Lietuvos laivų gamintojai jau beldžiasi į Norvegijos duris

2021 m. liepos 23 d. 09:00
Lietuvos įmonės „Navis PRO“ pirmas pagamintas profesionaliai žvejybai skirtas laivas „800 Fisher“ jau išvežtas į Norvegiją. „Šioje šalyje mes nesame žinomi gamintojai, todėl parduoti pirmą laivą nebus paprasta, bet kai tai pavyks, neabejoju, reikalai pajudės į priekį“, – sakė pramoginių ir žvejybinių laivų gamybos įmonės „Navis PRO“ pardavimų vadovas Kostas Norgėla.
Daugiau nuotraukų (7)
Nors „Navis PRO“ veiklą pradėjo visai neseniai, t.y. 2020 m. balandžio mėn., įmonė yra sukaupusi nemažą patirtį versle. Vienas įmonės akcininkų virš 20 m. sėkmingai vysto laivų gamybos verslą Lietuvoje ir už jos ribų.
Įmonės savininkai Vytautas Šyvys su tėvu Raimundu iš kadaise žymaus laivų statytojo norvego įsigijo laivų formas, brėžinius bei autorines teises būtinas gamybai plėtoti ir savo gaminiams suteikė prekinį ženklą „Skandi Navis“.
V. ir R. Šyviams laivų gamyba – visiškai nauja veikla, į kurią jie nėrė Škotijoje pardavę ten turėtą viešbučių verslą. Jų partneriu tapo 20 metų laivų gamybos patirtį turintis Kęstutis Gailius.
Žvejams puikiai žinomas modelis
Pirmasis įmonės „Navis PRO“ laivas „800 Fisher“ šiuo metu pristatomas potencialiems klientams Norvegijoje. Vėliau lietuviai planuoja dalyvauti trijose parodose – Suomijoje, Norvegijoje ir Islandijoje.
Lietuviai supranta, prasibrauti į Skandinavijos rinką bus labai sunku. „Matome, kad mūsų laivais domimasi, tačiau norvegams yra labai svarbus pasitikėjimas. „Navis PRO“ šiame regione nėra žinomas gamintojas, vien kurio vardas atvertų kelius į sėkmę.
Tačiau mes verslą įsigijome iš norvego, gaminame Norvegijos vandenims geriausiai tinkamus laivus pagal norvegiškus standartus. Tai mūsų koziris šioje šalyje“, – pasakojo K.Norgėla.
8 metrų ilgio profesionaliai žvejybai skirtas laivas „800 Fisher“ – pagrindinis „Navis PRO“ modelis, gerai žinomas Norvegijoje dirbantiems žvejams. Šiuo metu įmonėje gaminami 5 tokie laivai. Kaina – nuo 140 tūkst. Eurų, priklausomai nuo komplektacijos. „Dar vienas mūsų privalumas – kaina, nes tokį laivą pagaminti Norvegijoje kainuoja žymiai brangiau“, – sakė K.Norgėla.
Nors „800 Fisher“ modelis yra skirtas profesionaliai žvejybai Šiaurės, Norvegų, Barenco jūrose, įmonė gamina ir darbui ar laisvalaikiui tinkamus laivus. Modeliai 27 PRO ar 820 Combi yra aukštos kokybės stiklo pluošto laivai pritaikyti naudotis atšiauriomis sąlygomis, tinkami tiek vidaus vandenims, tiek atvirose jūrose. Ir visai nesvarbu kam laivas bus naudojamas, ar maloniam pasiplaukiojimui su artimaisiais, ar tiesiog dirbui.
„Mums būtų parankios ir šalia šiltųjų jūrų tokios šalys kaip Ispanija, Portugalija, Prancūzija, tačiau jos toli – iškyla logistikos sunkumų. Kita vertus, šiose šalyse yra kiek kitokių jachtų poreikis – dominuoja daugiau stambūs pramoginiai laivai ar jachtos. Bet tai nereiškia, kad nėra neįmanoma. Mes žvalgomės ir į šių šalių rinkas.
Pirkinys visam gyvenimui
Šiemet „Navis PRO“ persikėlė į naujas gamybines patalpas Petkeliškių kaime (Prienų r.). Čia tobulinami jau esami dizainai bei kuriami visiškai naujos koncepcijos laivai.
