomybės lygį, gebėjimą dirbti komandoje bei bendradarbiauti, išklausyti ir pagelbėti bei kūrybiškumą. Taip pat, kaip ir dauguma organizacijų, kalbame su kandidatais apie motyvaciją prisijungti prie komandos ir kaip jie save mato mūsų organizacijoje ilgalaikėje perspektyvoje“, – tęsė I.Rapalienė.
Be to, pasak jos, labai dažnai kolegos keičia darbo pozicijas organizacijos viduje, todėl kai kurioms pozicijoms labiau žiūrima į turimą žmogaus profilį ir turimos pozicijos atsakomybes.
Darbuotojo apmokymo procesas trunka ilgiau nei pirmus 3 mėnesius, tačiau šis pirminis laikotarpis esą labai svarbus norint susipažinti su kasdieniais parduotuvėje vykstančiais procesais.
Per šį laikotarpį naujas darbuotojas susipažįsta su „Decathlon“ vertybėmis, prekių išdėstymo standartais prekybos salėje, klientų aptarnavimu, „omnichannel“ pardavimais bei, svarbiausia, kaip saugiai elgtis parduotuvėje norint užtikrinti saugią aplinką klientams ir komandos nariams.
„Vėliau pradedame kryptingai gilintis į kiekvieną darbuotoją atskirai, atsižvelgiant į jo poziciją bei poreikius. Įsivertiname, kokių papildomų įrankių ar įgūdžių tobulinimo plano reikės norint pasiekti išsikeltus tikslus trumpalaikėje ir ilgalaikėje perspektyvoje. Tam skiriame labai didelį dėmesį norint, kad darbuotojai jaustųsi įvertinti, pastebėti bei galėtų pasiekti užsibrėžtus tikslus. Ne veltui žmogus yra mūsų organizacijos širdis“, – akcentavo I.Rapalienė.
Pasak jos, įmonė siekia, kad darbuotojai jaustųsi saugūs ir nebijotų drįsti klysti, inicijuoti, prisiimti atsakomybę bei būti pokyčiu organizacijojei bei juos supančioje aplinkoje.
„Decathlon kompanijoje mes orientuojamės į keturias vertybes: gyvybingumą, atsakingumą, dosnumą ir autentiškumą. Nuolat imamės įvairiausių socialinių ir kitokių iniciatyvų savo kasdienėje veikloje, kurios atneša pridėtines vertės kiekvienam individualiai ir bendrai kompanijai. Tokiu būdu mums kiekvienam lengviau realizuoti save ir susikurti sau patiems malonią darbo aplinką.
Bendraudami tarpusavyje stengiamės aiškiai iškomunikuoti, kokie yra mūsų artimiausi planai ir kur link mes judame kaip komanda ir kaip organizacija. Vėliau, įgyvendinę užsibrėžtus tikslus, visada švenčiame pasiektas pergales drauge pasitelkdami savo komunikacijos platformas arba išvykas drauge“, – kalbėjo I.Rapalienė.
I.Rapalienės žodžius paliudija ir vadovo Lietuvoje N.Fogolos karjera „Decathlon“. Prie šios įmonės jis Prancūzijoje prisijungė prieš 20 metų kaip skyriaus vadovas vienoje iš parduotuvių. Keliaudamas po pasaulį jis šioje įmonėje penkis kartus pakeitė skirtingas pozicijas nuo darbo tiekimo grandinėse iki mažmeninės prekybos.
„Persikėliau į penkis skirtingus miestus ir dirbau trijose skirtingose šalyse, įskaitant Indiją, kurioje 2009 m. atidariau pirmąją „Decathlon“ parduotuvę. Tai – ne sėkmės istorija, o istorija apie kiekvieną „Decathlon“ darbuotoją, kuris nori prisiimti atsakomybę ir įgyvendinti mūsų misiją.
Kai nutarėme atidaryti parduotuvę Baltijos šalyse, pasirinkome Lietuvą, nes čia didžiausia sporto rinka iš trijų šalių, o Vilniuje yra ir prancūzų mokykla – pastarasis veiksnys buvo svarbus mūsų šeimai“, – apie sprendimo motyvus kalbėjo N.Fogola.
Bėgimo entuziastas jau spėjo surasti ir mėgstamiausią maršrutą Vilniuje. Lietuva, pasak jo, yra viena gražiausių vietų, kurioje jis bėgioja, mat perbėgus mišką gali greitai atsidurti senamiestyje.
„Mano mėgstamiausia trasa prasideda nuo Vingio parko palei visą Neries upę iki pat Trijų kryžių kalno. Atsikvepiant gali žavėtis Gedimino pilimi ir istoriniu miesto centru. Tuomet per Gedimino prospektą parbėgu atgal iki Vingio parko. Tai – nuostabus maršrutas“, – žavėjosi N.Fogola.