Verslininkai įsitikinę: rūpintis darbuotojų gerove – investicija, kuri visada atsiperka

2021 m. liepos 15 d. 09:00
Socialiai atsakingi verslininkai įsitikinę, kad sukurti darbuotojams sąlygas, kuomet jie gali derinti darbą su šeima, tikrai verta. Tai padeda tapti rinkos lyderiais ir išlaikyti esamus bei pritraukti naujus profesionalus, todėl dalijasi, kokios priemonės jiems labiausiai pasiteisino.
Daugiau nuotraukų (1)
Pokyčiai paskatino augimą
„Prieš ketverius metus su kolektyvu susitarėme, kad įvykdžius mėnesines užduotis, penktadieniais dirbsime keturias valandas, o atlyginimas nenukentės. Vasarą, ypač šeimoms, tai itin aktualu. Kas keisčiausia, kad prieš įvedant šią naujovę, šiek tiek atsilikome nuo biudžeto, bet po šios akcijos problemą išsprendėme“, – savo patirtimi dalijasi darbų saugos klausimais konsultuojančios įmonės SDG vadovas Eduardas Jasas.
Šiuo metu įmonėje darbuojasi per 200 žmonių, kurių 75 proc. sudaro moterys. Per 19 įmonės veiklos metų joms gimė 150 kūdikių, kurie įmonės viduje vadinami „sdgiukais“.
„Todėl kiekvieną birželio 1-ąją mūsų įmonėje – šventė. Prieš karantiną vaikai ateidavo į biurus, kartu išrašydavome mamoms premijas. Šiais metais organizavome išvyką į zoologijos sodą. Vaikai žino ir didžiuojasi, ką veikia jų tėvai. Manau, kad ne jaunimą reikia teisingai nukreipti, bet dar vaikams rodyti ką daro tėvai, kokia yra aplinka, jie tokie ir užaugs“, – džiaugiasi E.Jasas.
Pastangos įvertintos apdovanojimuose
„Mes žiūrime pozityviai į šeimą ir į darbuotoją, kaip žmogų – tai mums svarbiausias dalykas. Nežiūrime į žmogų, kaip į robotą, nes toks laikas yra pasikeitęs seniai“, – sako „Gren“ atstovas ryšiams su visuomene Andrius Kasparavičius.
2020 metų Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose (NAVA) ši įmonė, įvertinta kaip metų darbovietė mažų įmonių kategorijoje.
„Darbuotojams suteikiamos galimybės dėl jiems svarbių priežasčių turėti laisvas dienas. Taip pat asmeninius sveikatos klausimus tvarkytis darbo metu. Po karantino nieko nenustebinsi, bet nuotolinį darbą taikėme gal dešimt metų – jei darbuotojams įmanoma dirbti ne biure, tai jie gali ir daryti, nes visos kompiuterinės sistemos priderintos prie to. Skiriame daug dėmesio sportui – net apmokame dalyvavimą sportinėse rungtyse ir varžybose“, – vardija A.Kasparavičius.
Skatina ir demografiją
„Mūsų didžiausias pasiekimas, kad esame įmonė, kur darbo užmokestis lygus ir vyrams, ir moterims, – pasakoja „Layher Baltic“ vadovas Viktoras Voroncovas. – Socialinė atsakomybė, manau, yra verslo sėkmės paslaptis. Darėme nedidelį tyrimą, kuriame klausėme darbuotojų, kas juos motyvuoja dirbti šioje įmonėje. Beveik visi atsakė, kad tai, jog mes esame numeris vienas pasaulyje, Pabaltijo šalyse. Kaip pasiekti tą numeris vienas? Turi būti patyrę darbuotojai – darbuotojai turi dirbti ilgai, o aš turiu sukurti sąlygas, kad jie dirbtų ilgai. Mums būtinai reikia išklausyti, ko nori darbuotojas.“
„Layher Baltic“ įmonėje gimus mažyliui, darbuotojui be oficialiai priklausančių išmokų, skiriama ir papildoma premija.
Būti socialiai atsakingu – verta
Šios socialinės iniciatyvos padeda ne tik motyvuoti darbuotojus, bet ir juos išlaikyti ar pritraukti naujų.
„Šių laikų progresyvūs verslininkai nebeskaičiuoja trumpalaikių investicijų – jos brangios, kaip ir visa socialinė atsakomybė. Bet ilgame periode, jos duoda didžiulę naudą. Žmogus šiandien dirba ne vien dėl duonos, nes ją galima uždirbti bet kur, jis nori dirbti geroje kompanijoje, didžiuotis kur dirba“, – pabrėžia SDG vadovas E.Jasas.
Jam pritaria ir „Layher Baltic“ vadovas V.Voroncovas: „Sunku surasti bet kokį darbuotoją, kova už darbuotoją dar aštresnė. Todėl socialinė atsakomybė leidžia įmonėje išlaikyti darbuotoją.“
„Mūsų prioritetas yra darbuotojas, kaip žmogus. Gal tai gali atrodyti, kaip išlaidos, bet visiškai pragmatiškai žiūrint, kai žmogus gerai jaučiasi, kada jam nėra sukuriama dirbtinių ribojimų, per trumpesnį laikotarpį ir darbo atlieka daugiau“, – teigia „Gren“ atstovas A.Kasparavičius.
„XXI amžius yra efektyvumo amžius, čia nebegalioja XIX ar XX amžių palikimas, kaip prievarta, ilgas darbo laikas, sunkios darbo sąlygos. Efektyvumo taip nepasieksime. Tik sąmoningai suteikdami geras sąlygas galime tą pasiekti“, – apibendrina E. Jasas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.