Šeimą turinčius darbuotojus motyvuoja papildomos naudos darbe: pasidalijo, ką vertina labiausiai

2021 m. liepos 23 d. 17:09
Didelėse bendrovėse steigiami darbuotojų gerove besirūpinantys skyriai, nes tiek ieškant naujų, tiek išlaikant esamus darbuotojus, itin svarbiomis jiems tampa darbdavių siūlomos priemonės, kurios padeda derinti darbą su šeima. Savo patirtimi, kaip tai sekasi daryti, dalijosi „Swedbank“ ir „Telia“ atstovai.
Daugiau nuotraukų (1)
Laimingas darbuotojas – labiau motyvuotas
„Manau, kad pandemija labai aiškiai parodė, žmogus turi ne tik darbą, bet ir asmeninį gyvenimą, kuris yra labai didelė ir svarbi žmogaus gyvenimo dalis. Jei jis visą laiką rūpintųsi, kaip mano vaikas, ką jis veikia namie, ar jam viskas gerai, būtų sunku susikoncentruoti į darbą. Manau, kai tu gali viską susiderinti – tu ir šiaip laimingesnis, kaip žmogus, ir organizacijai nuo to geriau“, – teigia „Swedbank“ Personalo ir infrastruktūros tarnybos vadovė Agnė Jonaitytė-Karalienė.
Vis dar daugybė darbdavių į socialines iniciatyvas žiūri kaip į papildomas išlaidas, bet toliaregiškai mąstantys mato kitas naudas.
„Aišku, tai yra išlaidos, bet mes žiūrime ne taip. Nauda yra akivaizdi – turime kiek įmanoma labiau pailsėjusį darbuotoją, kuriam padedame tvarkytis savo asmeninį gyvenimą ir darbo santykius. Aš manau, kad tai yra motyvuotas darbuotojas, kuris yra laimingesnis“, – šypsosi „Telia“ atlygio ir naudų vadovė Inga Abraškevičė.
Geroji užsienio valstybių įmonių patirtis taip pat rodo, kad skatinant darbuotojus derinti darbo ir šeimos įsipareigojimus, taikant lankstesnį darbo laiko grafiką, suteikiant daugiau poilsio laiko, galimybę dirbti nuotoliniu būdu ar dirbti ne visą darbo laiką, užtikrinant darbuotojui galimybę esant poreikiui išvykti iš darbovietės darbdavio leidimu ir panašiai, gerėja darbo rezultatai.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai atkreipia dėmesį, kad šeimos ir darbo įsipareigojimų derinimas užtikrina darbuotojo psichologinę sveikatą – tai lemia darbuotojo pasitenkinimą darbu, jo didesnį produktyvumą ir aukštesnius darbo rezultatus.
Pasirūpina ir vaikais
Dar prieš pandemiją minėtos socialiai atsakingos įmonės taikė galimybę darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu ar derinti patogesnį darbo grafiką – pavyzdžiui, darbą pradėti keliomis valandomis vėliau ar anksčiau, kad būtų patogu nuvežti vaikus į mokyklą ar anksčiau iš jos pasiimti.
„Matėme, kad mūsų darbuotojams kyla didelis iššūkis, kaip suderinti vaikų priežiūrą vasarą, kai vaikai išeina iš mokyklų. Pasidarėme darbo užmokesčio priedą, kaip dalinę stovyklų kompensaciją. Pradėjome organizuoti stovyklas banke, siūlėme, kur galima išvažiuoti, ir jau penkti metai, kaip turime šią galimybę. Žmonės tuo naudojasi, laukia ir tai jiems vertingas dalykas“, – pasakoja A.Jonaitytė-Karalienė.
Taip pat „Swedbank“ darbuotojai gali naudotis sveikatinimui skirtomis dienomis – jos skirtos ne tik tais atvejais, kai darbuotojas jaučiasi blogai, bet ir kitais atvejais, pavyzdžiui, jeigu susirgo vaikas, bet ne taip sunkiai, kad reikėtų imti nedarbingumo pažymą, ar, pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu reikėtų pasirūpinti tėvais, nuvežti juos pas gydytojus.
Bendrovė „Telia“ taip pat aktyviai padeda savo darbuotojams derinti darbo ir šeimos reikalus. „Mes turime „Telia“ mokyklinukų klubą. Tai vieta, kur vaikai gali susiburti, ateiti po pamokų ir smagiai leisti laiką. Aš pati, kaip mama, organizuodama šį projektą supratau, kad tai negali būti tik gražus kambarys ir vaikus prižiūrintis asmuo. Kad jie ateitų, turi būti smagu, įdomu, todėl džiaugiuosi, kad turime partnerius „Gatvės gyvos“, su kuriais vaikai leidžia laiką turiningai – vyksta edukacinės veiklos, jie eina į ekskursijas, priima įdomius svečius. Vaikai, būdami biure, taip pat gali pamatyti mamą ar tėtį, kai šie gali“, – pasakoja I.Abraškevičė.
Ateityje priemonių daugės
Abi pašnekovės įsitikinusios, kad balanso paieškos tarp darbo ir asmeninio gyvenimo dar augs ir atsiras daugiau priemonių, kaip pasiekti pusiausvyrą.
„Manau, kad su tuo susijęs ir žmonių nuostatų keitimas. Mes dar dažnai turime nuostatą, kad tu gali kažko pasiekti tik sunkiai dirbdamas, turi neskaičiuoti darbo valandų, bet mes jau matome iš jaunesnės kartos, kad žmonėms svarbus tas asmeninis gyvenimas – svarbu padaryti darbą, bet svarbu ir kiti dalykai. Tai manau, kad keisis tas požiūris į tokį sveikesnį – nebūtinai turi atsiduoti vien darbui ir būti sėkmingas, bet gali suderinti ir būti sėkmingas taip pat“, – įžvalgomis dalijosi A.Jonaitytė-Karalienė.
Telia Lietuva^InstantSwedbank
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.