Laivų gamybos procese naudojamas sertifikuotas įvairaus tipo stiklo pluoštas. Iš šios medžiagos pagamintas laivo korpusas gerokai lengvesnis ir atsparesnis smūgiams, nei pagamintas iš metalo. Be to, laivo iš stiklo pluošto gamyba turi mažesnį poveikį aplinkai nei aliuminis.
„Žmogui, įsigijusiam naują iš stiklo pluošto pagamintą laivą, jo užteks visam gyvenimui ir dar liks vaikams. Žinoma, jeigu laivą deramai prižiūrėsi. Vanduo stiklo pluoštui praktiškai neturi jokios įtakos – ši medžiaga nerūdija, o išlaidos priežiūrai reikšmingai mažesnės nei laivams iš aliuminio“, – teigė K.Norgėla.
Laivus planuoja statyti Jurbarke
Kitas įmonės žingsnis – steigti laivų gamybos echą Jurbarke. Įmonė aktyviai bendrauja su miesto valdžia, pristatė savo gamyklos viziją, tariasi dėl vietos, kur galėtų iškilti „Navis PRO“ gamybinės patalpos.
K.Norgėlos teigimu, Jurbarkas įsikūręs labai dėkingoje vietoje, šalia Nemuno, su puikiai tinkama infrastruktūra laivybai.
Dar vienas privalumas – jau vykdomas Nemuno vagos gilinimo projektas, kurį kuruoja ir vykdo Vidaus vandenų kelių direkcija. Iki 2023 m. projektą planuojama pabaigti, kuris apims 225 km. Vandens ilgio ruožą nuo Kauno iki Kuršių marių. Tai reiškia, kad Jurbarke „Navis PRO“ pagaminti laivai galės savo eiga nuplaukti iki Baltijos jūros. Net ir patys didžiausi, 15 metrų ilgio. Tokius laivus irgi planuojama gaminti.
„Tai labai didelis palengvinimas, nes Lietuvos keliais norint gabenti didesnius nei 12 metrų laivus yra praktiškai neįmanoma“, – pasakojo K.Norgėla.
Turi pasiūlymų ir mėgėjams
Nors įmonė orientuojasi į profesionalius žvejybinius bei pramoginius laivus, tačiau nepamiršti ir mėgėjai.
Jiems gaminamas nuo 120 tūkst. eurų kainuojantis modelis „27 PRO“, priskiriamas pramoginių laivų kategorijai. Toks laivas gali būti pritaikomas tiek mėgėjiškai žūklei, tiek pasiplaukiojimui . Šis laivas galėtų būti sėkmingai naudojamas ir Lietuvoje.
Naują dizainą „Navis PRO“ kuria ir dar vienam gerai žinomam pramoginių laivų modeliui „820 Combi“. Jis pasižymi tiek žvejybinio, tiek laisvalaikio laivo atributais, todėl tinka ir mėgėjiškai žūklei jūroje, ir pramogoms. Taip pat dirbama prie koncepcinio „820 Sport“ modelio.
Pramoginiai laivai nuo komercinių skiriasi komplektacija. Pramoginiuose laivuose dominuoja medinis interjeras, daugiau dizaino detalių, išrankių sprendimų. Tuo tarpu žvejybiniai laivai yra pritaikyti įvairioms oro sąlygoms, juose mažesnis dėmesys skiriamas interjerui.
Įmonės planuose – 15 metrų ilgio, 8 metrų aukščio ir 6 metrų pločio profesionalus žvejybinis laivas bei serijinė elektra varomų laivų gamyba.
Elektra varomi laivai, tai netolima, bet neišvengiama ateitis. Valstybės pasauliniu mastu svarsto riboti vidaus degimo varikliais varomų laivų patekimą į uostus, taip, kaip kai kurie Vakarų Europos didmiesčiai jau neįsileidžia automobilių su dyzeliniais varikliais.
Todėl „Navis PRO“ akiratyje – energiją iš saulės baterijų bei vėjo generatorių gaunančio vandens taksi. Tai turistams skirtas laivas. Jo greitis nebūtų didelis, tačiau jis puikiai tiktų kursuoti miestų kanalais.
Ariogala^InstantSaulės baterijos
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.