Tie vartotojai, kurie bilietus pirko tiesiogiai iš oro vežėjos, atšaukus skrydį, gali susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą.
„Svarbu žinoti: jeigu atšaukus skrydį pasiūlomas kuponas, vartotojas gali arba pasinaudoti šiuo siūlymu, arba reikalauti pinigų grąžinimo“, – pabrėžė Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė.
Kadangi paprastai pinigai grąžinami į asmens, kuris mokėjo už bilietus sąskaitą, prašymą dėl pinigų susigrąžinimo jis ir turėtų pateikti. Dėl kiekvieno užsakymo reikia pateikti atskirus prašymus.
Pirkusiems per tarpininkus
Jei skrydį užsakėte per tarpininką, dėl pinigų grąžinimo už atšauktus skrydžius reikėtų tiesiogiai kreiptis užpildant formą „Ryanair“ tinklapyje: https://onlineform.ryanair.com/ie/en/contact-us-ota
Užpildžius formą su vartotoju susisiekia skrydžių bendrovės atstovas ir informuoja apie tolesnius galimus veiksmus. Svarbu, kad vartotojas turėtų visus reikiamus dokumentus (užsakymo kopijas, pinigų sumokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir kt.).
Jei nesulaukėte pinigų grąžinimo, o oro vežėja informavo, kad lėšos už atšauktą skrydį pervestos tarpininkui, dėl pinigų grąžinimo turėtumėte kreiptis į tarpininką.
Kilus problemoms susigrąžinant pinigus už bilietus iš tarpininko, įsitikinkite, kurioje šalyje jis registruotas. Jei tarpininkas registruotas Lietuvoje, pagalbos atgaunant pinigus kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Jei tarpininkas registruotas kitoje ES šalyje (taip pat Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje) – nemokamai padės EVC Lietuvoje.
Ką reikia žinoti kreipiantis į EVC
Nepavykstant susitarti su oro vežėja, vertėtų kreiptis į EVC. Jis gelbsti, kai tenka spręsti problemas, kilusias vartotojams Lietuvoje, nusipirkusiems nekokybišką paslaugą ar prekę kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje.
„Net jei jūsų skrydis buvo atšauktas prieš metus, verta oro bendrovės reikalauti sugrąžinti pinigus. Jei iš paslaugos teikėjo nesulaukiate atsakymo, raginu kreiptis į EVC. Per pandemiją Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) sulaukė per 6 tūkst. skundų dėl oro vežėjų. 75 proc. jų jau išspręsti“, – kalbėjo R.Balnienė.
Teikdami skundą EVC Lietuvoje dėl oro vežėjo „Ryanair“ turite el. pašto adresu ECCNET-LT@ec.europa.eu atsiųsti laišką su tokia informacija:
Jūsų vardas, pavardė; Jūsų gyvenamosios vietos adresas; Jūsų telefono numeris; Jūsų el. pašto adresas; Pardavėjo/paslaugos teikėjo pavadinimas; Pardavėjo/paslaugos teikėjo registracijos valstybė; Pardavėjo/paslaugos teikėjo interneto svetainė; Sutarties sudarymo data; Užsakymo numeris; Skrydžio data; Skrydžio numeris; Skrydžio maršrutas; Sumokėta suma; Negrąžinta suma; Keleivių vardai, pavardės; Užsakymą teikusio, pagrindinio keleivio el. pašto adresas Atsiskaitymo būdas (banko pavedimu, grynaisiais, kredito kortele ar pan.); Data, kada sužinojote apie skrydžio atšaukimą; Data, kada dėl iškilusios problemos kreipėtės į pardavėją/paslaugos teikėją.
Prie laiško būtinai pridėkite:
Skrydžio užsakymo patvirtinimą/išklotinę (Itinerary); Apmokėjimą įrodantį dokumentą (banko išrašą); Gautą vežėjo el. laišką apie skrydžio atšaukimą; Susirašinėjimą su oro vežėju (patvirtinimą, kad kreipėtės dėl pinigų grąžinimo).
Dėl atskirų rezervacijų EVC Lietuvoje reikia pateikti atskirus skundus.
Pridedami dokumentai turėtų būti Pdf. arba Doc. formatu. Jei tik įmanoma, venkite ekrano nuotraukų.